Vraag

PC Kopen, help sparen

  • 19 January 2020
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hai iedereen,

 

Ik ben een 14 jarige jongen die niet kan sparen, zeg ik heel eerlijk. Ik vind het hardstikke lastig.

Op dit moment wil ik een PC kopen van rond de 500 euro, en ik wil graag mijn ps4 verkopen om dan de PC te kopen, maar dat mag niet van mn ouders, die vinden dat ik moet sparen / wachten tot de zomer dat ik kan werken. Dit vind ik echt lastig, dus. Hebben jullie tips om te sparen?

 

Groetjes,

 

Joram


5 reacties

hoi

 

ik zou zeggen open een spaarrekening. en zet daar het geld op wat je van af nu krijgt.  

 

ik hou altijd 10% om uit te geven. 

 

ik heb in de zomervakantie 550 euro verdient. en heb op 55 euro na alles op mijn spaarrekening gezet. en die 55 euro was binnen een week op. omdat ik kan sparen maar ook goed uit kan geven. geloof het of niet maar die 500 euro staat er nog steeds. 

 

groetjes blue 

Heyo,

Je kan ook vragen of je ouders een spaarrekening willen openen, jij zet daar dan al je geld wat je vanaf nu af aan verdient erop, en je ouders kunnen in de gaten houden dat je niks uitgeeft.

Ik werk zelf 24uur per week, dus verdien momenteel aardig wat geld. helaas ben ik iemand die enorm veel geld uitgeeft aan donaties, games en dingen voor het streamen. Mijn spaarrekening staat momenteel €3000,- dus ergens spaar ik wel. Of in ieder geval mijn opa haalt elke maand €500,- van mijn rekening af en zet dat op de spaarrekening. Waar ik trouwens niet bij kan.

Mag ik vragen wat je van plan bent om met je pc te gaan doen? Waar wil je hem voor gaan gebruiken?

See ya!

Spookyzx.

 

Hai! Thanks voor je reactie!

 

Op dit moment wil ik de pc graag voor games gebruiken die ik niet op de ps4 kan doen, zoals CS:GO, etc. Ik hoop ook meer met online vrienden te gaan doen. En LAN party’s 

 Hoi Joram,

Sparen is ook heel moeilijk. Maar tegenwoordig kun je op bijvoorbeeld je mobiel bankieren app een spaardoel instellen. Dit werkt voor mij heel motiverend. Je krijgt dan een balkje te zien dat steeds verder groen word.

 

Groetjes,

 

Leen

 

Hey Joram05,

Sparen is moeilijk, het duurt lang en je hebt meestal geen motivatie om te sparen omdat je het geen wat je wilt kopen heel graag wilt. Maar sparen is ook goed. Je leert beter omgaan met geld en beslissingen nemen. Als je langer moet sparen heb je meer tijd om na te denken of dit wel echt is waar jij je geld aan uit wilt geven. Of dat echt het geld waard is. Je kan natuurlijk bij de supermarkt of bijvoorbeeld landbouw bedrijven in de buurt solliciteren. Je kan het altijd proberen of het bedrijf bellen. Maakt niet uit dat ze nergens een advertentie hebben dat ze mensen zoeken. Soms hebben ze wel mensen nodig maar is het niet de moeite waard om ervoor te gaan adverteren. Je kan ook iets van een krantenwijk nemen. Enja probeer zo min mogelijk geld uit te geven.

Mvg,

Wietse_

Reageer