Vraag

Passend bijbaantje

  • 10 June 2018
  • 1 reactie
  • 471 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Ik had een vraag in het algemeen eigenlijk. Ik ben op zoek naar een bijbaan maar heb niet echt inspiratie naar wat leuk kan zijn. Ik heb eerder al in de horeca gewerkt maar dat viel een beetje tegen en vakkenvullen in een winkel vind ik persoonlijk niet zo uitdagend als je snapt wat ik bedoel. Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Groetjes Gewoonlijkik

1 reactie

Hi Gewoonlijkik,

Ligt er een beetje aan hoe oud je bent, want voor sommige dingen moet je minimaal 16 of soms nog ouder zijn.

Een vriend van ons werkt bij een bioscoop en dan doet ie van alles, soms kaartjes verkopen of ook wel in het horeca gedeelte drankjes en eten verkopen, maar hij moet ook wel eens stofzuigen. Dus van alles.

Een andere vriend werkt bij een benzinepomp achter de kassa. Nog eentje die in een autowasserette werkt en dan moet je de auto’s voordat ze in de wasstraat gaan al een beetje op moeilijke plekken schoonmaken en afspuiten.

Eentje verkoopt ijsjes met een bromfietsijscokar (das een nieuw woord, denk ik) en dan rijdt ie elke keer naar een nieuw plekje waar mensen zijn.

Bij ons in de buurt zijn veel campings en daar vragen ze altijd jongens en meisjes voor het animatieteam. Beetje spelletjes doen met kinderen enzo. Soms kun je dat combineren met werken in de frietkraam op de camping en dan kun je de hele zomer gratis op de camping en heb je vaak ook wel tijd om zelf even naar het strand te gaan of uit te gaan.

Gewoon klusjes doen voor familie en kennissen in de buurt. Als je een beetje handig bent in tuinieren of verven of timmeren of stoepje leggen etc. Dan ben je soort van eigen baas. Onze oudere broer doet dat en soms mogen we hem helpen.

Zelf vind ik horeca wel leuk, want we hebben zelf. Dan help ik wel eens met strandstoelen en parasols neerzetten of in de bediening of soms moeten we (twin en ik) afwassen.

Officieel werken we nog niet, omdat twin en ik 15 zijn en papa heeft meestal jongens van 16-17-18 ofzo als vakantiewerkers in de bediening. Als je jonger bent is het vaak afwassen en schoonmaken.
Als het druk is helpen we wel eens of ’s avonds/’s nachts als we al dicht zijn, doen we wel eens schoonmaken en koelkasten aanvullen en van die dingen.

Werk je het liefst met veel mensen of liever op jezelf?

Als je goed bent met computers kun je misschien bij zo’n winkel helpen om technische problemen op te lossen ofzo. Das meer techniek en minder met mensen.

Nou ja, ik weet ff niet nog iets, maar er zijn heel veel dingen.

Oh ja, twin en ik doen modellenwerk, dus dan poseren we voor foto's. Vaak gaat het dan om kleding die we showen voor een webwinkel ofzo. Dat verschilt van onderbroeken tot spijkerbroeken en laatst hadden we een shoot voor een healthcentrum gedaan met sauna's en zwembaden en beautysalon en van die dingen, maar dat was vooral op naturisten gericht. Dat is ook wel leuk.

Groetjes,
M&M’s

Reageer