Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Oppas als baan?? Heluuuup!

• 23 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 976 Bekeken

Heeyy

Ik wil graag een bijbaantje en ik las hier heel veel van krantenwijk maar daar ben ik te jong voor (ik ben 12 jaar)
Maar ook heel veel over als oppas.. Je moest in de supermarkt jezelf opstellen ofz en dan je tel nummer er bij zetten maar ik vind dat dus heel erg eng en ook ikzelf moet al om 9 uur op bed liggen dus kan dat dan wel?
Iemand Help me PLEASE

Groetjes Lisaaa

6 reacties

nee dan wordt het best moelijk..
Badge
als je zo vroeg op bed moet liggen dan is het handig om je aan te bieden als oppas want dit is vaak s'avonds, im zou je ook niet zomaar aanbieden op zo'n bord zonder overleg met je ouders want je weet nooit bij wie je terecht komt, hoewel dit natuurlijk vaak ook prima gaat. Overleg met je ouders zou im zeggen
Reputatie 6
Badge +16
Waarom wil je een bijbaantje?
Ik begrijp best dat je iets wilt doen. Maar op 12-jarige leeftijd... Sorry, maar da's onmogelijk. Ten eerste, als je als oppas wilt gaan werken, gaan ze jou te onvolwassen vinden. Een kind kan niet voor een kind zorgen. Toch niet in deze context. Moest je zelfs 15 zijn, dan nog zouden die ouders je niet vertrouwen. Dat is de mensheid. Als je een bijbaantje wil, ga dan gewoon in een supermarkt werken of een frituur. En als je wat ouder bent. Dus wanneer je de wettelijke leeftijd hebt om te mogen werken. (Het jaar waarin je zestien wordt denk ik) Als je na je achttiende nog oppas wilt doen, zou je wel een grote kans maken. Je bent dan eenmaal al volwassen. Ik wil je niet kwetsen, maar dit is gewoon de waarheid. Toch nog veel succes en als je persé als oppas wilt fungeren, probeer het dan gewoon. Overleg met je ouders. Proberen kan nooit kwaad. Succes!
Badge +1
misschien als je iets ouder bent kan het en nog een tip

ik zou op een kind passen die zindelijk is xD
Laten we even heel eerlijk zijn, je bent nog maar 12 en moet om 21.00 op bed. Verder ga je ook nog naar school waar je dan can 15.00 klaar bent. Hier moet ook nog huiswerk gedaan worden, grote kans dat je als oppas niet aan de slag kan. Vanaf je 13e is het mogelijk om folders te bezorgen, en op je 15e mag je in de supermarkt werken. Ik raad je aan om eerst tot je 13e te wachten, kijken hoeveel tijd je kwijt bent aan school. Hierna kan je dan bekijken of er ook nog tijd is voor folderwerk. Daarnaast kan je bij buren aangeven dat je wel wil oppassen, met je ouders als back-up. Je hebt dan een grotere kans, omdat ze je al langer kennen, en je ouders er nog zijn in geval van nood.

Reageer