Opgelicht op Instagram

  • 5 December 2019
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Badge

Ik had via een instagram account iets besteld (sieraden) voor €3,75. Het is een klein bedrag maar toch krijg ik niets binnen en heb ik al meer dan een week geleden betaald. Via instagram kan ik het account rapporteren maar daar doet Instgram niets mee omdat het account volgens de richtlijnen goed is gekeurd. Ik heb het al onder haar foto’s gezet, dat ik niets heb binnen gekregen en haar meerdere keren een dm gestuurd, maar nu heeft ze de reacties onder haar post uitgeschakeld en reageert ze niet op mijn dm. Iemand enig idee wat ik kan doen?


5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Je kan hier niet veel aan doen. 

Technisch mag je volgens Instagram onder de 18 niks aan mensen verkopen en mensen mogen het ook niet aannemen. 

 

Je mag altijd rapporteren maar Instagram zal er niks mee doen ja.. 

 

Je kan het best niks kopen op Instagram want je kan er vanuit gaan dat het of fake is of oplichting. 

Welke berichten heb jij van de koper ontvangen?
Wat was de voorspelde levertijd, heeft de verkoper een bevestiging gegeven van de aankoop en zijn er nog overige dingen?
Wat zijn de externe reviews van het bedrijf er achter?
Er zullen toch mensen zijn die er iets over hebben geschreven, hoop ik.
Ik vermoed dat er misschien een misverstand is, hoewel het zeker kan zijn dat er sprake is van oplichting.

Als dat daadwerkelijk het geval is, dan kun je altijd nog deze site van de politie raadplegen.

Hallo Anoniem_01 :)

Was het echt oplichting of is het alsnog geleverd want het is nu 2 weken later.

-Dr8gon99

Reputatie 1
Badge

Dan moet je naar de politie bellen en zeggen die mens heeft jou opgelicht 

Ik ben ook wel eens opgelicht via Instagram, maar ik denk niet dat hier veel aan te doen is. Ik raad je aan om geen dingen meer via Instagram te kopen en niet meer aan winacties mee te doen. (Ik had namelijk aan een winactie meegedaan maar moest de verzending betalen) Tenzij het een winactie is van een echte winkel / bedrijf. 

 

Reageer