Vraag

Op jezelf wonen/op eigen benen staan als 18 jarige

  • 26 December 2021
  • 2 reacties
  • 140 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, 

Het is met Appeltaart hier en ik zit met een vraagje of probleem eigenlijk. 

Ik wordt binnenkort 17 jaar en een jaar later natuurlijk 18 jaar en dan ben ik eindelijk volwassen. 

Op dit moment woon ik een hele leuke stad waar niks mis mee is en hoop dat ook graag zo te houden. 

Echter willen mijn ouders per se gaan verhuizen naar een voor mij wildvreemde stad die ik niet ken. Ik zit daar niet echt op te wachten, heb daar geen trek in, maar moet dan nog wel mee.  Het gebeurt namelijk net voor mijn 18e verjaardag, dus enkele maanden ervoor. Al met al daarom keer ik weldra bij meerderjarigheid terug naar mijn geboortestad met de koffers. 

Heb al een een afspraak gemaakt met een particulier iemand die uit Christelijke naastenliefde mij gratis onderdak wil geven. Heb ook al flink wat vermogen opgebouwd om door te kunnen bufferen in de eerste tijd. Wat zijn verdere mogelijkheden als 18 jarige om woonruimte te vinden klein of groot?? En wat kan ik verwachten als ik dakloos ben als meerderjarige met 18 jaar en hulp zou zoeken mocht dat ooit gebeuren? 

 

Reacties en advies zijn gewenst, 

 

Appeltaart, 


2 reacties

Badge

Het ligt eraan of je een baan hebt en waar je wil wonen. Ik ben 18 nu en woon op mezelf in een dorpje in Portugal. Ik werk voor een internationaal bedrijf wat klantenservice van andere grote bedrijven regeld eb voorziet. De functie die ik er uitvoer is klantenservice. In het begin was het erg lastig en ben ik bijna op straat beland maar mijn vader had mij toen geholpen een appartement te vinden 

Reputatie 1
Badge

Hoi als je als 18e dakloos word zou ik zelf gewoon naar mijn opa oma ofz gaan of een vriendin vriend 

 

Reageer