Vraag

Moet ik mij ziek melden op werk?

  • 20 January 2023
  • 7 reacties
  • 128 Bekeken

Badge

hallo, ik heel Layla ik ben 15 jaar oud en ik heb een probleem op mijn werk.

ik werk bij de bakker en ik moet morgen om 7.30 daar staan met een shift van 6,5 uur, maar ik heb net een testen week achter de rug en ik ben heel moe ik weet niet of ik zo'n lange werkdag wel red is dit genoeg reden om me ziek te melden? ik weet dat het best suf klinkt maar ik heb ook een druk weekend en ik red het niet als het niet minder druk word. en hoe moet ik dat dan doen want het is morgen al?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Meld je maar een x, ziek, maar ga niet shoppen, of naar het winkelcentrum ofzo , ook nie sporten, afspreken ect, blijf thuis…. Daan voorkom je ook (waasrch) pr0blemen…

 

 

Mij_Niet_Gezien 

ps, denk ook aan je mentale gezondheid! 
 

pss, doe het niet tè vaak, de kan sop ontslag is dan ( groot(er)…

Ik vind dat je je niet ziek kan melden als je moe bent. Dan ga je naar een keer vroeg naar bed.  Mensen rekenen op je. 

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse een hele dag twerken lijkt me ook heel vermoeiend 😂

@Layla Hoop dat je je weer wat beter voelt. Ben je nog gaan werken?

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Layla,

 

het is  altijd lastig om te bedenken wat je het beste kan doen. Je weet van jezelf dat je een hele dag twerken niet aan kunt is en aan de andere kant twijfel je of je je wel ziek kunt melden.

 

Je zou de bakker ook een berichtje kunnen sturen of misschien nog bellen en dan het uitleggen zoals het is. Dat je moe bent door je toetsweek (of testen) en denkt dat je het morgen niet een hele dag volhoudt. Je kunt vragen of je dan wat minder lang mag komen werken en wat zij daar van vinden. Ik weet niet of het erg druk is op zaterdag morgen in de bakkerij. Misschien vinden ze het wel fijn als je een paar uurtje kan komen…., maar het kan ook dat ze zelf tegen jou zeggen dat je beter lekker eerst uit kunt rusten en dan de volgende keer weer gewoon komt.

 

Is dat een idee. Dan heb jij je best gedaan.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

Als je echt denkt dat je niet kunt werken moet je je ziek melden. Bij de meeste bedrijven doe je dat door ‘s ochtends te bellen (wel op tijd doen want ze moeten wel vervanging voor je regelen).

Het best kun je vanavond op tijd naar bed gaan en dan morgenvroeg kijken hoe je je voelt. Je kunt ook toch gaan en dan even aangeven dat je je niet zo goed voelt en dat je niet zeker weet of je de hele shift vol kan houden. Dat zou ik zelf doen, maar het is jouw beslissing.

En wat @Mij_niet_gezien zegt klopt ook. Blijf ook echt thuis als je je ziek hebt gemeld.

@MickeyMouse heeft ook gelijk. Door het toch te proberen laat je jezelf wel van je goede kant zien.

Als je meerdere dagen ziek bent kan het zijn dat de baas je belt om te checken hoe het met je gaat. Zorg dus dat je bereikbaar bent. En zodra je je weer goed voelt meteen weer beter melden.

 

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

Ik zou mezelf gewoon ziekmelden hoor maar niet te vaak doen

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Layla,

 

hoe is het gegaan?

Ben je iig al weer wat opgeknapt?

 

Btw, heb ik dit echt geschreven; ‘Je weet van jezelf dat je een hele dag twerken niet aan kunt’

hahaha, echt niet normaal, dat kan niemand een hele dag. Het moest natuurlijk zonder die t gewoon werken zijn 🤣😂

 

Gr. MickeyMouse

 

Reageer