Vraag

Moeder haalt geld van mijn rekening af

  • 9 October 2019
  • 3 reacties
  • 388 Bekeken

Badge
Nou, het zit dus zo. Ik pas soms op mijn zusje voor 2.50 euro per uur. Ik verdien er aardig goed mee voor iemand op zo’n jonge leeftijd als ik (13) omdat mijn moeder een nieuwe vriend heeft en daarom ook vaak weggaat. Maar elke keer als ze vind dat ik me misdraag, haalt ze er zo opeens 2.50 vanaf! Ik weet niet wat ik ertegen kan doen, want ze luistert niet naar me. Ik kan het ook niet met mijn vader bespreken, want de Kinderbescherming geeft hem nog geen toestemming om contact met mij te zoeken. Mijn moeder doet dit ook erg vaak bij mijn oudere zus (14) maar niet bij mijn meerderjarige zus of mijn broertje. Dat is toch belachelijk? Kan iemand me alsjeblieft vertellen wat ik kan doen want ik kan niet eens een keertje mee met mijn vriendinnen om wat te eten. Ik hoop dat een van jullie iets weet! Bedankt.

3 reacties

Hey,

Ik zou ook vreslijk boos worden maar je ouders hebben nu nog tot je 18 recht op jouw geld, maar je kan wel elke x als je geld op je rekening krijgt het gaan pinnen (dit kan meestal ook wel bij een kassa).

Maar verder kan je vrij weinig doen, dus gwn je niet mis dragen

Veel succes

De wet bepaalt dat het bewind over het vermogen van een minderjarige valt onder de taken van de gezaghebbende ouder(s). 

dit heb ik op het internet gevonden dus. wat ik ervan begrijp hebben ze er wettelijk weinig recht over in deze context ofzo hoe je dat ook zegt.

Hallo meisjedatnikswaardis :)

Ze hebben het recht maar je kan het tegen je moeder zeggen (met je zus want zij lijd er ook onder) dat je het vervelend vindt dat ze geld eraf haalt en dat het niet een goede pedagogische manier is (staat heel veel op het internet) en dat ze beter andere straffen kan bedenken.

-Dr8gon99

Reageer