Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

model worden

• 23 april 2014
  • 3 reacties
  • 507 Bekeken

hoi ik zal mezelf voorstellen.
ik ben een jongen 15 jaar enzo meer boeit niet.
ik spreek vaak met mensen en die zeggen altijd dat ik model zou moeten worden.
ze zeggen allemaal dat ze me diepe blauwe ogen mooi vinden en me lichaam enzo(want ik train vaak)
maar ik zou het wel willen enzo maar als je dat wilt doen dan kost het toch heel veel geld.
omdat je eerst fotos moet laten maken op je eigen kosten enzo...
dus hierbij is mijn vraag hoe kan je het beste model worden?

3 reacties

Je moet zoiezo eerst een speciale lengte hebben, minimaal 1,75 ofzo. (Ik kan er helemaal naast zitten) Maar dan zou ik naar een professionele fotograaf gaan een paar foto's laten nemen en dan naar een castings bureau gaan en een meeting daar hebben ofzo. Of op internet zoeken wat de bepaalde benodigheden zijn.
Ik heb mezelf laatst ingeschreven bij een modellenbureau. Kijk eens op zo'n site, daar staat precies wat je allemaal moet doen. Foto's zijn trouwens helemaal niet in gewikkeld. Je hebt fotos nodig van je gezicht van de voorkant en zijkant en van je hele lichaam van voorkant, zijkant en achterkant. Daarbij moet je in de mail die je schrijft je lengte en dergelijke schrijven. Als je dan binnen 2 weken niets hoort zijn ze meestal niet geïnteresseert.
ga er trouwens maar vanuit dat je de eerste 5 keer wordt afgewezen, dus begin bij het beste bureau.
ga dus zeker geen professionele foto's laten maken. Zorg gewoon dat alles zo basic en naturel mogelijk is.
Badge +17
Ik heb even op Google gezocht en daar kun je veel dingen vinden, zoals:

De eerste stap is contact opnemen met modellenbureaus. Dit kun je het beste doen door digitale foto's (met een korte introductie over jezelf) toe te sturen. Denkt het bureau dat je voor het modellenbureau geschikt kunt zijn, dan zullen ze je uitnodigen om langs te komen.
Een andere manier is om alvast een testshoot te doen waarmee je je bij de modellenbureaus presenteert. Maar dan moet je wel een goede fotograaf kennen (en dat is niet gemakkelijk). Het probleem is dat veel fotografen die worden aangeraden door mensen die geen deel uitmaken van de modewereld niet de testfoto's maken die je als beginnend fashionmodel nodig hebt. De foto's mogen er dan leuk uitziet, vaak zijn ze onbruikbaar. De kosten van een professionele testshoot variëren van de 200 tot 300 euro.
Dus ken je geen professionele fotograaf, stuur dan een paar niet-professionele digitale foto's naar de modellenbureaus en laat je liever door modellenbureaus adviseren over testfotografen. Let op met modellenscholen. Je hebt er vaak niets aan en je bent er meestal veel geld aan 

Ik zou zeggen, probeer het!

Bron: http://www.adversus.nl/

Reageer