mag niet werken van ouders

  • 30 December 2017
  • 5 reacties
  • 1544 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik wil dus graag een bijbaantje maar mijn ouders weigeren het om mij te laten werken. Van hen moet ik gefocust blijven op school en dit snap ik ook maar er wordt ook door mijn ouders constandt geld van mij geleend tussen de 20 en 300 euro in en ik krijg dat nooit terug. Nu dacht ik is het mogenlijk iets te doen om cash geld te verdienen? iets wat ik zelf kan regelen. Ik ben niet zo heel creatief ik daht eerst aan eten op school verkopen maar ik heb gene idee hoe ik daarmee moet beginnen

5 reacties

Klinkt misschien kinderachtig, maar vraag gewoon rond in de buurt of je misschien autos kunt wassen
Groetjess
Hey,
Werken is tegenwoordig heel erg makkelijj te combineren met school, er wordt rekening gehouden met je rooster en de tijden sluiten gemakkelijk en haalbaar aan na school.
Maar als ik het goed begrijp lenen je ouders geld van jou?
Dat is een beetje vreemd waarom doen ze dat?
Maar sta je er slecht voor op school? Anders kun je misschien eens voorleggen dat het heel makkelijk te combineren is school en werken, je hoeft niet elke dag te werken ik werk bijv meestan 2 keer door de week na school of 1x in het weekend.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Xxx Sissi
Reputatie 2
Badge +17
Ik reageer even op het feit dat je ouders geld van je rekening halen;

https://www.rtlnieuws.nl/columns/column/bart-van-den-berg/stelen-van-je-kinderen

Lees dit bericht eens. Wettelijk gezien mogen ze het geld niet van je spaarrekening halen, ook al hebben ze het er zelf opgezet. Als het een rekening op jouw naam is, mag het simpelweg niet. Uiteraard wil je je ouders niet aanklagen, maar je kan hier wel mee 'dreigen' tegen je ouders. Als zij het geld wat ze van je hebben gestolen (ja, het is van je gestolen) niet teruggeven, zou je ze kunnen aanklagen.
oppassen is misschien iets je krijgt vaak contant en het verdiend goed en vaak is het in de avond als kind slaapt dus kan je dan huiswerk enzo doen
trustme ,

dit gaat heel raar klinken maar in een Marokkaans gezin doe je dat niet echt, je bedreigt of klaagt je ouders niet aan. Als ik dat zozu doen zou ik gewoon uitgelachen worden. Maar iedereen heel erg bedankt.

Reageer