leren sparen

• 19 oktober 2015
  • 7 reacties
  • 522 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
heyy,

ik heb een vraagje, 
hebben jullie tips hoe ik kan leren sparen?
ik kan namelijk niet sparen, als ik geld krijg geef ik het vaak gelijk uit aan eten of andere dingen.

7 reacties

Maak iedere maand of week wat geld over naar een rekening waar jij zelf geen geld van op kunt nemen.
stop gewoon met dingen kopen, gooi je pinpas in een vijver. en verander je wachtwoord van je internet bankieren naar iets wat je nooit zal onthouden. alle moeite die het zal gaan kosten om je pinpas en bankrekening weer te kunnen gebruiken zal lang genoeg duren zodat jij wat meer geld op je rekening hebt.
Badge +17
stop gewoon met dingen kopen, gooi je pinpas in een vijver. en verander je wachtwoord van je internet bankieren naar iets wat je nooit zal onthouden. alle moeite die het zal gaan kosten om je pinpas en bankrekening weer te kunnen gebruiken zal lang genoeg duren zodat jij wat meer geld op je rekening hebt.
Ik denk niet dat het zo slim is om dit te doen...
Badge +17
Wat je kan doen, is het geld dat je verdient/krijgt meteen aan je ouders geven. Hou het bij op een lijstje zodat je vader het een keer kan overmaken naar je rekening.
Nu zit je wel het met probleem van je pinpas; 's ochtends als je wakker wordt en naar school moet, denk je niet meteen van 'IK MOET ETEN HALEN EN GELD UITGEVEN!!'. Nee, dan kan je je wel 'beheersen'. Besluit 's ochtends dus dat je je pin pas niet mee neemt, zodat je ook geen geld uit kan geven.
Geen geld bij je hebben kan je het ook niet uit geven 😉.
Je moet een doel voor jezelf opstellen en echt nadenken of je het wel nodig hebt. Zorg dat je niet dicht bij je geld kan, bijv bewaren bij je ouders❤️
Als je een keer gaat shoppen, neem contant geld mee en laat je pas thuis, stel een maximum bedrag voor je zelf wat je mag uitgeven een neem ook niet meer mee, als je geld op is, dan is t op, nog een voordeel van contant geld is dat je zicht houdt op wat je uitgeeft.
Zodra je t gevoel heb dat je je wat meer kan beheersen, kun je bijv 10 extra mee nemen voor als je iets zeldzaams ofzo ziet, t doel is om dit niet uit te geven natuurlijk, ik doe dit ook altijd als ik naar events ofzo ga en heb mn 10 extra nog nooit uitgegeven

Iig succes
Kiyomi

Reageer