Lego houden of verkopen?

• 4 januari 2016
  • 6 reacties
  • 735 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik twijfel heel erg of ik mijn oude lego van vroeger (lego ninjago sets van 2012) moet verkopen, want ik ben bij sommige sets bang dat ik er spijt van krijg dat ik ze heb verkocht, maar ik wil ook voor mijn uitzet sparen. Wat moet ik kiezen? Lego houden of verkopen voor uitzet? Zelf vind ik mijn uitzet belangrijker, maar toch twijfel ik.

X
NNRP

6 reacties

NNRP,

Als ik jou was zou ik het nog niet verkopen. Als je nu al twijfelt kun je het beter nog niet doen, verkopen kan altijd nog. Lego is ook leuk voor later (kindjes). Heb je een baantje op de zaterdag? Want daar zou je dan uitzet van kunnen sparen. Met uitzet sparen heb je waarschijnlijk geen haast, dus dat zou je ook op je verjaardag, sinterklaas of met kerst kunnen vragen.

Ik ben benieuwd welke keuze je maakt.
Bedankt voor je reactie!

Ik heb geen bijbaantje op de zaterdag dus op dit moment heb ik nog geen inkomen. Ik vind het heel leuk om met mijn uitzet bezig te zijn ook al ben ik nog maar 16 jaar, dus ik ben daar nogal fanatiek mee bezig en vind het ook leuk om daarvoor te sparen. Kinderen wil ik later niet, ik heb al neefjes en nichtjes van mijn zus dus daar kan ik later ook mee spelen. Ik heb ook andere soorten lego die ik niet wil verkopen, alleen deze soort dus dan kunnen hun daar ook mee spelen later. Je hebt wel gelijk dat ik ook voor mijn verjaardag of sint geld kan vragen, maar ik vind het gewoon al leuk om er nu mee bezig te zijn zegmaar..
Ik weet nog niet precies welke keuze ik zou moeten maken.. :?

Gr.
Ik zei vroeger ook dat ik geen kindjes wilde, want ik kon nooit goed tegen dat "gezeur", maar ik wil ze ook. Dit hebben de meeste mensen. Als je wat ouder bent (30 jaar) ga je toch wel naar kinderen verlangen hoor. Hou die mogelijkheid dus open. Je zou klusjes kunnen doen voor je opa, zodat je wat geld kan verdienen. Je kunt ook een baantje zoeken. Al is het inkomen dan niet veel, alle beetjes helpen.
Oké ik zal er rekening mee houden. Mijn opa en oma wonen helemaal verder weg vanaf mijn huis, dus klusjes doen gaat niet zo gemakkelijk, ook al zou ik dat wel willen. Ik zal proberen een baantje te zoeken!
Bedankt voor je hulp! 😃
Ik heb even voor je zitten denken, je bent 16 jaar. Vanaf deze leeftijd mag je bij veel bedrijfjes al werken. Maar je kunt ook de auto wassen van je broer/zus/vader/moeder. Gras maaien of de stoep vegen. Laat je hond uit. Zorg voor de huisdieren van je familie/buren als ze op vakantie zijn. Als het sneeuwt, sneeuwschuiven (oude mensen waarderen dit 100%). Kortom, wees creatief en je hebt zo een paar euro's.
Ik zou ze nog niet gaan verkopen, of zoek je favorieten uit en bewaar die. Misschien kan je ze nog op een boekenplank zetten, of voor als je later kinderen hebt kunnen die er mee spelen. Het is altijd leuk om nog herinneringen aan vroeger te hebben 🙂

Reageer