Beantwoord

kleedgeld / zakgeld

  • 1 October 2018
  • 11 reacties
  • 954 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey,

ik wil graag kleedgeld maar dat mag niet van mijn ouders.. hebben jullie kleedgeld zo ja,
*hoe heb je dat aan je ouders gevraagd ?
*hoe oud ben je en hoeveel krijg je en zakgeld daar ook bij?
weten jullie misschien goeie argumenten??
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 October 2018, 18:34

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi

Je zou kunnen zeggen dat je op een leeftijd gekomen bent waarop je graag je eigen kleding uitzoekt. Je kan een afspraak maken met je ouders dat je de kassabonnetjes van je kleding goed bijhoudt, zodat je toont dat je bewust met je geld omgaat. Verder zou je in je vriendenkring kunnen rondvragen of zij al kleedgeld hebben. Vaak zijn ouders sneller geneigd toe te geven als ze horen dat je leeftijdsgenoten ook kleedgeld krijgen.

Als je graag extra geld hebt, zou je, als je hier tijd voor hebt, een bijbaantje kunnen zoeken.

Groetjes
Kenshin
hey!
ik ben 14 en ik krijg €50 kleedgeld per maand, en €20 zakgeld per maand.
ik ga vaker & veel liever met vrienden naar de stad dan met mijn moeder (sorry mam) en het was gewoon heel onhandig als ik met alles wat ik wilde eerst een foto moest sturen en de prijs en dan keek ze of ze het voor me wilde betalen enzo.
met kleedgeld leer je ook beter omgaan met geld, dat vond mijn moeder ook belangrijk.
vraag ook waarom ze het niet goed vinden.
heyy

ik krijg van mn ouders geen kleedgeld maar wel zakgeld, maar t kleedgeld krijg k van mn opa, maar als mn opa er niet was had k waarschijnlijk niks ;/


gr aby
Hii
Ik ben een meid van 13 en hou echt niet van shoppen. Ik krijg 20 euro zakgeld per maand op mn rekening. Verder heb ik geen kleedgeld of zakgeld, maar shop niet zo graag. En mn ouders betalen het of storten wat meer op mn rekening als ik wat nieuws en leuke heb gezien.
Van mijn moeder krijg ik ook niet, maar ik krijg per week €10,- van me opa en oma en op de basisschool €5,- per week maar in het begin rond ik 9 was ofzo 2/3 euro per week.

Ik krijg het zodat ik soms wat leuks in de stad kan kopen of gaan sparen.
Groet, Maia!
Ik krijg €50,- in de maand voor kledinggeld en €10,- in de maand voor zakgeld. Ik ben 13 jaar en krijg het ook sinds mijn 13e. Mijn moeder stelde het eigenlijk zelf voor maar een tip is om gewoon te zeggen dat je dat zelf wil leren en gewoon voor een paar maandjes zelf wil doen. Ik weet niet hoe oud je bent maar je ouders zullen het vast begrijpen. Als jij bijv. Dan €25,- kledinggeld en €5,- zakgeld per maand krijgt is dat helemaal niet erg. Sommige krijgen meer geld en de andere minder, daar kan jij voor de verderrest niks aan doen en je hoeft je er niet voor te schamen.
Hi

Hoe ik het aan mijn ouders heb gevraagd 🤔.
Nou ik had ruzie met ze want ik wouw bij de jongens kijken en niet bij de verschrikkelijke meisjes afdeling. Na heel veel ruzie er over zij ik mag ik niet gewoon kleed geld dan ga ik gewoon zelf. En toen werd de ruzie nog erger. Heb ik een week later de hulp van thuis voor onze ruzies er bij gehaald en die heeft goede afspraken bedacht.

Ik ben 17 en ik kreeg het op me 16de.
Ik krijg 70 euro kleed geld per maand en
Van me moeder 10 euro zak geld en van me vader 40 euro. En alles is per maand.

Heb je een pinpas?
Zo ja dan kan je zeggen anders kan ik nooit me pinpas gebruiken en je kan zeggen dat het een goede oefening is om met geld om te gaan voor later.

Succes
Groetjes
Bella
ik ben 12 jaar
50 kleedgeld per maand
20 zakgeld per maand

ik zei: mam, pap kunnen we een keer hebben over kleedgeld. goed gesprek gehad en uiteindelijk mocht het.
argumenten:
  • dan kan ik ook gaan stappen/shoppen van mijn eigen geld
  • dan kan ik mijn eigen kleren kiezen
  • eigen verantwoordelijkheid (vinden ouders belangrijk🙄)
  • iedereen heeft het (werkte bij mij niet)
veel succes

Heyy, op dit moment krijg ik zakgeld (€15 per maand, geloof ik) maar ik heb een baantje dus ik hoef eigenlijk geen zakgeld meer. Ik krijg geen kleedgeld maar ik koop m’n kleding wel zelf van het geld dat ik verdien. 

Als je het aan je ouders wilt vragen kan je zeggen dat je de kleding die je nu hebt niet leuk meer vind en je graag andere kleding wilt omdat je je daar misschien fijner in voelt. Dan kan je inderdaad ook zelf met vrienden gaan shoppen van je eigen geld. 

Hopelijk heb je hier wat aan! Liefs, Naira193 :heart:

Badge +1

Ik ben 13 en ik heb geen kleedgeld en ik krijg ook maar 5 euro per maand want mijn ouders hebben allebei geen baantje dus nieuwe kleren zit er sowieso niet in

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben 14 en keijg sinds mn 12de kleedgeld en dan krijg ik 70 in de maand waarvan 10 euro biet mag besteden maar ik hou niet van shoppen dus jaa ik spaar lekkerrr. Miss een tip is dat je anders voor later ook niet leert om met geld om te gaan

Reageer