Vraag

kan slecht met geld om gaan

  • 29 July 2020
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi iedereen ik heb een probleem ik kan namelijk fk slecht met geld omgaan 

 

ik heb als ik kleding geld heb gekregen het naar een week al weer uitgegeven ik krijg btw 30 euri per maand 

en 15 euri zakgeld per maand maar het is altijd heel snel op hebben jullie nog tips 

 


2 reacties

Hoi

 

Wat Kaas123 zei lijkt me een goed plan. Door je geld in stukjes te ontvangen krijg je doorheen de maand geld, in plaats van dat je het er in één keer al doorheen spendeert. 

 

Je zou je ouders ook kunnen vragen om (een deel van) het geld op een gesloten rekening te storten. Die rekening is voor jou, maar aan het geld kan je (nog) niet aan. Op die manier kan je sparen. Spaar je liever “old school”, kan je je geld ook altijd in een glazen of porseleinen spaarvarken doen, zodat je er niet aankan zonder het spaarvarken stuk te maken. 

 

Gr. Kenshin

Heyy

Is het geen optie om met je ouders af te spreken dat je dat niet allemaal in 1 x krijgt? Bv een stukje in de eerste week van de maand en derest in de 3 e week van de maand. Dan heb je aan het eind van de maand ook nog wat geld. 

Bespreek anders eens met je ouders dat je moeilijk met geld om kunt gaan. Misschien kunnen zij het je leren.

Groetjs

Reageer