Vraag

Kan Ik Hiervoor Ontslagen Worden?

  • 25 June 2020
  • 3 reacties
  • 168 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Gisteren was het weer eens een echte ramp op werk.

Het begon al in de middag. Ik kreeg van mijn mentor te horen dat een gesprek wat we vrijdag zouden hebben, opeens naar woensdag was verplaatst wegens persoonlijke redenen. Ik had van tevoren al geappt dat ik misschien iets later zou zijn. Daarop kreeg ik geen antwoord.

Vervolgens gingen ik en mijn moeder gewoon naar het gesprek, maar zoals ik al vreesde liep het een beetje uit.

Uiteindelijk was ik 10-15 minuten te laat, wat ik persoonlijk nog best wel mee vond vallen, maar de teamleider stond me al op te wachten. Hij was ontzettend kwaad en beweerde dat ik het bedrijf “zoals gewoonlijk” weer liet zien hoe weinig ik er om gaf. Ik had volgens hem het bedrijf laten vallen/in de steek gelaten. Toen ik hem het appje liet zien wat ik had gestuurd, werd hij nog kwader. Hij had het zogenaamd niet binnengekregen maar weigerde ook om te kijken.

Voor de duidelijkheid: Ik was ingeroosterd van 5 uur tot 9:30. De regel is bij ons dat je bij 4 uur of langer werken recht hebt op een kwartier pauze. Toen ik vroeg of ik even pauze mocht - ik moest mijn tampon verwisselen - werd hij weer kwaad. Hij zei: “Jij hebt je pauze al gehad.” Verder moet ik de bedrijfsleider morgen bellen voor een gesprek.

Ik denk dus dat hij me gaat onstlaan, maar ik wil weten of hij me om zo’n situatie mag onstlaan. En wat vinden jullie van de teamleider zijn gedrag? Ik vind dat hij zich niet fatsoenlijk tegen mij heeft gedragen.


3 reacties

Hey @MissyAnoniem .

Vervelend dat het een ramp was op het werk! Dat je mentor het gesprek had verzet en jij het nog optijd bij je teamleider hebt gemeld , maar hij het niet ziet is zijn probleem. Als er bewijs is van dat jij hem optijd hebt laten weten dat je later bent is de kans klein dat hij je daarvoor mag ontslaan. Zover ik weet mag dat niet met deze reden alleen als dit vaker gebeurd wel. Ik snap wel dat hij zegt dat je je pauze gehad hebt , maar dan moet hij toch je pauze geven en anders moet je zeggen dat je naar de wc moet om een rede. En anders zeg je dat je even naar de wc moet 5 minuten en dat je dan 10 a 15 minuten langer blijft werken. Als je je bedrijfsleider morgen spreekt moet je gewoon alles vertellen en dan zal hij bepalen wat het word.maar dan moet je ook echt als vertellen en misschien ook bewijs laten zien dat je het optijd hebt gemeld.

Hier op de link staat in welke rede iemand mag ontslaan en welke niet.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/vraag-en-antwoord/wanneer-mag-ik-worden-ontslagen

Maar zover ik weet is als jij normaal gewoon optijd en goed werkt zou hij je

echt niet ontslaan. Maar als jij altijd later bent en je werk slecht doet dan zou dat wel kunnen ,maar daar ga ik niet van uit.

Wat ik van zijn gedrag vind. Ja ik snap het wel een beetje , maar het is wel onterecht,  want ja hij mag zo niet doen als jij een goede rede hebt en dat had he na mijn mening wel. En daarbij je hebt het optijd gemeld dus dat hij het niet zag is zijn fout. Als jij iets stuurt en het komt binnen en hij het niet ziet dat is zijn fout . Als jij iets stuurt en het komt niet binnen omdat je bijvoorbeeld geen wifi had dat is weer een ander iets. 

Hij mag niet zo doen en hij moet je pauze geven en al helemaal als jij de rede verteld wat je moest doen.

Hopelijk heb je er iets aan! 

Groetjes Gebruiker c 

Heyy

Het is idd niet echt vriendelijk van hem, jij kunt er niet aan doen dat je mentor dat gesprek verplaats. Wrs had hij gewoon een slechte dag. Ik denk ook niet dat hij je kan ontslaan omdat je een kwartiertje te laat bent, hoe onnozel is dat nu weer. Op dat kwartiertje zal het echt niet komen hoor.

Denk niet dat er ontslag van zal komen hoor.

Groetjs

Ik zou zelfs zelf ontslag nemen! Een goede werkgever zou dit heus wel snappen en een kwartiertje te laat is echt niet erg als het 1x gebeurd kan iederen overkomen. Voor jou 10 anderen en het is slechts een supermarktbijbaantje geen zorgen

Reageer