Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Junior psycholoog?

Hamiltrash Auteur
Net nieuw
Reacties: 6

13 augustus 2017, 15:48

Hallo iedereen,

Ik ben Hamiltrash.
Ik ben 14 jaar oud en ik houd van praten met mensen, vooral over hun leven, en oplossingen vinden voor emotionele problemen.
Daarom zit er over na te denken om online, een gratis, (misschien later goedkoop)
Psycholoog te worden. (EDIT: en dit dan gewoon in de tijd dat ik nog op school zit, want hierna ga ik het zoiezo studeren, dus voornamelijk voor ervaring) Ik ben hele goeie vrienden met mijn buurvrouw, die zelf al jarenlang een psychologe is,
En ik heb veel van haar geleerd. (Heb al voor stage met een paar van haar cliënten mogen praten, en het ging heel goed.)
Ik kan ook met ervaringen spreken, want ik woon zelf in een pleeggezin, mijn biologische ouders zijn gescheiden, ik heb op het moment een slechte relatie met mijn biologische moeder, enz.

Ik vind deze stap iets te groot om zomaar te zetten, daarom vraag ik het hier.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Hamiltrash
You are like me, i'm never satisfied...

Reacties (1)

• Pin
    Topper
    Reacties: 2103

13 augustus 2017, 17:39

Hoi Hamiltrash!

Je stelt niet een hele concrete vraag. Wil je van ons weten wat wij hierover denken?

Ik vind het heel erg mooi dat je mensen wilt helpen en ik ben blij dat je vrienden daar ook wat aan hebben enzo. Echter om nu al psycholoog te worden (ook online enzo) lijkt me iets te veel van het goede. Je hebt niet voor niets een hele opleiding nodig en ik denk dat het dus ook belangrijk is dat je bepaalde dingen echt leert.

Er zijn wel genoeg andere manieren om nu al mensen te helpen. Bijvoorbeeld op dit forum! Er zijn hier genoeg mensen die jouw hulp goed kunnen gebruiken. Daarbij doe je hier ook veel ervaring op en leer je enorm veel over andere mensen. (Ik spreek uit ervaring ;))

Wanneer je 16 bent, kun je bij de KT 'peervrijwilliger' worden. Ook al duurt dat nog 2 jaartjes voor jou, ik denk dat dit echt iets voor jou is!

Hopelijk zie ik je nog veel op het forum!

Gr. Pin
    Zelfkritiek is ook maar een mening.

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Bekijk mobiele versie Insided