Is dit weinig zakgeld volgens jullie?

  • 27 January 2018
  • 11 reacties
  • 768 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben 17 jarige jongen en ik krijg geen kleedgeld en alleen 20 euro per maand.
Me ouders geven geen kleedgeld omdat ik er volgens hun toch geen kleren mee koop. Wat ik echt onzin is want ik bewaar wat geld gwn wat maakt dat nou uit denk ik dan. En als ik alleen een woord over kleedgeld begin dan zeggen ze: zeg maar wat je wil kopen dan geef ik je wel geld. Dan kan kan ik dus maar 2 broeken kopen ofzo en dat was het wel voor een maand.

11 reacties

Hey,
Of dat weinig zakgeld is, hangt een beetje af van wat je er mee moet doen. Je hoeft er dus geen kleren van te kopen, maar moet je de rest wel van dat geld betalen of betalen je ouders alles? Als je die 20 euro gewoon kan sparen en er niks mee hoeft te doen, is het niet heel veel, maar ook zeker niet weinig. Ik ben 16 en ik krijg 300 euro per maand, maar ik moet er wel kleren van kopen, rijles van betalen, bus/trein mee betalen (ik woon niet meer thuis) en van sparen dus dan komt het ong. op hetzelfde neer als jou 20 euro denk ik.
Jonah
Hoi,

Ik krijg €90,- per maand waarvan €55,- kleedgeld. Hiervan moet ik alles betalen, behalve schoenen, jassen, sportspullen en schoolspullen. Ik red het er prima mee, aangezien ik nooit wat doe. Mijn zus heeft het er wat minder ruim van, aangezien zij wel veel doet.
Mijn zakgeld is volgens mijn ouders bovengemiddeld.
€20,- is een mooi bedrag als je er niet alles van hoeft te betalen, net zoals @Jonahhf al zei.

Gr. Pin
Hoi,
Zoals meerdere al zeggen ligt het er erg aan of het veel is of weinig met wat je er mee moet doen of moet kopen.
Ik krijg €80waarvan 60 kleedgeld is, maar met die 80 euro moet ik ook een hoop dingen kopen terwijl iemand met ‘maar’ 40 euro er misschien bijna niks mee hoeft te kopen en daardoor is het veel meer. ( Als je dat begrijpt )
Ik vind het verstandiger als jongeren als jongeren voeg leren met geld om te gaan en die extra verantwoordelijk krijgen, want jongeren komen steeds vaker in de schulden terwijl dat verkomen had kunnen worden.
- Misschien kan je dat aan je ouders/verzorgers uitleggen.


Ik denk ook dat je ouders je ook weer niet teveel moeten geven, ( ook al is dat chiller ) want dan leer je minder snel hoe je met geld om moet gaan. Natuurlijk heb ik er weinig over te zeggen, maar dan verpest het het originele doel.
Misschien kan je je ouders uitleggen dat je spaart omdat je dan een groter (kledingstuk) product kan kopen of duurder,
Mijn ouders zouden dan juist blij zijn omdat ik dan spaar voor iets wat ik wil hebben.


Als laatste:
Misschien kan je aan je ouders tonen hoe graag je het wilt.
De meeste ouders realiseren meestal niet hoe graag het kind iets wilt, dus dat laten zien kan hun een andere mening geven.
Hier is nog een link die ik wel handig vond:
https://nl.m.wikihow.com/Mensen-overtuigen


Succes!! Xx Maii
Hallo,

Ja ik kan niet in je ouders beurs kijken dus ik kan niet zeggen of het veel of weinig is.
Als ik jou was zou ik een baantje nemen op deze leeftijd, verdien je lekker en ben je ook niet afhankelijk van je zakgeld:)

Vriendelijke Groet. ikwiljewelhelpenhoor
- Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon -

@ ikwiljehelpenhoor
Hoi, ik vind dat werken ook een heel goed idee!
Zo krijg je een beetje extra geld en kan je zelf bepalen wat je ermee doet.
Heya.

Ik zelf krijg 7,50 per week (30 euro per maand). Alleen geen kleedgeld, ik vraag dan meestal aan me ouders wat ik wil qua kleren. En dan kopen ze het voor mij. Verder met die 30 euro, spaar ik niet voor onnodige dingen, zoals snoep etc. Soms ga ik met vrienden naar de stad, en dan geef ik rond 10/20 euro uit. Alleen dat doe ik 1 keer in de 2 maanden ofzo. Ik zit nu te sparen voor eigenlijk niks, als ik iets hard nodig heb, koop ik het gewoon.
Werken is ook een goed idee, 1/2 keer per week ongeveer 6-8 uur lijkt me niet verkeerd, dan krijg je ook ongeveer 150/250 euro (Denk ik dan voor een 17 jarige). En dan heb je ook meer dan genoeg geld in het algemeen.
Kortom, als je je geld alleen besteed aan nutteloze dingen, dan begrijp ik wel dat je ouders je "Iets minder" geven dan gemiddeld, ik vind 20 euro per maand voor een 17 jarige wel een beetje weinig. Misschien zou ik met je ouders praten over dit onderwerp? Je bent 17, en geen 12/11 jaar tenslotte.

-Robin
@Robin_420
Volgens mij is 150/250 euro per maand best veel volgens mij als je maar 6-8 uur werkt. Bij meeste baantjes haal je dat bedrag niet denk ik.
Toch kun je best aardig wat geld ophalen door te werken, dus zeker een aanrader.
Reputatie 2
Badge +9
150/250 voor 6-8 uurtjes? Ha. Dat is niet alleen best veel, dat is ontzettend veel. Werkte ik maar 6 of 8 uurtjes in de week en kreeg ik €250,-. Ik heb 4 jaar gewerkt in een supermarkt met ongv. 20 uur in de week. Dat was erg leuk hoor. Is ook niet echt eerlijk te vergelijken. Ik kreeg dan ook 5,40bruto per uur. (niet netto dus). Dan kan je dus zeggen dat ik ongv tussen de €410,€460,- in een maand verdiende.

Werken is niet alleen voor geld vind ik, je moet het ook naar je zin hebben. Daarnaast zorgt het voor afleiding en kun je je goed ontwikkelen in een bedrijf/winkel.

Als jij dat baantje kan vinden van 6-8 uur in de week met dat salaris? Dan zou ik die zeker nemen. Zoals @PIN "al zei bij de meeste baantjes haal je dat bedrag niet"

Succes

Gr:Mr. S
hey ik had dit vroeger ook maar nu krijg ik niks want ik ben uit huis geplaats en woon nu same met me vriend en me vriend koop bijna alles voor me ik werk wel maaar heb net een borstvergroting achter de rug
- Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon -
@ Pin
Niet als je 1 dag per week werkt idd. Als je 3 keer per week werkt, en dan 6-8 uur. 6-8 krijg je ongeveer 30 Euro. x3= 90. Hij is tenslotte 17 & geen 13. Ik denk wel dat hij wel redelijk betaald krijgt, want 6-8 uur & dan 3 keer per week is niet niks lol
Oh je bedoelt 6-8 uur op één dag? Ja, dan wel ja. Ik dacht 6-8 uur per week, want dan haal je dat vaak niet.
Maar het ligt aan het baantje I guess. Ik weet het ook niet precies want ik werk niet.

Gr. Pin

Reageer