Vraag

is 10K per jaar veel?


Reputatie 2
Badge

Ik heb laatst gezien dat RABO je kan laten zien hoeveel geld ik uitgeef het afgelopen jaar. Nu vraag ik mij af is 10/11K duizend euro per jaar veel voor een 16 jarige?

 

Groet


24 reacties

Dat is 850,- per maand. Ik vind dat veel ja.  

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben 14 en gebruik zo’n 350 per jaar, dus ja, ik vind dat wel veel! 

Ik roep alle 15-17 jarige op om hierop te reageren, want die weten beter wat goed is voor jouw leeftijd :)

 

Reputatie 5
Badge +1

Ben 14 . Ik gebruik 100 euro per jaar . Ik vind het wel veel . Maar waar komt je geld vandaan ???? Zoveel heb ik niet eens !!!

 

Zelle 

Reputatie 7
Badge +14

Heyy  @S PRIVE

Ik ben 15 en geef ongeveer 500 euro per jaar uit.  Ik vind 10K wel heel erg veel, ik weet niet of je werkt. Dan is het nog wel veel maar dan werk je er wel voor zeg maar. Maar goed het is jouw geld en jij bepaalt wat je ermee doet. :) 

xx Eenmeisje004 

Ik ben 14 een geeft 2500 per jaar uit denk ik.  

Reputatie 2
Badge

Ik werk niet,  ik dacht dat het normaal was

Reputatie 7
Badge +4

@S PRIVE  krijg je het dan van je ouders?

Het is niet alsof wij thuis geld tekort komen, maar ik geef denk ik hooguit een tientje per maand uit met vrienden (winter enzo minder, zomer iets meer). Ik heb niks wat ik wil hebben dus ik koop ook niks, maar ben van plan om mijn kamer te ‘upgraden’ zodat het meer mijn stijl wordt en daarvoor ga ik denk ik tegen de 500 gebruiken.

Groetjes DaVinci 
Oja en ik ben 16

Reputatie 2
Badge

@DaVinci groot deel wel, maar ook marktplaats ect

Reputatie 7
Badge +14

Ik werk niet,  ik dacht dat het normaal was

Het is ook normaal! Dat het voor ons veel is betekent niet  dat het niet normaal is. :) 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 2
Badge

Ik snap niet wat je daar mee bedoelt

Hey!

Ik heb geen idee hoeveel ik zelf uitgeef per jaar, maar ik denk ook dat het eraan ligt wat je allemaal koopt. Als je zelf je kleding/laptop/telefoon enzo moet kopen is het anders dan als je ouders dat voor je kopen. Nog steeds vind ik zelf 10/11K best veel geld en zou ik persoonlijk denk ik iets meer sparen voor later. 

Beauuutje

Reputatie 2
Badge

Nee ik koop bijna niks zelf

Reputatie 5
Badge +1

Ik snap niet wat je daar mee bedoelt

Ze bedoeld dat de meerderheid zelf hun geld verdienen en voor velen jongeren is het niet normaal, maar eigenlijk is het wel normaal 

 

Zelle

Nee ik koop bijna niks zelf

Wat doe je dan met je geld.  Want als je niks zelf koopt en toch 850 euro opmaakt dan moet je wel heel veel leuke dingen doen ;)

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb eigenlijk geen idee.. 

ik krijg €19,- per maand dus 19x12= €228,- 

+nog zo’n €150,- per jaar van mn opa en oma =€378,- 

en nog + €50 ong. per verjaardag denk ik, dus totaal krijg ik ongeveer €430,- binnen in een jaar (ik ga binnenkort werken maar dat doe ik nu dus nog niet). Ik weet niet of ik dat geld ook allemaal uitgeef in een jaar maar dat is voor mij dus alles wat ik per jaar heb te spenderen als 15 jarige:) 

Reputatie 2
Badge

@Mimo heel veel eten kopen en leuke dingen ect

Reputatie 5
Badge +1

Eten kopen ??? Krijg je thuis zo weinig eten ???

Reputatie 2
Badge

Ik geef ongeveer 15 euro per dag aan eten uit op school

Reputatie 5
Badge +1

Ik neem twee plakkerige boterhammen(en appel) mee !! Wow, echt een groot verschil !!!

 

Zelle

Je besteedt je geld aan eten en ???

Reputatie 2
Badge

Telefoon, koptelefoon ect

 

Wij hebben een waardeloze kantine op school dus dat scheelt geld.  Ik ga wel altijd na mijn voetbalwedstrijd met al mijn vrienden in de kantine zitten en lunchen en wat drinken.  Dat betaal ik zelf.  Verder gaat veel geld op aan kleding en spullen voor mijn paard. 

Reputatie 2
Badge

oke dat kan ook

Ik vind het wel veel.

15 euro per dag aan eten op school vind ik ook veel. Daar kan je bij ons wel een stuk of 10 broodjes mee haken denk ik dus ik weet niet hoeveel je dan wel niet eet. Of jou school is heel duur, kan natuurlijk ook.

Reputatie 7
Badge +19

Ik 100 denk ik. Niet zoveel doe ook weinig.

Wilhelmavemela.

Reageer