Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Ik zit met een probleem...

• 8 december 2017
  • 2 reacties
  • 1301 Bekeken

Hoi allemaal!
Mijn ouders zijn uit elkaar en sinds die tijd heb ik geen contact meer met mijn vader ( was mijn eigen keus ) Mijn zus en ik kregen toen zakgeld 75eu per maand. Ik wilde van dat geld naar een concert met mijn moeder zodat zij even verrast wordt... Maar sinds deze maand krijg ik geen 75 euro meer. Komt door mijn vader omdat hij moeilijk doet... Ik wil niet zeggen dat ik nu zielig ben want dat ben ik niet... Ik wil dus heel graag gaan werken om het waar te maken maar mijn vraag is dus vanaf welke leeftijd mag werken??? Want dan kan ik het daarvan sparen

Groetjes

2 reacties

Hoi!

Jammer dat je vader moeilijk doet. Wel heel lief van jou dat je met je moeder naar een concert wilde gaan :)

Het is heel erg afhankelijk van het baantje vanaf welke leeftijd je dat mag doen. Ook moet je rekening houden met het aantal uren dat je mag werken, en of je niet te veel verdient. Ik denk dat het handig is als je eens met je moeder hierover praat. Misschien weet zij ergens een plekje waar je kan werken. Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met babysitten op kinderen van mensen die je kent. Daar verdien je al een beetje mee, en het is een goed begin.

Vraag eens bij je vrienden en vriendinnen rond of zij al wat doen. Misschien ziet iemand uit je vriendenkring zo'n baantje ook wel zitten, en kunnen jullie het samen doen.

Groetjes
x
Reputatie 5
Badge +16
Met 13 jaar (staat op jouw profiel) kun je niet zo heel veel doen.
Volgens mij kun je iets als een krantenwijk doen, maar richting 15 jaar kun je wat meer werk doen.

Reageer