Ik word steeds niet aangenomen

  • 3 January 2020
  • 4 reacties
  • 302 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik praat zacht en toon niet genoeg enthousiasme. Heeft iemand advies of ideeën  met wat ik hiervoor kan doen, want ik word steeds afgewezen voor baantjes in de supermarkt.


4 reacties

Hallo Siw115 :)

Ik denk dat je naar de kritiek moet luisteren en iets enthousiaster moet doen (ook al is het alsof)

-Dr8gon99

Hay,

Ik heb zelf veel sollicitatie's mogen aanhoren van mensen. Probeer erom te denken wat je gedrag is, dingen die vaak opvallen en niet heel goed zijn; 

-niet weten wat je werk word 

-niet geintresseerd zijn

-onverzorgd uiterlijk

-hele tijd herhalende dingen vertellen

-geen initatief tonen, vertel over jezelf inplaats van zij jou dingen moeten vragen

-zacht praten

-onzeker zijn

 

 

Dingen die juist goed opvallen;

-zelf vertellen en vragen stellen

-goede argumenten waarom je daar wilt werken

-voorbereid zijn

 

 

 

Heyo,

Wat Dragon en Ronald zeiden zijn al erg goede tips.

■Inderdaad verzorging en houding is erg belangrijk. Praat duidelijk en laat merken dat je er echt graag wilt werken.

■Praat niet over geld, bonussen, of wat daar ook in de buurt komt, tenzij ze er zelf over beginnen.

■Kleed je netjes, maar niet te netjes, en wees jezelf ook qua kledingstijl. 

■Ben je depressief, voel je je vaak moe en slecht. Vertel dat niet aan hun. 90% kans dat je afgewezen wordt. Ze willen op je kunnen bouwen, doordat soort dingen te vertellen, durven ze de stap niet te zetten.

■Bedenk pluspunten en minpunten over jezelf. Wat kan je erg goed,  en waar kan je nog begeleiding in hebben. Werkgevers vinden het fijn om te horen dat je al over een aantal eigenschappen beschikt, maar vinden het ook erg fijn om te weten waar jij nog extra steun kan gebruiken.

■Kraak je oude werkgever nooit af. Stel je hebt hiervoor bij Jumbo gewerkt, maar die werkgever was een lul en dacht alleen aan zich zelf en aan zijn omzet. Jij was maar een nummertje, en iedereen had een hekel aan hem. Fijn dat jij dat vind, maar geen enkele werkgever wilt dat horen. Want als jij ooit daar weggaat dan zijn ze bang dat je ook negativiteit over hun verspreid. 

■Maak een curriculum vitae oftewel een CV. In een cv staan je gegevens, naam en adres, een overzicht van je huidige bijbaantjes, en je diploma's/ cursussen. Heb je gesolliciteerd in de winkel zelf, neem dan tijdens de solicitatiegesprek je cv mee.

■Zorg dat je hun background kent. Wat is het voor bedrijf, wat is hun doel en visie, en hoe kan jij daar een rol in spelen. En een beetje geschiedenis kan ook nooit kwaad. 

■ onthoud met wie je een gesprek hebt en wat Ronald al zei, onthoudt waarvoor je hebt gesolliciteerd.  Het is al zo gênant als je binnenkomt met de gedachte van ik kom volgens mij voor vakkenvuller terwijl je eigenlijk hebt gesolliciteerd voor kassa.

■Bedenk je wat ze je kunnen gaan vragen en hoe je daarop antwoord. Probeer argumenten te maken over hun vraag. 

■Maak voor jezelf een lijstje waarom je graag bij hun wilt werken, en waarom die functie.

■ Geef elkaar een hand, en kijk elkaar aan als je praat. 

■En al laatst, praat wat duidelijker en blijf enthousiast ookal zeggen zij nee, of zeggen ze iets wat je niet leuk vind.

 

See ya!

Spookyzx. 

Badge

drink bijvoorbeeld energie drink of iets anders met cafeïne zo krijg je heel veel energie misschien dat het helpt

of solliciteer via een sollicitatie bureau  

of zoek een ander baantje

Reageer