Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

ik word bedreigd en moet betalen, hoe kom ik snel aan geld?

• Anonymous
  • 0 reacties
Heyy allemaal,,
ik hou het kort;
ik word bedreigd, en neee ikga niet naar iemand toe ik ga gewn luisteren,
anders loopt het fout af!
hij moet 100 euro!
ik ben 14& met pinnen zien mn ouders het
duss mijn vraag is;
hoe kom ik snel aan heeel veel geld!?

35 reacties

heii hartjefoood!

Wrm ga je niet naar iemand toe? Een bedreiging is jiet normaal!

Hoe je snel geld kan verdienen:

-Auto's wassen
-Oppassen
-Oude spulletjes verkopen

Verder zou ik het niet weten.
Het is toch beter om er met iemand over te praten! (Alleen een tip)

Xxx
Dankjewell @.WannaBeLoved. !

Ik ga het zeker proberen met je tips!
waarom ik niet naar iemand toega;
kijk bij sommige mensen moet je gewoon niet proberen onder uit te komen.. als ik niet betaal dan stuurt ie zo mensen op me af om me even een lesje te leren.. &hij heeftgezegd dat hij er dan ook vrienden van me er bij gaat betrekken, dat hij mn leven tot een hel maakt.. dus dan heb ik niet zoveel keus denk ik! Ik moet het maar betalen voordat het erger word maar heb nu pas €15,- :(
xx hartjefoood
Schakel alsjeblieft de politie in.. En vertel aan hen dan ook vooral dat je het liever niet doet aangezien hij dreigt met vrienden die jou een lesje zouden leren.

Waarom moet je eigenlijk 100 euro betalen aan hem?
Heyy @Bepositive
Hij had 100 euroo gestolen van iemand op school&
ik had het gezien& had ook bewijs dat hij t had gedaan!
maar toen kreeg ik de schuld dus had ik het bewijs laten zien
dat niet ik,, maar hij het was..
kijk ik wou hem niet verraden maar ga geen 100euro dokken voor iets wat ik niet heb gedaan snapje?
Toen moest hij het terugbetalen maar nu bedrijgd hij mij..
Hij zegt dat het mijn schuld is dat hij gepakt is& dat ik het hem dus moet terugbetalen!!
ook zei hij dat ze hem nu extra in de gaten houden op school dus dat ik waarscheinlijk wel
nog meer moet betalen maar dat 100 euroo voorlopig genoeg is..
Ik heb gewoon geen keus dus moet gewoon snel geld hebben!!
xx hartjefoood
Hartjefood, ik snap je probleem en ik las ook al dat je hem gewoon wilt betalen. Maar dat lijkt me niet een heel goed idee. Bepositieve heeft gelijk je moet dit echt vertellen. Als je de politie een stap te ver vind vertel het dan asjeblieft je ouders. Het kan namelijk zo zijn wanneer je die gast 100 euro betaald dat hij dan meer gaat vragen. En daar heb je echt geen zin in. Wannabeloved heeft de meeste manieren al vertelt dus ik wist niet zoveel. Maar je zou iets op marktplaats kunnen kopen en dat dan weer iets duurder kunnen verkopen.
*iets kunnen kopen
@fandomsareforever 
thanks voor je reactie!  alleen het is gewoon lastig want,
als hij straks door de politie word opgepakt, dan komen
die vrienden van hem natuurlijk het eerst naar mij...
ben gewoon hartstikke bang voor hun..
jaa of ik betaal gewoon niet en kijk wat er dan gebeurt ??\
maar i don't know of dat nou zo handig is!
wat vind jij ??
xx hartjefoood
Hallo,

Wat een ingewikkeld verhaal.. Maar ik geloof dat ik het snap. Hij had 100 euro gestolen en jij hebt dat gezien en hebt dat gemeld (op school?). Nu verwacht hij van jou dat jij 100 euro betaalt aan hem, omdat hij door jouw getuigenis die 100 euro kwijt is. Hij bedreigt jou en jij bent bang dat wanneer hij dan uit spel is, zijn vrienden jou een lesje leren.

'Gewoon niet betalen' lijkt me ook niet echt verstandig, ik ben bang dat je dan niet van de bedreigingen en het gedoe af bent. Het lijkt me echt beter om aangifte te doen bij de politie. Nu gaat het om 100 euro, wat al best een bedrag is.. Maar lieverd, waar gaat het straks om? Ik vrees dat dit niet zomaar ophoudt, je moet iets doen. Neem een volwassene in vertrouwen en ga samen naar de politie, om nog meer ellende te voorkomen.

Op deze site kan je chatten met de politie: http://www.vraaghetdepolitie.nl/
Dat kan op dinsdag (vandaag!) en donderdag tussen 19.00u en 21.00u. Dat is volgens mij niet voor aangifte, maar je kunt daar wel vragen wat wijs is om te doen en dan kan je hopelijk verder.

Wat doet de school er verder eigenlijk mee? Niet meer dan opletten..? Misschien door angst voor een slechte naam?

En wanneer verwacht hij dat geld van jou?

Hou je ons op de hoogte? 

Liefs,
Bepositive!
Heyy @hartjefoood

•  heitje voor karweitje
• een krantenwijk 
• bijvoorbeeld koekjes/smoothies  maken ofzooow en verkopen ????
• opassen

meer weet ik er eigenlijk niet.

maar ik zou wel met je ouders praten, ik zou er dan bij zeggen dat je niet wil dat de politie erbij wordt betrokken. 
Heyy @Bepositive
Thankss voor je lieve reactiee!
Heb ff op die website met iemand gepraat; ze zei dat ik een melding moet doen bij de politie, en als hij dan voor me staat ik moet zeggen dat ik nog bijv 1 dag nodig heb& als hij weg is meteen 112 bellen! Lijkt me best eng.. stel hij vind het "te laat" of hij hoort me bellen zit ik pas ècht flink in de problemen! Dus dat word nog wel even spannend :o
de school doet er inderdaad niet zo veel aan misschien een slechte naam voorkomen ofso, ze zeiden alleen van 'niet meer doen hè! We houden je voorlopig nog wel even in de gaten'
hij wil het geld in 3weken& 19 dagen al voorbij dus dat is zo'n uhm 2 dagen! Oh heelp nu ik het zo uitreken hoe lang nog is het oppeens wel heel heeel dichtbij 😮 beeter blijf ik thuis ofso hah.. jaa hij zei van:' ik weet je wel te vinden tegen die tijd' jaa heb dr al over nagedacht om voorlopig gewn binnen te blijven maar dat is ook nietecht leuk& wil hem sws niet mn zomer laten verpesten!! &anders vind hij me wel weer als we naar school moeten... ik denk dat ik de 2 dagen maar gewoon moet afwachten en als die geweest is inderdaad snel 112 bellen.. hoop dat het goed afloopt! Maar denk dat ik toch beeter het geld gefixt kan hebben want als die nou echt heel agressief word kan ik het maar beeter geven denk ik
xx hartjefoood
Nogmaals
@Naamloosjuuh heyy,
Dankjee voor je reactiee!
Kratenwijk doee ik al maar word op je bankrekening gestort dus dat word lastigg
de restt wel goeed idee dankjewell!
Xx hartjefoood
P.s. ohwauw zie net pas in mn vorige bericht : o een blije smiley word hahah maar bedoelde een bange XD
Hoihoi,

Fijn dat je op die website hebt kunnen praten met iemand! 😉 Lijkt me een goed advies, maar ergens ook wel heel eng ja.. Morgen is het dus zover? Hadden jullie een plek/tijd afgesproken? Komt hij naar je huis? Ben je alleen thuis? Brr.. Ik vind het echt niet prettig voor je.. 
Naar vooruitzicht om te bedenken dat je hem ook weer op school zal treffen.. Hoop dat hij goed nadenkt en jou niet verder lastigvalt.

Veel kracht voor jou voor morgen.. Zal eventjes aan je denken. Laat je weten hoe het is afgelopen?

Xxx!
Heyy @Bepositive ,
jaa morgen is het zover ben best bang! We hadden niet echt een plek afgesproken of een tijd.. hij had gezegd van 'zorg maar dat je in de buurt bent die dag ik weet je wel te vinden' dussjaa.. word lekker door het dorp heen lopen dan maar iguess !
heb de 100 euroo want kreeg flink wat geld van mn ouders omdat we niet op vakantie gaan dus ik neem et wel mee voor als hij agressief word ofso!
Heb wel heeel veel nachtmerries gehad over hem laatste 3 weken... dus hoop dat dat na morgen ook weer beetje weg is..
dankjewell dat je aan me denkt morgen!! Ik laat zeker weten hoe het is gegaan!
liefs,
hartjefoood
Okee het is dus nieet goed gegaan 😞
Ohnee! Wat is er precies allemaal gebeurd?
En heb je de politie kunnen bellen? 
Zijn je ouders nu op de hoogte?

Xx!

WAT IS ER GEBEURD TELL ME 
3 weken en 19 dagen... Je kon ook gewoon 40 dagen zeggen. Ga gewoon naar het politie bureau 😑
heyy @Bepositive & @Naamloosjuuh ,
Ik was bij de plek waar hij me ook bedreigd om een uurtje of 2 en ging daar op het bankje zitten. Het is echt zo'n creepy straatje waar nooit iemand loopt dus was best bang. In een paar minuten kwam hij al dus hij zal wel op die plek gelet hebben ofso denk ik. Zoals afgesproken zei ik dat ik nog 2 dagen nodig had, maar toen werd hij helemaal gek en ging zeggen van 'kl*tewijf ik heb het vandaag nodig'  dat soort dingen en van 'het is te laat voor je nu, ik krijg jou nog wel ik zou maar oppassen.' ik dacht echt hij word gek ik vond het suuper eng:eek: 

Toen zei die van heb je niks van waarde bij je? en ik zei nee. toen vroeg hij wat er dan in mn broekzak zat. daar zat het geld in dat ik voor de zekerheid had meegenomen voor als die agressief ofso werd maar ik zei dat dat mn fietssleutel en wat snoeppapier was maar hij zei van laat zien dan maarja toen pakte ik er wat kleingeld uit en zei van jaa ik had ook nog wat kleingeld want ik ga zo even biosje doen met een vriendin. maar toen werd ie pissig en greep gewoon naar dat geld toe nou ik schrok me dood.. en hij pakte t er allemaal gewoon uit.:(

Ik kon hem wel slaan zo'n k*tgrijns trok hij.  En toen begon hij te dreigen van je gaat niet naar de politie want ik weet je wel te vinden. en als ik vast kom te zitten krijg je mn vrienden snel genoeg te zien en die leren je wel een lesje. &toen durfte ik dus echt nietmeer te bellen :(  vond hem super eng.  toen zei die nog van je hoort nog van me. dus hij is waarscheinlijk nog niet klaar met me geloof ik... toen ben ik maar naar huis gegaan.. wat moet ik doeen !!?

@anoniem7890 ,
het was niet 3 weken en 19 dagen.. het was 3 weken waarvan 19 dagen al voorbij waren wat toen dus nog 2 dagen over was. je kan volgende keer misschien beter eerst de zin aflezen voor je zo'n opmerking maakt, just saying ;)
&lieve schat was het maar zo makkelijk maar wat denk je dat hij gaat doen als de politie voor zn deur staat..?
Ooh nee! Vervelend dat het mis is gegaan. Je moet als nog naar de politie gaan. Als je dan bij de politie bent moet je er dan ook bij zeggen dat hij je bedreigt met zijn vrienden. En stel dat zijn vrienden komen bel je de politie. Het klinkt allemaal veel makkelijker dan dat het is. Maar als je niks doet wie weet wat hij daarna nog van je wil. Ik hoop voor je dat het snel ophoud!
Liefs NoOne
3weken& 19 dagen al voorbij
Ik vond het al een rare woord combinatie,
Maar het was ook niet duidelijk dat je zei 3
weken waarvan 19 dagen al voorbij zijn.
heyy @Bepositive & @Naamloosjuuh ,
Ik was bij de plek waar hij me ook bedreigd om een uurtje of 2 en ging daar op het bankje zitten. Het is echt zo'n creepy straatje waar nooit iemand loopt dus was best bang. In een paar minuten kwam hij al dus hij zal wel op die plek gelet hebben ofso denk ik. Zoals afgesproken zei ik dat ik nog 2 dagen nodig had, maar toen werd hij helemaal gek en ging zeggen van 'kl*tewijf ik heb het vandaag nodig'  dat soort dingen en van 'het is te laat voor je nu, ik krijg jou nog wel ik zou maar oppassen.' ik dacht echt hij word gek ik vond het suuper eng:eek: 

Toen zei die van heb je niks van waarde bij je? en ik zei nee. toen vroeg hij wat er dan in mn broekzak zat. daar zat het geld in dat ik voor de zekerheid had meegenomen voor als die agressief ofso werd maar ik zei dat dat mn fietssleutel en wat snoeppapier was maar hij zei van laat zien dan maarja toen pakte ik er wat kleingeld uit en zei van jaa ik had ook nog wat kleingeld want ik ga zo even biosje doen met een vriendin. maar toen werd ie pissig en greep gewoon naar dat geld toe nou ik schrok me dood.. en hij pakte t er allemaal gewoon uit.:(

Ik kon hem wel slaan zo'n k*tgrijns trok hij.  En toen begon hij te dreigen van je gaat niet naar de politie want ik weet je wel te vinden. en als ik vast kom te zitten krijg je mn vrienden snel genoeg te zien en die leren je wel een lesje. &toen durfte ik dus echt nietmeer te bellen :(  vond hem super eng.  toen zei die nog van je hoort nog van me. dus hij is waarscheinlijk nog niet klaar met me geloof ik... toen ben ik maar naar huis gegaan.. wat moet ik doeen !!?

@anoniem7890 ,
het was niet 3 weken en 19 dagen.. het was 3 weken waarvan 19 dagen al voorbij waren wat toen dus nog 2 dagen over was. je kan volgende keer misschien beter eerst de zin aflezen voor je zo'n opmerking maakt, just saying ;)
&lieve schat was het maar zo makkelijk maar wat denk je dat hij gaat doen als de politie voor zn deur staat..?

En wat hij gaat doen als de politie voor de deur staat, niets want anders heeft hij nog grotere problemen.
Hee,
wat heftig allemaal meis. En wat lijkt me dit verschrikkelijk lastig. Lijkt me heel erg angstig.
Maar besef wel wat hij doet echt niet mag! Je kunt hem wel geld geven, maar het wordt er niet beter door.
Ik denk dat het goed is dat je toch aan de politie verteld. Als hij erachter komt, en je krijgt er meer problemen met hem door, komt hij weer meer in de problemen met de politie. Ik denk dat hij vooral dreigt om jou juist bewust bang te maken zodat jij weer niks zegt.
Kun je dit, hoe moeilijk dit misschien ook is, niet aan je ouders vertellen. Zij kunnen je helpen met een aangifte doen. En ze kunnen er dan ook rekening mee houden en je bijv. proberen tegen hem te beschermen.
Je moet hier echt wat mee doen, en niet zomaar geld geven, want de volgende keer heeft hij weer geld van je nodig. En jij hoeft echt niet te boeten voor zijn foute daden! Kop op meid!
Heel veel sterkte!

xx
Hee meis,

Bah wat heftig! Ik ben het eens met NoOne en Siese.
Alsjeblieft, vraag om hulp. Dit stopt niet zomaar..
Ga met je ouders naar de politie. Jij hebt niets fout gedaan.

Pas op jezelf! Sterkte.

Xxx!

Ps: Bewaar zijn berichtjes zoals op Whatsapp/Facebook, als je die hebt, als bewijs.
Heyy @anoniem7890
jaa sorry was inderdaad niet heel duidelijk! Bedankt voor je reacties, ik zal naar de politie gaan
xx hartjefoood
Heyy @NoOne @Siese & @Bepositive ,
dankjullie wel voor jullie lieve reacties!!
Ik ga naar de politie morgen om het te melden.
Ik hoop dat hij me niks meer gaat vragen...
Maar voorlopig zal ik nog wel geen last van hem hebben!
Nogmaals bedankt,
xxx hartjefoood

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen