Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

ik wil werken maar het mag niet

• Anonymous
  • 0 reacties
heeejj x.
ik wil heell qraaq werken .! maar mag niet van mijn ouders. omdat ze me te jong vinden. maar ik krijg maar 5 euro per week. en dat is veel te weinig !
dus ik wil werken. maar hoe moet ik dat voor elkaar krijgen? zodat het wel mag? ik ben 13 jaar. x

12 reacties

Heey :p

Je kunt ook bijvoorbeeld vragen of je klusjes voor jou ouders mag doen? Daarbij verdien je toch nog wat geld.
Als 13-jarige gaan werken is ook al wel vroeg hoor, er valt niet zo heel veel te doen.
Misschien een krantenwijkje ofzo?

Xx Y
heej,
een krantenwijk is echt een goede oplossing,
maar dan moet je je ouders wel eerst overtuigen dat je er klaarvoor bent dit doe je door allemaal kleine klusjes te doen bijvoorbeeld. s'morgens vroeg als je eerste uur uitval hebt de vaatwasser uitruimen enz.
veel succes
xx
Op je 13de mag je ook niet zoveel doen qua werk. Wat hierboven al is gezegd, je kan bijvoorbeeld een krantenwijkje doen. Ik denk dat je ook je ouders beter moet begrijpen. Je bent pas 13, hartstikke jong en je hebt nog een leven lang om te werken! Maar als je heel graag iets meer geld wilt verdienen dan kan je dat rustig uitleggen aan je ouders. Dan kan je bijvoorbeeld met je ouders samen een lijst samenstellen, dit kan heel creatief zijn, van de vaatwasser in en uitruimen tot iets opruimen tot de straat aanvegen. En dat je voor elk klusje een vast bedrag krijgt. Dan kan je zelf beslissen hoeveel je wilt doen, en het scheelt ook weer voor je ouders!
krantenwijkje, en wees blij dat je zakgeld krijgt
Hee ik heb het zelfde probleem me ouders vinden me te jong en ik wil gwn extra geld voor me zelf en ik kan dan zelf beslissen wat ik er mee koop.

ik krijg wel genoeg geld maar ik wil gwn extra voor mezelf voor nagellak make-up enzv.

xxNoaa
Badge +17
Begin met klusjes te doen voor je ouders. Zoals in de tuin werken, koffie zetten, etc. Vraag je ouders na een week of 2 wat ze ervan vinden. Misschien helpt het, misschien helpt het niet.
oppassen?

xx
hey,
tips voor geld verdienen/bijbaantje
- vraag op de dichtsbijzijnde boerderij of ze nog haden te kort komen
- krantenwijk
- ga werken in de kas (VERDIENT SUPER!)
- grasmaaien voor €1,-
- kleine klusjes zoals auto wassen en oppassen

ik hoop dat je hier iets aan heb!

PS: €5,- per week is echt veel! ik krijg maar €3

xx
begin trouwens eerst bij je ouders en bouw het daarna verder op
en win hun vertrouwen

suc6

xx
Reputatie 5
Badge +16
€5,- is erg veel voor die leeftijd.
Waar heb je dan zoveel geld voor nodig?
Misschien is het een idee om te leren sparen.
Ik zie dat je het 4 jaar geleden heb geplaatst en toen was je 13 nu ben je inmiddels 16 of 17? Werk je nu inmiddels? supermarkt job is ook een goeie.
Ga spullen op marktplaats verkopen :P
Ik heb in 1 dag mn spacescooter verkocht ;)
-Admire

Reageer