Vraag

Ik wil werken maar ben bang

  • 19 October 2022
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik ben 16 en ik wil graag werken om wat geld te verdienen, maar ik heb best wel heftige social anxiety en ik heb autisme, hier door durf ik eigenlijk niet te werken bij een supermarkt, ik ben bang voor mensen die ik niet ken en ik ben bang om gepest te worden. Ik heb nagedacht over een krantenwijk maar ik woon in een instelling en dat mag niet van hun.

Heeft iemand tips?


5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

oehh das wel lastig. Ik vind het ook wel eng maar niet mega. Ik pas zelf op kinderen. Ik doe dit overdag en 'savonds. Je kan dit ook doen in de avond wanneer ze al op bed liggen. Dan kan je gewoon op de bank chillen/netflixen/lezen en hoef je niet heel veel te doen. Alleen er is natuurlijk wel een kans dat ze wakker worden en dat je dan wel iets moet doen.  Je kan gewoon een profiel aanmaken op een site (ik zit zelf op babysits) en dan kijken of je iemand ziet die dat wil.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi! ik ben 14 en heb ook geen baantje. Ik vind het  ook spannend om nieuwe mensen te leren kennen en een baantje te nemen. Als het je leuk lijkt om dat werk te doen, zou ik het maar gwn proberen. Je ziet vanzelf wel of je je daar op je gemak voelt! veel succes!

Reputatie 4
Badge +3

en hier nog een vraagje aan @anoniem483829:

welke babysites raad je aan? het lijkt mij ook leuk om te passen als bijbaantje

Reputatie 1

Als ik jou was zou ik iets rustigs doen.  Als je van jezelf weet dat je last van anxiety gaat krijgen bij bv de supermarkt dan zou ik daar vooral niet gaan werken.   Het hoeft ook niet per se iets te zijn met veel mensen, maar gewoon op jezelf kan ook. Kijk gewoon een beetje rond op het internet op zoek naar een leuk baantje waar je je fijn bij voelt. 

Reputatie 1

Hoi! ik ben 14 en heb ook geen baantje. Ik vind het  ook spannend om nieuwe mensen te leren kennen en een baantje te nemen. Als het je leuk lijkt om dat werk te doen, zou ik het maar gwn proberen. Je ziet vanzelf wel of je je daar op je gemak voelt! veel succes!

En je kan het inderdaad altijd proberen!

Reageer