Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik wil wel en niet een bijbaantje...

• 14 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 1197 Bekeken

Badge +3
Hallo iedereen,

Ik heb een soort van probleempje. Ik wil aan de ene kant wel graag een bijbaantje om wat geld te verdienen, hoeft niet eens zo veel te zijn, maar aan de andere kant weer niet. Ik ben bang dat mensen het raar vinden (geen idee waarom maar het is zo) en als in in de supermarkt hier vlakbij zou gaan werken ben ik bang om bekenden tegen te komen, wat makkelijk kan. Bovendien zie ik er behoorlijk jong uit, dus dan zouden mensen echt denken ''sinds wanneer mag je op je 13e al vakken gaan vullen?'' (ik ben geen 15). Het leukst lijkt me om op kinderen te gaan passen ofzo. Er is nog iemand uit mijn klas die dat doet. Maar ja ik heb eigenlijk geen idee wat de opties zijn...
Weten jullie misschien bijbaantjes waar je niet zo snel bekenden tegenkomt maar die wel leuk zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp

8 reacties

Reputatie 2
Ten eerste 70% van de jongeren heeft/had een bijbaantje dus dat is niet raar
Ik zou ook niet weten wrm het raar is om bekenden tegen te komen
Wordt later nog wat / je ziet je vrienden elke dag op het werk (collega's)
Het lijkt me juist leuk om bijvoorbeeld een bijbaantje met een vriend/vriendin te doen
Maar als jij zo min mogelijk bekenden wil zien.......
Raad ik aan om;
- te babysitten
- Fruit plukken (heel veel doen dat trouwens)
- Ergens Schoonmaken
- In een supermarkt/restaurant etc. Werken in een andere stad/dorp
Badge +3
Hoe regel je zoiets dan? Ik bedoel op kinderen passen lijkt me hartstikke leuk maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten regelen...
bedankt voor je advies trouwens 🙂
Wat ik heb in mijn supermarkt is een groot bord, waar je allemaal van die kaartjes op kan pakken met 'Babysitter nodig? Bel 06....' kijk of ze die in jou dorp/stad misschien ook wel hebben en probeer het daar.

Succes!
Ik wil ook wel een bijbaantje zoals kinderoppas maar ik ken helaas geen kinderen:( en ik wil ook t liefst niet bij een supermarkt omdat ik dan heel erg bang ben om in paniek te raken of dat ik niet weet waar iets ligt haha maar een bijbaantje is super normaal x
Er zijn sites waar je kinderoppas kan regelen. Moet je ff op internet zoeken voor iets in jouw buurt.

Ja, je gaat mensen tegenkomen die je kent. Maar so what? Bijna alle jongeren hebben een bijbaantje. Ik had mn eerst bijbaantje toen ik 10 was. Iedereen was toen wel van 'o dat is best jong' maar drie jaar later had bijna iedereen ene bijbaantje.
Zet je over je schaamte heen zou ik zeggen.
Ik heb ook een oppasbaan
Ik verdien 7,50 per uur!
Dus dat is echt veel voor mijn leeftijd! En ik hoef helemaal niks te doen alleen kijken of ze moeten plassen. Nou in de supermarkt werk je kapot en mijn bff werkt ook in een supermarkt, ze hebben haar het meest nodig omdat ze zo jong is en het goedkoopst.
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-

Mij lijkt dat heel eng maar ook weer heel leuk! van tot hoelaat moet je Meestal oppassen dan? ongeveer want ik weet dat het verschilt. Ik wil het miss namelijk ook gaan doen maar ik moet zelf al om 9 uur op bed liggen.. dus hopelijk is oppassen ook iets voor mij?? wat denk jij??
Lisakel,
Oppassen is juist vaan s avonds wat later. Als je zelf om 9 uur op bed moet liggen is oppassen denk ik niet echt geschikt voor jou.
Je kan da beter iets zoeken wat je eind van de middagen of in het weekend kan doen.

Reageer