Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik steel, wat nu?

• 25 april 2012
  • 37 reacties
  • 4187 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben vorige maand begonnen, ik had 5 euro nodig, en me ma zei ; '' Kijk in me tas, daar heb ik wel een vijfje voor je '' ik zag meer geld, en pakte10 euro.

Later stool ik ook meer, en meer, en ik stal zelfs bij de juf. ik weet niet wat ik moet doen. ik wil geld, IK MOET GELD hebben, anders hoor ik niet bij de rest ;$

maar ik wil niet stelen.

GR veronique

37 reacties

neem een baantje. helpt veel en je krijgt veel geld ervoor. beter dan stelen.
Je moet niet stelen, als je steelt pak je eigendommen af van iemand anders. tuurlijk is het een fijn gevoel dat je geld hebt, maar daardoor hoor je er niet meteen bij, geef het toe aan je moeder dat je het hebt gedaan, als je dat wil. dan kan ze je verder helpen.
Niet doen he dief
Ik ben vorige maand begonnen, ik had 5 euro nodig, en me ma zei ; '' Kijk in me tas, daar heb ik wel een vijfje voor je '' ik zag meer geld, en pakte10 euro.

Later stool ik ook meer, en meer, en ik stal zelfs bij de juf. ik weet niet wat ik moet doen. ik wil geld, IK MOET GELD hebben, anders hoor ik niet bij de rest ;$

maar ik wil niet stelen.

GR veronique

Als je steelt omdat je geld nodig hebt, kan je het best (zoals Joyer1997 zei) een baantje nemen of meer geld aan je ouders vragen als je vind dat je niet genoeg krijgt. Het kan ook zijn dat je steelt omdat je er een kick van krijgt.. dan moet je gewoon elke keer dat je die drang voelt heel goed nadenken over de consequenties, heeft bij mij in elk geval geholpen.
Dus de bedoeling van het stelen is dat je bij de rest hoort. Ik neem aan dat je dat geld niet alleen als ketting gebruikt, dus je geeft het uit. Waar geef je het aan uit, en heb je dat nodig?

En onthoud; je kunt beter onbekende echte vrienden zoeken die je accepteren zoals je bent dan populaire nepvrienden hebben die alleen je geld willen.
stel3en niet doen. geef anders jezelf aan bij de politie. het enige wat je krijgt is een taakstraf en zeg alles tegen je moeder.

neem een baantje. beter dan stelen. 🙂
Dus de bedoeling van het stelen is dat je bij de rest hoort. Ik neem aan dat je dat geld niet alleen als ketting gebruikt, dus je geeft het uit. Waar geef je het aan uit, en heb je dat nodig?

En onthoud; je kunt beter onbekende echte vrienden zoeken die je accepteren zoals je bent dan populaire nepvrienden hebben die alleen je geld willen.

De geld die ik steel, geef ik aan hun ;$
stel3en niet doen. geef anders jezelf aan bij de politie. het enige wat je krijgt is een taakstraf en zeg alles tegen je moeder.

neem een baantje. beter dan stelen. :)

Nee! Ik geef mezelf niet aan!

EN IK BEN 13 JAAR. die mag neit werken?
Probeer eerst al het geld terug te verdienen en geef het dan terug, de eerste reactie van iemand waarvan je hebt gestolen zal natuurlijk niet positief zijn, maar daarna zal er altijd wel een reactie komen als "Maar toch goed dat je het eerlijk hebt teruggebracht"

Je kan klusjes gaan doen in de straat, of folders bezorgen! Succes! 😉
warom wil je zo graag bij de rest horen als ze je anders gaan pesten zijn het egt geen vrienden maar jem oet vooral niet gaan stelen

groetjes, menno
ik zou niet stelen je kan naar bureau halt ofzow das niet best neem en baantje dan krijg je geld krantenwijkje ofzow
hoi,

ik vraag mij echt af waarom geef jij het geld dat je steelt aan hun?

ik snap het echt niet. als je al geld steelt dan dnek ik eerder dat je het zelf opmaakt aan iets... niet dat je het aan hun geeft.

en waar hebben zij al dat geld dan eigenlijk voor nodig?

zelf verdien ik geld met oppassen van kleine kinderen in de buurt. misschien ook iets voor jou om aan geld te komen?

hoop alleen dat je dan wel je geld zelf houd vind het zonde als je er hard voor gewerkt hebt en er zelf niets van terug ziet. (tenzij het echt om een goed doel gaat... dan snap ik het wel :p)

denk dat het beste is dat je je moeder eerlijk opbiecht dat je ipv 5 de 10 hebt gepakt. en dat je je daar schuldig over voelt.

dat je graag met klusjes het weer terugverdient zodat jullie met schone lei kunnen beginnen?

succes met het niet meer doen
hoi,
1. je bent 13 dus kunt krantengooien heb ik mezelfook voor opgegeven ben namelijk ook 13.
2. als je erbij wilt horen omdat andere kinderen ook geld stelen van ouders en jij vind ze cool dat moet jij denken ik ben juist cool als ik niet steel zoniet als het om geld gaat wat is er stoer aangeld hebben
gr.brian
Niet doen he dief
aahhh... dat vind ik flauw!!! haha. xD
Niet doen he dief
aahhh... dat vind ik flauw!!! haha. xD
ja je hebt gelijk @sakura1999

neem een baantje. beter dan stelen. :)

Nee! Ik geef mezelf niet aan!

EN IK BEN 13 JAAR. die mag neit werken?

Als je 13 bent mag je gaan beginnen met werken 😉
Krantenwijk, sommige plaatsen Zelfs jumbo en AH.
het is erg triest wat ik hoor
stelen is voor zwervers
ik neem aan dat je geen zwerver bent dus stop.
hee !!

stelen is fout !! Vertel het aan je ma !! 
En ik ben ook 13 , en ik heb 3 baantjes !!  Ik werk bij een fruit teler , laat hondjes uit en ik doe oppassen .
ik verdien zo'n €100-€150 euro in de maand.soms wordt het zelfs 200 euro , dan pas ik bijv vaker op ofzoo ..
Dan spaar ik 3 maanden en heb ik ongeveer 500-600 euro .. Daarvan koop ik laptop , iPad , iPod en doe ik leuke dingen !! 

Doe het ook zo en je gaat niet meer stelen !!

toedelieez
op je dertiende mag je wel werken hoor. ik ben 12 en heb ook een bijbaantje gewoon voldertjes berengen of honden uitlaten. je moet er maar zin in hebben
een deel aan mij geven maakt het beter want steelen van de rijke en aan de arme geven
Als je begint met stelen en dan krijg je ook kick om vaker te doen. Je kan aan je ouders vertellen dat je het doet of aan iemand anders, maar probeer er wel mee te stoppen anders wordt het alleen maar erger. Sterkte
Je moet ermee stoppen, probeer je te bedenken dat de mensen waarvan je het steelt er wel hard voor hebben gewerkt, ze willen net zo graag als jij veel geld hebben en jij pakt het van ze af. Zoek een baantje. Heb je zakgeld? Zo ja, zeg het eerlijk tegen je moeder en vertel er meteen bij dat ze 5 euro mag inhouden op je zakgeld. Dan is je schuldgevoel in ieder geval al minder, of als je het niet wil zeggen, stop dan zelf het geld weer in de portemonnee, dan heb je het toch een beetje goed gemaakt, eigenlijk was het dan lenen:o. Doe er wel iets aan hoor! Bedenk je goed wat dit met andere mensen doet, ze hebben er hard voor gewerkt en jij haalt het gewoon even uit hun portemonnee.
Aha, ik ken dat probleem, alleen niet ' om er bij te horen '.

Eerder zal dat bij mij zijn om dope te halen, of eten.

Ik heb al best een waslijst aan dingen gestolen waar ik gek genoeg nooit spijt van heb gekregen, heb enigsinds ook geen begrip voor andere hun gevoel, ahja boeiend 

Ik heb ... Gestolen :
Slof tabak van 50,-
Graffiti bussen, ongv 15euro.
135 van me ouders, waar ik wel spijt van heb, ( deed ik toen ik alcoholist was ).
Fles Vodka uit de drankwinkel.

Thats pretty much it.

De rest gaat om kleinere bedragen die niet echt gelden, zoals blik energy of een blik bier ofzo.
Ik snap je wel hoor. Het gaat niet over het geld, dit klinkt gek, maar geloof me, het gaat niet meer over het geld. Stelen is een verslaving omdat het een kick geeft. Die kick merk je misschien nu nog niet, maar die zal komen en hoe langer je doorgaat hoe makkelijker stelen word, hoe meer je zal gaan stelen, hoe groter de kick en hoe moeilijker het is om weer te stoppen. Het is het beste om met je moeder te praten, maar ik snap het best als je dat niet wilt.
Probeer toch op te houden, want dat gaat steeds moeilijker worden, en ooit zul je betrapt worden. Je kan niet altijd stelen en niet betrapt worden.

Heel erg veel succes en sterkte!

-xxx-

Merel

Reageer