Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik moet verplicht werken van me vader!

• Anonymous
  • 0 reacties
Mijn ouders houden heel veel van mij! Maar wat ik niet begrijp van mijn vader is dat hij me dwingt om te gaan werken bij zijn restaurant (hij is eigenaar)
Wanneer er geen schoolvakantie is moet ik vrijdag en zaterdag gaan werken vanaf 16:00 tot 1:00 en dit zonder pauzes....
En wanneer het schoolvakantie begint moet ik maandag woensdag vrijdag zaterdag en zondag werken! En dan moet ik vanaf 11:00 tot 1:30 blijven!

Dit is voor mij ten eerste veels te vermoeiend! Want er zit geen pauzes erin enzo en me benen worden er gewoon bewusteloos moe van!
Ten tweede hou ik niet van om in een restaurant te werken!
Ten derde moet ik dan de heletijd achter de bar staan te werken dus alcohol inschenken en koffie klaarzetten en ook de glazen afdrogen!

Maar eerlijk is eerlijk. Over me salaris valt niks erover te klagen en dit is zowel in de schoolvakantie als niet in de schoolvakantie. En ik krijg 50 euro per week(!!!) en af en toe zelfs 100 euro(!!!!)

En ik ben Armeens maar me achtergrond is meer Turks zeg maar....

Maargoed..... Ik hoop op reacties!!

Xxx eenzame jongen....

P.s. Eigenlijk zou ik moeten werken maar ik mag deze keer later beginnen fieeuw!!!

14 reacties

heey,
heb je het al ondanks aan je vader verteld dat je niet wilt werken?
zowel wat heeft hij gezegd?
en ik snap niet over dat van 11uur tot 1:30 werk je dan tot de nacht?!
Ik heb al een paar keer gezegd tegen me vader maar hij zegt van 'je moet gewoon werken! Punt uit'

En inderdaad ik werk ook tot de nacht..

Zucht.... Als ik nou eens een lieve vriend of vriendinnetje had.... 😢
Jeetje, je kunt eigenlijk maar 2 dingen doen. Het aan vechten, als je ouders inderdaad van je houden zullen ze het uiteindelijk begrijpen, als je het maar niet overdrijft in acties. Laat het niet op puberaal gedrag lijken zeg maar, dan worden ze alleen maar feller. Bijv. als je vader zegt je moet werken moet je niet antwoorden met :ik moet niets. Daar kom je namelijk niets verder mee. Wees de slimste. Jij kent jouw vader en jouw situatie natuurlijk beter dan ik. Maar kan het zijn dat jouw vader ook moest werken als kind? Als je dat niet weet vraag het hem dan.  Maak hem duidelijk dat je dood ongelukkig wordt van het werken. Je bent maar een keer kind, wees dan ook dit kleine deel van je leven een kind dat je hoort te zijn (andere problemen te zijden). Maak hem dit duidelijk. Je kunt ook altijd nog op school klagen, het lijkt er misschien niet altijd op maar docenten zijn lieve mensen die kinderen echt wel met hun problemen.

Groeten max
volgens de arbowet  mag je niet eens zoveel werken en al helemaal niet zonder pauze's.
niemand mag dat!
volgens mij zou je niet eens alcohol mogen schenken heb ergens in mijn hoofd dat je daar 18 voor moet zijn om dat te mogen... weet niet honderd procent zeker maar iig wel ouder dan 16 zowiezo!
je profiel geeft aan dat je 14 bent.
Kind van 13 of 14 jaarArtikel 5:1
  • 1.Indien een kind van 13 of 14 jaar tijdens een vakantieweek niet-industriële hulparbeid van lichte aard verricht, niet zijnde een uitvoering, dan wordt in acht genomen, dat dat kind: [list]
  • a. op zondag geen arbeid verricht;
  • b. op niet meer dan ten hoogste 5 dagen arbeid verricht;
  • c. een onafgebroken rusttijd heeft van ten minste 14 uren in elke periode van 24 aaneengesloten uren, waarin de periode tussen 19.00 uur en 07.00 uur begrepen is;
  • d. niet langer arbeid verricht dan 35 uren per week, waarvan ten hoogste 7 uren per dag;
  • e. indien op een dag langer arbeid wordt verricht dan 4,5 uur, die arbeid afwisselt met een pauze van ten minste een half uur aaneengesloten.
  • 2.Een kind van 13 of 14 jaar mag gedurende ten hoogste 4 vakantieweken per jaar arbeid verrichten, waarvan ten hoogste 3 vakantieweken aaneengesloten.

bron:http://wetten.overheid.nl/BWBR0007195/geldigheidsdatum_23-07-2012#5

het mag dus totaal niet wat jij doet. misschien toch maar aankaarten dat het wettelijk allemaal niet mag?
    of anders iemand in je omgeving die je kan vertrouwen die je kan helpen het wel volgend de wettelijke regels te doen?

[/list]
  • Tsja.... Eerlijk gezegd wil ik gewoon kind zijn maar ik heb geen eens vrienden..... Maarja.... En met kind zijn bedoel ik ook echt kind. Dus niet van die stelletje pubers die roken en drinken en dat soort dingen doen..... Want dat soort pubers zijn veels te dom om te beseffen dat het niet goed is.. En het ligt ook aan de opvoeding van de ouders uiteraard.... Maargoed ik dwaal nu af!!!
    Het is niet alleen dat dit me ongelukkig maakt. Maar nog veel meer andere dingen...
    Maar dankjewel voor je lieve reactie!! :)

(dit bericht is voor max)
    @melina

Ik hoop dan dat een keer een agent binnenkomt bij mijn vaders restaurant en dat ze de overheid wetten boekje laten zien ofzo dat het niet mag!
    Hartelijk bedankt voor je hulp die je hebt gedaan melina 🙂
    Haha ik voel me vereerd! In reactie op de andere reacties. Ik denk dat juridische stappen richting je ouders of binnen de famillie niet een hele prettige leef omgeving creëren. Jouw vader weet heel goed dat wat hij aan jou vraagt niet mag, het feit dat hij jou zo veel laat werken betekend wel dat hij in jou geloofd en jou vertrouwd. Als hij had gedacht dat je nog maar een kind was had hij jou deze dingen nooit gevraagd. Niemand is perfect, als hij zou weten wat het met jou doet dat je zoveel moet werken zal hij denk ik wel dingen veranderen (nog maals ik begrijp nog niet de gehele situatie) Lieg niet en wees eerlijk, zowel tegen jezelf als tegen anderen. Als je weer een kind wil zijn moet je ze dat in een keer duidelijk maken. Ik denk dat het lastig wordt voor jou om in zijn geheel te stoppen met werken bij jou vader. Er werken toch ook nog andere mensen in het restaurant? kunnen die niet zien dat je het moeilijk hebt? Je kunt ook altijd nog hele drastische dingen doen, zodat hij je niet meer wilt laten werken, of zich schuldig gaat voelen dat hij je ooit heeft laten werken. Het is uiteraard niet het goede om te doen omdat het je vader niet blij maakt. Maar soms moet jij jezelf echt op de eerste plaats zetten. Anders doet niemand het. MAAR GEEN OVERHAASTE DINGEN DOEN :P

Groeten van Max
    Heey max!

Dat gevoel heb ik al heel lang wat jij me hebt verteld inderdaad ;)

Maarja......... Ik verveel me echt 24/7 ;(

Echt!.... Ik wou dat ik dood was! ... 😢 want ik leef voor niks!

Ik voel me waardeloos en heb erg veel behoefte nodig aan een meisje/jongen.... 😞
    Als jij je verveelt is dat nooit leuk. Maar er is gek genoel altijd wel genoeg te doen. Weetje, met dat geld dat je verdiend met je werk kun je best wel leuke dingen doen lijkt me 😉 Als ik mij verveel ga ik of sporten of gamen. Dit zijn de dingen die ik heel erg leuk vindt omdat ik in beide mijn talenten kwijt kan. Wat zijn de dingen die jij leuk vindt, of leuk lijken. Als je diep graaft kun je echt wel iets vinden. Het verwezenlijken ervan komt daarna pas. Je zegt dat je dood wilt.... Dat betekend in feite dat je nog een leven hebt. En dan leef je wellicht voor niets, maar dan heb je nog de kans om je eigen doel te zoeken. Ik heb zelf ook ooit heel erg diep in de put gezeten en toen ik mezelf zo depresief voelde was ik eigenlijk alleen maar bezig met de dingen als het ware erger te maken dan ze zijn. Ik had vaak diepe gesprekken in mezelf waarin ik vaak tot de conclusie kwam dat de hele wereld tegen mij was en er geen normale uit weg meer te vinden was. Ik heb geen idee of dit bij jou speelt of niet, maar zowel ga dan na wat er allemaal fout is gegaan of niet zoals jij had gehoopt. Zet de dingen op een rij, in een lijste. Een soort van te doen lijst. Zet er alleen dingen op die concreet zijn, dus niet wat er in jou om ging. Dat je een vriend of een vriendin wilt snap ik wel, iedereen heeft daar behoefte aan maar de een heeft er minder mazzel mee dan de ander. Ik heb echt oprecht met je te doen, ik probeer zoveel mogelijk met je mee te leven en te denken. Ik spreek je dan wel alleen via dit forum maar je kunt bij mij werkelijk alles kwijt. Ik sta aan jouw kant en je hoeft niet meer eenzaam te zijn.

Groeten van Max
    Ahhww........ Echt heel lief dat je me steunt! 😉 er bestaan toch lieve mensen dus ! 🙂
    Hoe gaat het nu met je? Heb je al met iemand kunnen praten?
    50 euro per week, je vader licht je op ik verdien 60 euro in 1 avond bij mn vader XD al werk je 8 uur per dag 6 dagen in de week verdien je dus bij je pa ongveer 2 euro per uur als die je 100 euro betaalt. In de supermakt verdien je nog meer. Sorry maar het is zo
    Misschien moet je eens praten met je moeder. Of je moeder er over met je vader! 😉
    @deathman

Nee nog niet......

gepetto@

Woow.... je meent het!?...

tamara@

Me moeder wilt ook dat ik bij me vader werk.....!

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen