Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik krijg geen zakgeld meer.

• 13 januari 2013
  • 5 reacties
  • 1011 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hey mensen,

Ik ben laatst in november 13 geworden. Meteen nadat ik jarig was geworden heb ik me ingeschreven voor een krantenwijk. Ik werd nu na een maand of 2 gebeld of ik geïnteresseerd was in een krantenwijk, maar helaas weinig verdiend, maar 4 euro per maand. Ik heb daarop ja gezegd, omdat het niet zover fietsen is, en omdat ik dacht dat als er een grotere krantenwijk beschikbaar was, dat ik dan als eerste werd opgebeld, omdat ik dan meer ervaring heb.
En toen ben ik voor de eerste keer kranten gaan lopen, maar mijn ouders zeiden tegen mij dat ik daarom geen zakgeld meer kreeg. Daar baalde ik echt van, want ik kreeg ongeveer 3 keer zoveel als wat ik met die krantenwijk verdien. Wat moet ik nu doen? Ik wil nog wel die krantenwijk lopen, maar ik wil ook mijn zakgeld, want daarmee wil ik iets groots kopen of voor later bewaren.

Kaasstengel

5 reacties

Hey 'kaasstengel',
Waarom hebben je ouders erdan voor gekozen om je geen zakgeld meer te geven? Misschien heeft dat een reden, en moet je het daar maar gewoon mee doen. Kan het komen omdat het crisis is?
Of hebben je ouders het gewoon gestopt, omdat je nu ook al geld verdient. Maar is het zo dat je ouders liever niet hebben dat je die krantenwijk loopt? Want ik denk dat een baantje op je 13de juist goed is. Dan leer je dat al enzo.
Mij lijkt het het slimst om even een goed gesprek met je ouders te voeren.
Succes!
Bedankt voor je reactie,

Mijn ouders hebben genoeg geld, dat weet ik gewoon, allebei een goede baan.
Ze vinden het ook wel goed dat ik een krantenwijk heb, maar ze geven gewoon geen zakgeld meer.

Ik ga wel even praten met mn ouders, thnx!

Kaasstengel
Praat met je ouders. 
En 4 euro per maand is heeeel erg weinig! Misschien zijn er leukere baantjes. 
xxx Alice
Hoi Kaasstengel,

Het kan zijn dat je ouders allebei een goede baan hebben, maar ze moeten ook van alles betalen (het huis, gas water en licht, jouw school etc).
Misschien is het zo dat je ouders vinden dat je werkt, dus geen zakgeld meer nodig hebt. Vraag het in ieder geval even, voordat je overhaaste conclusies gaat trekken!
Maar... 4 euro per maand is wel héél erg weinig! Dat is zo goed als uitbuiting! Dat kan niet kloppen, daar zal ik even achteraan gaan als ik jou was!

Succes!
Groetjes, Rachelle
Dat is wel heel erg flauw van je ouders.
Ben jij bereid om te gaan werken, waar je maar 4 euro per maand mee verdient, STRAFFEN je ouders dat met het stoppen van je zakgeld.
Dat is naar mijn idee echt onlogisch.
Misschien kan je vragen of zij niet die 4 euro van jouw zakgeld af kunnen halen?

Zelf zou ik eigenlijk meteen stoppen met die baan, misschien zeggen dat ze je hebben ontslagen ofzo.
Wie weet krijg je dan je zakgeld weer terug? :P
Maar voor die 4 euro per maand, lijkt mij het echt niet meer waard.
Niet als je ouders zo flauw zijn om al je zakgeld te stoppen.

Reageer