Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

ik krijg €0,00 zakgeld

• 13 mei 2013
  • 7 reacties
  • 1044 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi lieve mensen,
Ik ben 13 jaar en ben gelukkig, op 1 ding na.
Ik heb me levenlang nooit zakgeld gekregen.
Daardoor kan ik niet met geld omgaan, want van het beetje geld (€20) dat ik heb geef ik niks uit omdat ik alles te duur vind.
Ik las laatst een topic over te weinig geld en toen iedereen zijn zakgeld daar ging opnoemen werd ik wel een beetje omgelukkig.
1 euro per week lijkt me al gaaf, dat is wel 52 euro per jaar!!!

Kan iemand me helpen? Ik zou graag geld hebben want ik wil heel graag me rijbewijs als ik 18 ben en een autootje...

Dankjullie voor de reacties alvast ;-)

Ps had ik al gezegd dat ik werk? ik doe folders met een oudere vriend. 1 uur per 2 weken en ik verdien er 0,50 tot 1,50 per 2 weken mee.

7 reacties

Beste nobodycareswho,
Ik zou eens met je ouders rond de tafel gaan zitten en het erover hebben.
Je kunt ook misschien met een oma,opa,tante of oom over kunnen hebben.
Je bent 13? Dan kun je voor een krantenwijk gaan. Of bij iemand klusjes thuis doen.
Dit kan je al 50€ per maand opleveren dat is 50,00 x 12 = €600.00 ..

Veel succes,
DeWareHelper
ik krijg ook geen zakgeld hoor
Nou, er zijn wel meer mensen die helemaal geen zakgeld krijgen. Je hebt uberhaupt nergens geld voor nodig want je ouders kopen alles voor je wat je nodig hebt. En je zal vast wel een keer van je ouders iets krijgen wat je graag wilt.
Zeg dat je wilt sparen, dat je wilt leren hoe je met geld om moet gaan. Dat maakt het een stuk makkelijker voor je in de toekomst.
Misschien hebben je ouders wel financiele problemen. Praat erover met ze.
ik vind het eng dat sommigen kinderen het zo vanzelfsprekend vinden dat hun ouders iets voor hun koopt of geld geven als ze het vragen. ik heb nu al 1 jaar geen zakgeld gezien door de recessie. ik heb er een half jaar over gedaan om werk te zoeken om mezelf te onderhouden met extra kleding. als ik iets wil hebben moet ik niet bij mijn ouders zijn, maar moet ik er zelf voor betalen. zo hecht je veel meer waarde aan spullen. de kinderen die alles van pappie en mammie krijgen moeten later nog leren wat geld waard is en kunnen in een hele enge wereld terecht komen. als je weinig/geen zakgeld krijgt of is er thuis geen geld kan je altijd terecht bij het leger des heils,de kerk of via je mentor misschien wel bij het jeugdsportfonds. en schaam je er niet voor bij vrienden ,die horen nogsteeds van je houden ook al heb je weinig zo begrijpen ze ook sneller waarom jij niet de dingen kunt doen die zij doen, en als laatst ga nooit lenen als je minder hebt.
Nou, er zijn wel meer mensen die helemaal geen zakgeld krijgen. Je hebt uberhaupt nergens geld voor nodig want je ouders kopen alles voor je wat je nodig hebt. En je zal vast wel een keer van je ouders iets krijgen wat je graag wilt.

wouw dit dus

Reageer