Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik heb een boete

• 18 juli 2014
  • 3 reacties
  • 542 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik ben laatst voor het eerst zwart gegaan met de trein.
en de conducteur was gekomen,(handhaving)
ik had vervolgens me ov chipkaart gegeven die niet werkt.
we zijn de trein uitgestapt en hield mij pasje en die van me vriend vast, 
ik kreeg een black out van de adrenaline en heb geprobeerd de pasjes uit zijn hand te grijpen
wat niet lukte omdat ze vielen ik rende weg maar had al door dat ik de pasjes niet had en stopte met rennen.
ik ben daarna in de boeien geslagen en mee nar bureau genomen
boetes,
37,50 treinkaartje
230,- voor het belemmeren van een ambtenaar
rond de 90,- voor de identiteits kaart die ik niet had
ik ben 16 jaar en mijn moeder zit in de bijstand ik kan die boete niet betalen want kan ik doen?

3 reacties

Hey,
Iksnap dat dit lastig is.
Heb je dit met je moeder besproken?
Ik sommige gevallen kan een boete worden omgezet in een taakstraf. Maar hoe dat presies zit weet ik eigenlijk ook niet.
Misschien kan je een bijbaantje zoeken om de boeten te betalen? Maar de boete moet vaak binnen een paar weken worden betaalt dus ik weet niet hoe dat werkt.
Ik denk dat je dit het beste met je moeder kan bespreken.
Zij weet het best hoe jullie er financieel gezien voorstaan en of jullie die boete echt niet kunnen betalen.
Jr moeder is waarschijnlijk wel boks, maar ik denk wel dat dat het beste is.
Succes!
Kus,
Volgens mij kun je nog altijd bezwaar aantekenen tegen de boete. Als het goed is staat op de bon die je gekregen hebt hoe je bezwaar kunt aantekenen. Staan er ook geen contactgegevens op de bon voor als je vragen hebt? Anders zou je via die contact gegevens contact kunnen zoeken en uitleggen dat je de boete niet kunt betalen en overleggen over een oplossing. Hoewel het je eigen schuld is en het terecht is dat je wordt beboet, kan men van een kale kip niet plukken.
Dom dom dom... als je je normaal had gedragen dan had het bij die €37,50 gebleven! Maarja.. als je vervelend gaat doen gaan hun ook vervelend doen en dan krijg je inderdaad de volle laag: €370, maar hopelijk zorgt dit er wel voor dat je de volgende keer respect hebt.

Dat je het niet kan betalen is erg vervelend natuurlijk, achterop de bekeuring staat hoe je in bezwaar kunt gaan. Financiele problemen is een goede reden om in bezwaar te gaan. Je zult dan wel door middel van een bankafschrift moeten aantonen dat je het écht niet kunt betalen! Je zult voor de (kinder)rechter moeten komen en die zal uiteindelijk gaan bepalen wat er gaat gebeuren. Hij kan de boete bijvoorbeeld omzetten in een taakstraf of gevangenisstraf. 

Je woont in Nederland, dus als je een zielig verhaal tegen de rechter verteld en zegt dat je heel veel spijt hebt bla bla bla bla dan is de kans groot dat je er nog mee weg komt ook (als dit de eerste keer is dan). In bezwaar gaan dus, succes!

Reageer