Ik haat mijn bijbaan

• 23 August 2022
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, Kit hier.

Dus voordat ik begin met m’n verhaal over m’n bijbaan, zal ik eerst vertellen wat het is:

Ik ben een vakkenvuller. Ik werk standaard 4 uur per zaterdag (Ik werk Maandag woensdag zaterdag nu het vakantie is)

Hier is een opsomming van wat er is gebeurd (En dat ervoor zorgt dat ik m’n bijbaan niet leuk vind)

Irritante klanten, irritante en onbeschofte collega’s, ik moest een paar keer 7-8 uur werken, ik moest een keer om 7:00 beginnen en moest dus om 5:30 opstaan, slechte instructies (Kom ik later op terug), veel multitasken, in de groepsapp is het alleen maar klagen dat de kantine vies is, ik wordt snel gewond (Da’s mijn schuld, dat geef ik toe), en de volgende dag ben ik zo moe als wat. En dan moet je de volgende dag weer werken.

Zoals gisteren:

Op mijn sollicitatie heb ik duidelijk gezegd dat ik autisme heb en goede, duidelijke instructies nodig heb. Hou dat laatste in je hoofd.

Ik moest voor het eerst de flessenband legen. M’n manager was zo van “Ja gooi de flessen daarin” en ze ging weg. Je zou nu vast denken “Da’s toch duidelijk genoeg?”  Nou, er was een probleem: De zakken waren vol. En niemand heeft mij verteld waar ik een nieuwe kan halen. Dus ik dacht “Ik kan ze hierboven stapelen”. Dus dat deed ik.

Later ga ik terug naar m’n vracht en dan komt er een collega die zegt dat de flessenband vol staat. Ik denk van “Huh die heb ik toch net geleegd?”

Hij had het over de zakken. Hij zei dat ik een nieuwe moest halen. EN TOEN GING HIJ GEWOON WEG. Het is blijkbaar te veel moeite om me te vertellen waar die zakken staan!

Uiteindelijk kwam hij terug en gaf me een zak, een ging weer weg. Ik had de rest zelf uitgezocht. Toen keek ik op m’n telefoon en het was 13:00, de tijd dat ik klaar was. Op dat punt was ik zo boos dat ik gewoon gelijk naar huis ging.

Ik heb alles aan mam verteld en alles wat zei zij was “Je moet je werk afmaken voor je weggaat”. Bedankt dat je zo meeleeft, mam (Sarcasme)

Op m’n eerste dag gaven ze zulke goede instructies, en na die dag was het gewoon “Hier doe dit. Zoek het zelf uit Kit”.

Nu zou je zeggen “Dan neem je toch ontslag?” Dat kan, maar dat laten mijn ouders nooit toe. Pap gaat weer schreeuwen naar mij, dat weet ik nu al.

Als het schooljaar weer begint vrees ik dat ik heel weinig slaap zal krijgen...

1 reactie

Reputatie 6
Badge +3

Hey Kit,

Het lijkt me als zo'n baan je zo dwars zit, dat je wel ontslag mag nemen. Jij vindt het duidelijk niet fijn, en dan mag je gewoon ontslag nemen, wat je vader daar ook van vindt!

Vervelend dat je ouders zo weinig met je meeleven. Heb je misschien andere mensen/vrienden aan wie je het kan vertellen? Misschien hebben zij wel een soortgelijke situatie meegemaakt en hebben zij wel een oplossing.

Succes!

Groetjes iemand.

Reageer