Ik betaal alles voor een vriendin

  • 19 July 2021
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik heb soort problewm

 

 ik heb een vriendin en zij verdiend niet heel veel met haar werk en daardoor is haar geld snel op. Daarom betaal ik veel voor haar. Zoals gewoon wat te drinken of iets in die richting. Dat lijkt allemaal niet veel maar als je alles bij elkaar optelt kom je denk ik wel rond de 100 euro, misschien wel meer. Ik wil gewoon weten hoe ik nee kan zeggen tegen haar. Of hier een goede oplossing voor hebben, want mijn geld gaat hierdoor zo snel op.

 

wat kan ik doen?


1 reactie

Nee zeggen kan zeker lastig zijn. Je bent absoluut niet de enige die dat moeilijk vindt. In dit geval kan je echter niet echt anders dan direct zijn (bijvoorbeeld ‘Nee ik kan dit niet voor je betalen, want dat doe ik al heel vaak en mijn eigen geld raakt daardoor ook op’).

Het kan zijn dat ze dat begrijpt of dat ze juist boos wordt. Een negatieve reactie is hoe dan ook onterecht want je betaalt daadwerkelijk veel voor haar. Maak je er niet te druk om als zij gaat ‘dreigen’ met dat ze geen vriendinnen meer wil zijn o.i.d.. Dan heeft ze je namelijk gewoon gebruikt en is ze het niet waard. Echter, wie weet reageert ze wel positief! Succes! :)

Reageer