Vraag

Ik ben opzoek naar financiële tips

  • 30 November 2022
  • 9 reacties
  • 203 Bekeken

Badge

Ik ben van plan om mijn eigen bedrijf te starten en wil graag wat tips krijgen die daarbij handig zijn van iemand hier ervaring mee heeft. In de toekomst zou ik graag ruim financiëel succesvol te worden door middel van een eigen bedrijf, maar verwacht niet dat dit makkelijk zou komen. Hierom dacht ik hier wat tips voor te vragen.


9 reacties

Euhmm ik heb eig zelf geen idee, m'n vader is financieel adviseur dus die weet dat waarschijnlijk iets beter😅

 

Een paar sites voor tips:

Kvk.nl

Zelf.nl

Adviesvanrutger.nl

Firm24.com

 

Het zijn niet de links, want die weet ik niet uit mijn hoofd😅 dit hoor ik m'n vader wel eens zeggen.

 

Succes in ieder geval!

Reputatie 2
Badge +3

Hoihoi,

 

Wat leuk dat je een eigen bedrijf wilt beginnen! Ik heb zelf op school een IBC-project (International Bussiness College) gevolgd waarin je met een groepje je eigen Junior Company gaat starten. Ik heb dus wel enige ervaring over het runnen van een bedrijfje. De tips die ik jou mee wil geven zijn:

 

1.  Zoek investeerders om je te helpen bij je startkapitaal. Dit kunnen vrienden, familie en kennissen zijn. Als je wil kan je aandelen uitgeven in ruil voor dividend zodat ze jouw bedrijf blijven steunen. 

2. Ambities hebben mag, maar wees wel realistisch. Ik weet niet of je een product of een dienst wil gaan verkopen, maar denk niet dat je in je eerste paar maanden al bakken met geld gaat verdienen. 

3. Kom met een plan. Hoe kom je aan alle producten die je nodig hebt om iets van jou te kopen? Waar haal je het vandaan? Met een plan kom je al gauw heel ver.

4. Wees in het begin niet winstgericht, maar klantgericht. Begin dus eerst met een klantenkring opbouwen. Hopelijk komen ze daarna terug en kan je blijven verdienen aan dezelfde klanten. Zodra je genoeg klanten hebt, kan je pas winst maken. 

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als ik iets vergeten ben, plaats ik nog een comment. Als je vragen hebt? Stel ze!

 

Groetjes

--

Bericht aangepast door De Kindertelefoon vanwege forumregel 9. a. Reclame maken is niet toegestaan.

Badge

Bedankt voor jullie tips!

Vooral tip 4 van Jonas had ik nog niet bedacht.

Ik heb een plan gemaakt en het gaat goed op gang!

Moet nog de productie regelen maar eerst focussen op alles er omheen anders kan het uberhaupt niet verkocht worden

Reputatie 2
Badge +3

Bedankt voor jullie tips!

Vooral tip 4 van Jonas had ik nog niet bedacht.

Ik heb een plan gemaakt en het gaat goed op gang!

Moet nog de productie regelen maar eerst focussen op alles er omheen anders kan het uberhaupt niet verkocht worden

Wat wil je eigenlijk gaan verkopen? Ik ben nu wel benieuwd! 

 

Wat ik ben vergeten te zeggen, maar wel aansluit op tip 4, is dat je je product moet gaan promoten.  Bijvoorbeeld hang flyers op in je school. Docenten vinden het geweldig als een leerling iets aan ze willen verkopen, dus spreek ze aan! Afhangend van je product kan je met de rector van je school een deal sluiten waarin staat dat je misschien elke pauze je product mag gaan verkopen in een kraampje. Elke pauze is natuurlijk wel een beetje overdreven, maar je begrijpt het punt (hoop ik). 

 

kortom: marketing en promotie van je product. denk daar goed over na en verwerk het in je plan wat je aan het maken bent!

 

Groetjes,

Jonas

Badge

@ForumJoker69420 
Hallo, bedankt voor je waardevolle advies! Het is geweldig om te horen dat je ervaring hebt met het starten van een bedrijf via een IBC-project. Je tips zijn zeker nuttig en ik zal ze in gedachten houden bij het plannen van mijn eigen onderneming.

De tip over het zoeken naar investeerders is een goede herinnering. Ik zal mijn netwerk benaderen en kijken of er mensen zijn die geïnteresseerd zijn in het ondersteunen van mijn bedrijfsidee. Ook het advies om realistisch te zijn en klantgericht te zijn in het begin is essentieel.

Ik heb nog een vraag: zijn er specifieke bronnen, zoals websites of boeken, die je aanbeveelt voor meer informatie en begeleiding bij het starten van een bedrijf in Nederland? Nogmaals bedankt voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +17

Een paar boekentips:

Een eigen bedrijf starten voor dummies van Robert Jan Blom (veel basis info over NL wetgeving)

Badge

Let wel op dat inschrijven bij de kamer van Koophandel 50 euro kost

Euhmm ik heb eig zelf geen idee, m'n vader is financieel adviseur dus die weet dat waarschijnlijk iets beter😅

 

Een paar sites voor tips:

Kvk.nl

Zelf.nl

Adviesvanrutger.nl

Firm24.com

 

Het zijn niet de links, want die weet ik niet uit mijn hoofd😅 dit hoor ik m'n vader wel eens zeggen.

 

Succes in ieder geval!

Dank je!

Hallo! Het starten van een eigen bedrijf is een grote stap en ik heb een paar tips om met je te delen. Het eerste dat u moet doen, is een gedetailleerd businessplan ontwikkelen. De tweede is het vinden van investeerders voor financiering. De derde is om aandacht te besteden aan marketing en promotie van uw bedrijf. Vergeet ten slotte de investeringsmogelijkheid niet, inclusief cryptohandel en aandelenhandel (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ftrading.stocktrading.android.app). Maar vergeet niet dat handelen in aandelen riskant kan zijn, dus zorg ervoor dat u uw onderzoek doet en professionals raadpleegt.

Reageer