Vraag

Hulp Bijbaantje :)

  • 21 August 2021
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

Badge

Hey, Weet misschien iemand een leuk bijbaantje bij een winkel het liefst geen supermarkt maar meer kledingwinkels, schoenen in die richting voor mijn leeftijd? ik ben nu 14 (bijna 15) en bij de vacatures die ik heb gezien staat er meestal geen minimale leeftijd bij :(

Alvast bedankt <3


2 reacties

Badge

Ik zou niet weten bij welke winkels. Maar ik ben ook 14 en bijna 15 en Ben net aangenomen in eensuper markt. Kijk anders op dit soort sites om te zien wat je wel en niet mag doen: https://www.scholierenwerk.nl/leeftijden/bijbaantje-14-jaar

Heyy

 

Ik kan je geen exacte winkel vertellen waar je kan werken, maar ik kan je hier wel vertellen wat voor soort werk je op je 14e allemaal mag doen! Je kan bijvoorbeeld:

 

  • Oppassen bij familie / vrienden
  • Vakkenvullen in de supermarkt (maar dat heb je liever niet)
  • Reclamefolders rondbrengen
  • Je mag lichte werkzaamheden doen in een winkel zoals vakkenvullen of spullen inpakken
  • Je mag lichte werkzaamheden uitvoeren in de landbouw. Bijvoorbeeld groentes / fruit plukken of kleine dieren voeren 

 

Op je 14e mag je ook nog een aantal dingen niet doen qua werk.. 

  • Je mag niet achter de kassa werken
  • Je mag niet in de horeca werken als daar alcohol wordt geserveerd

 

Je kan voor meer informatie over werk wat je kan doen op je 14e en voor als je 15 wordt even de linkje hieronder doorlezen.

Wat voor werk kan ik doen als ik 14 ben?

Wat voor werk kan ik doen als ik 15 ben?

 

Als je een leuke winkel ziet waar je wel zou willen werken, maar als je geen minimale leeftijd kan vinden bij de vacatures zou je altijd een mailtje kunnen sturen of eventjes kunnen bellen met de desbetreffende winkel. Dan kan je overleggen wat de mogelijkheden zijn op je leeftijd!

 

Succes:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer