Horloge verkocht

  • 19 December 2017
  • 7 reacties
  • 1821 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Van mijn ex vriend heb ik een horloge gekregen van een merk. Ik draag geen horloge en ik hou er gewoon niet van en ik ben al helemaal niet van merk etc mijn ex wel. Dus toen ging het uit en ik zag dat die horloge nog in mijn kast lag. Dus ik dacht verkopen, weg ermee waarom niet.
Ik had de foto's erop gezet precies hoe die eruit zag. Ik had gelijk al een koper en ze had erover dat ze er al een had besteld maar die had vertraging ofzo dus daarom wilde ze die van mij heel graag kopen. Ze vroeg nog om een doos ik zij tegen haar wat voor een doos? Ik heb geen doos nou dat maakte helemaal niet uit nou dezelfde dag nog kwam ze 'm ophalen en helemaal blij dat ze was. Ik was ook blij en ik ging meteen leuke kleren ervan kopen. Dus dat geld is op.

Nou kreeg ik vanochtend een bericht dat haar horloge die ze al besteld had, toch nog is binnen gekomen en dat de mijne nep is en dat het erg overduidelijk is. Ze heeft dan ook gelijk de politie ingeschakeld. Ik wist helemaal niet dat ie nep was. Ik had gewoon de foto's gestuurd hoe die er uit zag en ze ging ermee akkoord. Ik heb gelijk mijn ex gebeld hoe en wat maar die heeft me gelijk geblokkeerd. Hoe kon ik weten dat die nep was? Ik heb er helemaal geen verstand van.

Ik ben echt helemaal in shock. Dan verkoop ik ook eens een keer wat en dan krijg ik dit...

Ze heeft de politie ingeschakeld wat kan er gebeuren? Het geld heb ik niet meer en zij zit toch zelf fout? Dat is het risico ik ben toch geen oplichter? Als je oplicht dan stuur je helemaal niks maar ze heeft 'm gewoon.

Wat moet ik doen? Wat als de politie komt?

7 reacties

Hallo,

Had je erbij gezegd dat hij nep was?
Ik kan ook net zo goed een foto van een mobiel maken en dan een neppe sturen.
Ik kan ook zeggen ik heb 1000 euro gestolen maar het is nu al weg.

Bij deze 2 situaties ben jij ook niet blij.
Wees gewoon eerlijk tegen de politie dan komt het vast goed.
Als je gaat liegen loop je alleen maar meer in de problemen.
Ik weet het verder ook niet, maar ik denk dat je sowieso het geld moet teruggeven of een boete of straf krijgt.

Gr, lemac
Vervelend zeg. Ik vindt dat je helemaal niet hebt opgelicht.
Zij kwam het ophalen en zij nam het mee. Eigen schuld en jij kon toch ook niet weten of die nep was?
Ik verkoop ook wel eens dingen en dan zeg ik er altijd bij: je krijgt alleen stoep garantie.
Hallo,

Had je erbij gezegd dat hij nep was?
Ik kan ook net zo goed een foto van een mobiel maken en dan een neppe sturen.
Ik kan ook zeggen ik heb 1000 euro gestolen maar het is nu al weg.

Bij deze 2 situaties ben jij ook niet blij.
Wees gewoon eerlijk tegen de politie dan komt het vast goed.
Als je gaat liegen loop je alleen maar meer in de problemen.
Ik weet het verder ook niet, maar ik denk dat je sowieso het geld moet teruggeven of een boete of straf krijgt.

Gr, lemac


Hoi, sorry maar misschien moet je even wat beter lezen.
Er staat namelijk dat ik NIET WIST dat de horloge nep is.
Ook staat er dat ik gewoon de foto heb gestuurd HOE DIE IS.
Dus de WARE foto zoals ik 'm gekregen had.
Ook staat er dat ik de horloge niet heb verstuurd maar KWAM DE HORLOGE ZELF OPHALEN.

Groetjes van mij.
Reputatie 2
Badge +9
Just be easyy!

Ik denk dat het al opgelost is, of dat er niks is gebeurd.

Maar je zou er dan wel achter gekomen zijn dat er niks aan de hand was. Als jij eerlijk bent tegen de popo dan begrijpen ze dat heus wel. En als zei gewoon haar bril zou gebruiken (niet jij maar de koper) dan had ze meteen kunnen zien of die echt of nep was, en dus rekening ermee kunnen houden.

Ik zou zomaar zeggen;" eigen schuld, dikke bult".

Gr:
MR. S
Politie kan niks doen, het risico ligt bij de koper.
Stel jij denkt het is een merk X horloge en je zet het zo op Marktplaats, maar het is een nepper. Dan ben je theoretisch gezien aan het oplichten. Echter wist jij het niet, dus stel de politie komt langs, dan zeg je dat gewoon.

Als je gewoon erop had gezet dat het 'een horloge' was, dan doe je niks fout. Dan is het inderdaad het risico van de koper. Als het zo overduidelijk te zien was, had ze dat maar meteen moeten zien...

Gr. Pin
Tegenwoordig licht iedereen elkaar op. Wat je allemaal wel niet hoort: nep kaarten van festivals of voetbalwedstrijden etc.
Of je betaald voor iets maar je krijgt het nooit, dat noem ik pas oplichting.

Ik heb gelukkig geen politie aan mijn deur gehad.

Reageer