Hoeveel zakgeld en kleedgeld krijgen jullie en wat moeten jullie ervoor betalen?

• 28 oktober 2018
  • 29 reacties
  • 1782 Bekeken

Badge +4
Hey,
ik heb een vraag,
Ik krijg:
30 euro kleedgeld per maand.
5 euro zakgeld per week.
Ik heb ook nog 2 krantenwijken, waar ik 3 uur in de week mee bezig ben en verdien er in totaal 14 euro per week mee.
Nou vind ik dit niet weinig, totdat mijn telefoon stuk is gegaan. Hij is niet helemaal stuk, maar de homeknop doet het niet en is na een uur alweer leeg. Ik wil graag een nieuwe kopen, maar dat betekent dat ik een paar maanden niks mag kopen :(
Ik moet er trouwens alleen kleding, de helft van cadeautjes voor vriendinnen, ondergoed, verzorgingsproducten, en dus mijn telefoon van betalen.
Mijn vraag is hoeveel zakgeld en kleedgeld krijgen jullie? Wil je dan antwoord geven op de volgende vragen:

1) Hoeveel kleedgeld krijg je?
2) Hoeveel zakgeld krijg je?
3) Wat moet je er van betalen?
4) Moet je je telefoon ook zelf betalen?
5) Vind je dat jezelf genoeg krijgt?
6) Hoeveel vind je dat ik moet krijgen?

29 reacties

Reputatie 4
Badge +8
1.geen (mijn moeder betaald kleeding waneer ik het nodig heb wand ik koop bijna nooit kleding)

2.17.50 per maan ofzo en 10 elke week van mijn opa

3. Mag ik zelf weeten dus bv van een laptop tot paarden spullen (als ik een duur aperaat wil moet ik het wel zelf betaalen naar tel niet omdat mijn moeder mij ook gewoon wil kunnen bereiken👍🏻)

4.Nee dat is een abenoment en mijn moeder betaald dat👍🏻

5.ja ik geef bijna nooit iets uit dus dus 't spaart lekker op.

6.dit of minder
Reputatie 7
Badge +19
Hoi,

€60,- per maand

€50,- per maand

Van m'n kleedgeld alles behalve een jas en een paar schoenen (wel alles zelf voor sport, dus zelf sportschoenen).
Van m'n zakgeld ook gewoon alles. Cadeaus voor vrienden enzo, als ik iets wil hebben, etc. Geen schoolspullen, dat is voor m'n ouders.

Het apparaat aanschaffen, ja. Het abonnement, nee.

Echt te veel.

Geen idee, dat hangt af van je hele situatie. Voor dingen als je telefoon kun je sparen en dan heb je nog steeds genoeg. Ik vind persoonlijk dat ik echt te veel geld krijg.

Gr. Pin
Badge +4
Dankjewel voor jullie reactie!
Reputatie 7
70 euri permaant
Van me moeder 9 euro permaand
Van me vader 40 euro permaand
Ik krijg ook nog 20 euro in de maand om niet te roken
Ik krijg 10 euro in de maand om niet alchol te drinken
Kleedgeld: alles
Zakgeld:
Van me moeder: moet ik sparen
Van me vader: sparen maar mag het ook gebruiken voor wat lekker want we hebben geen snoep ik huis
Niet drinken en niet roken geld gaat naar spaar rekening voor later
Nee die krijg ik 1x in de 2 jaar van me vader als ik niet ben gaan drinken of roken. Als ik dat wel doe moet ik ze per direct inlevere of terug betalen
Meer dan genoeg
Dit of miss 5 euro meer alleen als je familie het breed heeft anders is dit meer dan genoeg.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Hey!
— Ik krijg €50 kleedgeld per maand
— Ik krijg €20 zakgeld per maand
— Bijna alles. Van mijn kleedgeld moet ik ook inclusief schoenen, jas, sportkleding etc. Tas hoeft denk ik niet, maar ik heb een Eastpack gekregen voor ik kleedgeld kreeg en daar doe ik nogsteeds mee dus eigenlijk ben ik dat probleem nog niet tegengekomen. Ik betaal soms cadeautjes zelf, en soms betaalt mijn moeder €10 ofzo, ligt eraan of we eraan denken dat ze evt nog wat terug zou betalen haha. En als ik iets wil moet ik dat gewoon van mijn zakgeld betalen.
— Het apparaat wel, maar het abonnement niet.
— Het is niet zoveel maar ik vind het prima, ik kom er makkelijk mee rond.
— Dat is moeilijk te zeggen. Ik weet totaal niet hoevaak jij nieuwe dingen koopt en/of nodig hebt en ik denk ook niet dat ik dat zo even kan beslissen haha.
Good luck!
Greeetzz,
Suikerspinnn
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik heb momenteel geen zakgeld of kleedgeld meer omdat ik nu zelf werk. Maar vroeger.

1. Hoeveel kleed geld krijg je?
€25,-

2. Hoeveel zakgeld krijg je?
€15,-

3.Wat moet je ervan betalen?
Ik kreeg altijd kleren van me ouders en als ik bijvoorbeeld jas of nieuwe schoenen wou dan betaalde me ouders €50,- en de rest betaalde ik zelf. Toen ik dus kleedgeld kreeg moest ik wel alles betalen. Kleren, verzorging spullen (deo, aftershave, tandpasta, gel, etc) ook sportkleding en eigenlijk alles gewoon.

4. Moet je je telefoon ook zelf betalen?
Ja dat moest ik wel. Abonnement nog niet. En me ouders betaalde de helft mee. Maar goed ook. Ik hoefde niet als 12 jarige al de duurste telefoon te hebben. Komt zo verwend over.

5. Vind je dat genoeg?
Euhm nee. Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik zo snel mogelijk op zoek ging naar een bijbaantje. Ik begon op me 13e al foldertjes uit te delen voor bedrijven. Me 15 met werken in een supermarkt en daarnaast zelf producten inkopen en te verkopen. Dus ik vind dat me ouders dat super hebben aangepakt. Ik heb dankzij hun echt geleerd dat je moet werken voor je centen.

6. Hoeveel vind je dat ik moet krijgen?
Nou als ik snel even uitbreken, dan verdien je dankzij je bijbaantje en je wekelijkse zakgeld €82,33 per maand dus + die €30,- wat je dus brengt op €113,33. Ik weet niet hoe oud je bent? Maar ik vind dat een ruim budget dus in mijn ogen vind ik niet dat jij nog meer hoort te krijgen.

Je hoeft niet meteen dure kleding of dure schoenen te kopen. Je kan leuke schoenen vinden onder de €50,- en met €100,- kun je best wel veel en leuke kleding kopen.

Wat betreft je telefoon. Misschien kan je samen met je ouders kijken naar een leuke telefoon. En kan je ze voorstellen dat zij de helft betalen. En je hoeft geen telefoon te hebben van €600 + dat is nergens voor nodig. Je kan al een leuke telefoon kopen van €250,-.

En als tip ga opzoek naar een baantje in een supermarkt of kleding, schoenenwinkel daar verdien je net even wat meer. En als je eenmaal goed verdiend dan kan je duurdere dingen kopen.

Ik verdien nu weer iets van €750 in een maand, maar daarvoor werk ik wel 30/40 uur in de winkel. Dus je moet er wel wat voor doen!

Gr:Mr. S
Badge +4
6. Hoeveel vind je dat ik moet krijgen?
Nou als ik snel even uitbreken, dan verdien je dankzij je bijbaantje en je wekelijkse zakgeld €82,33 per maand dus + die €30,- wat je dus brengt op €113,33. Ik weet niet hoe oud je bent? Maar ik vind dat een ruim budget dus in mijn ogen vind ik niet dat jij nog meer hoort te krijgen.

Je hoeft niet meteen dure kleding of dure schoenen te kopen. Je kan leuke schoenen vinden onder de €50,- en met €100,- kun je best wel veel en leuke kleding kopen.

Wat betreft je telefoon. Misschien kan je samen met je ouders kijken naar een leuke telefoon. En kan je ze voorstellen dat zij de helft betalen. En je hoeft geen telefoon te hebben van €600 + dat is nergens voor nodig. Je kan al een leuke telefoon kopen van €250,-.

En als tip ga opzoek naar een baantje in een supermarkt of kleding, schoenenwinkel daar verdien je net even wat meer. En als je eenmaal goed verdiend dan kan je duurdere dingen kopen.

Ik verdien nu weer iets van €750 in een maand, maar daarvoor werk ik wel 30/40 uur in de winkel. Dus je moet er wel wat voor doen!

Gr:Mr. S

Dankjewel voor je reactie! Ik ben 13 dus kan helaas nog niet in een supermarkt werken, daarom heb ik 2 krantenwijken;) Ik heb wel wat merkkleding, maar niet veel (3 shirtjes) maar ik vind dat niet noodzakelijk.
Reputatie 4
Badge +8
Las ik geld kreeg om niet te drinken en te roken 😂😂😂 hat ik nu een aardig potje vol😂(niet dat ik legaal mag drinken maar ik zie er toch geen reden toe)
Badge +1
1) Hoeveel kleedgeld krijg je?---- niks
2) Hoeveel zakgeld krijg je? ----5 per week
3) Wat moet je er van betalen?--- ik mag alles ermee kopen maar ike hoef niks ermee te kopen
4) Moet je je telefoon ook zelf betalen?---yes
5) Vind je dat jezelf genoeg krijgt?---jip
6) Hoeveel vind je dat ik moet krijgen?--- -
Badge
1) Hoeveel kleedgeld krijg je? 50 EUR p/m
2) Hoeveel zakgeld krijg je? 31 EUR p/m
3) Wat moet je er van betalen? Echt alles (bioscoopkaartjes, als im een keer ergens wil eten, etennin de kantine, cadeautjes, kleren, schoenen, verzorgingsproducten) behalve telefoonabbonement
4) Moet je je telefoon ook zelf betalen? Ja
5) Vind je dat jezelf genoeg krijgt? Zeker weten
6) Hoeveel vind je dat ik moet krijgen? Geen idee, dat hangt echt af van wat je ouders ervan vinden en wat je er van moet kopen
Badge +5
1)Hoeveel kleedgeld krijg je?

Ik ben een beetje het buitenbeentje in deze hele rij, want ik krijg per maand zo ongeveer 1500,- van mijn ouders.

Niks :)

Ik moet er mijn huur van betalen (studenten flat) mijn studie benodigdheden, de kinderopvang van mijn dochter, mijn boodschappen en natuurlijk mijn gas/licht/water

Ja

Ik ben ze vooral dankbaar dat ze mijn studie en mijn leven als jonge moeder mogelijk maken.

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat 70 tot 80 euro in de maand goed zou zijn.
Badge
Ik ben 15 jaar

1) €60 per maand
2) 30 per maand
3) kleren alles behalve jasen en schoenen tot €200 van me kleedgeld
zakgeld heb ik eigelijk niet echt nodig, want als ik wat vraag bijv Walibi ofs dan krijg ik dat van me ouders
4) nee ik krijg me telefoon plus abonnement van me ouders
5) ik ben wel tevreden met wat ik krijg
6) €30kleedgeld is best weinig als je ook jassen en schoenen moet kopen of als ke en keertje wat duurdere kleren wilt kopen en zakgeld opixh niet maar als je zegt dat je ook alles daarvan moet kopen wel
ik ben 13

1) niks mijn ouders betalen dit
2) 110 euro per maand
3) niks
4) half
5) ja hoor maar je kan altijd onderhandelen dat je meer wilt ;))
Reputatie 2
Badge +1
Geen, als ik écht wat nodig heb kopen mijn ouders het voor mij. Maar dat is waarschijnlijk 1 keer per 2 a 3 maanden
€40,- per maand
Alles behalve kleding en persoonlijke verzorging.
Nee, mijn ouders vinden het belangrijk dat ik bereikbaar ben
Ik vind dat ik genoeg krijg, ik werk ook iedere vrijdagavond zo'n 4,5 uur bij de Jumbo (vaak over) en verdien daarmee per maand plusminus 60 euro
€30,- kledinggeld per maand is naar mijn mening weinig, helemaal als daar ook schoenen, ondergoed, sokken en een jas mee moet kopen. Het zakgeld lijkt mij redelijk normaal, ik weet niet of je daar alles mee moet doen.
Badge +4
Bedankt voor jullie reacties!
Badge +1
Ik woon (niet officieel) al samen met mijn vriend. Hij betaalt de huur, hij zit nog op school en krijgt een uitkering (ben bijna 18 en het is handiger om vanaf hier op mijn universiteit te raken dan van bij mijn ouders), en ik krijg elke week 75 euro waar ik eigenlijk vooral eten, verzorgingsproducten zoals shampoo enz mee betaal. Sommige kleding betalen ze ook voor mij (ik laat ze niet alles betalen omdat ik dan het gevoel heb dat ze te veel geld aan mij moeten uitgeven, ookal koop ik bijna nooit kleding), andere essentiële dingen betalen ze ook, zoals de dokter enz.

Ik krijg ook elke maand van mijn oma 100 euro echt zakgeld, wat ik gebruik om te sparen en leuke dingen mee te doen. Ik werk ook elke zondag, en verdien ong 8,28 euro per uur, ik werk 8 uur op een zondag. De laatste maanden ben ik wel veel minder gaan werken, eerst had ik in januari examens en daarna ben ik heel vaak ziek geweest. Als ik 4 dagen in de maand werk dan verdien ik ong 256 euro. Dat gebruik ik ook om leuke dingen mee te doen, en sigaretten enz te kopen (ja ik weet het, ik moet echt stoppen met roken :s). Ik probeer er ook ee' beetje mee te sparen maar dat lukt niet altijd. We houden ook allebei van lekker eten koken en ja soms kost dat ook wat geld maar dat heb ik er zeker voor over hahah :p

Verder betalen mijn ouders mijn gsm-abonnement (gsm betaal ik zelf) en mijn openbaar vervoer (treinabonnement) (ik rijd gratis met de bus door mijn handicap)

Ik ben wel tevreden met de hoeveelheid geld dat ik krijg en verdien, ik zou alleen moeten leren om er beter mee om te gaan. En ik zou het minder erg moeten vinden om mijn ouders kleding en de dokter te laten betalen, want soms vind ik het zielig voor hun om altijd geld terug te vragen, terwijl ze toch mijn ouders zijn en het gewoon normaal is dat ze dat betalen, zeker de dokter. Daardoor betaal ik soms zelf voor de dokter omdat ik gewoon het kut vind om hun dat te laten betalen, ze weten dat niet.

Hey,

1. Ik krijg geen kleedgeld 
  2. Zakgeld ongeveer €12,00 p.m. van m’n ouders en ik geloof €7,00 p.m. van m’n opa en oma 
  3. Van mijn zakgeld of verdiensten door werk hoef ik geen kleding te betalen, maar wel spullen die ik wil zoals spullen voor m’n kamer. 
  4. De telefoon die ik nu heb heb ik niet zelf betaald, maar als ik een nieuwe wil moet ik die wel zelf betalen. 
  5. Ja ik hoef echt niet meer, ik heb niks te klagen, vind ik. Ik verdien zelf al best veel door mijn bijbaantje. Ik zou het ook niet erg vinden als ze minder geven. 
  6. Ik vind het lastig om te zeggen want ik weet niet wat normaal is om te krijgen. 

Liefs, Naira193 

Reputatie 6

Heyo,

1) Hoeveel kleedgeld krijg je? €0,-
2) Hoeveel zakgeld krijg je? Vroeger €5,- nu €0,-
3) Wat moet je er van betalen? Alles. Kleding, schoenen, soms zelfs avond eten, verzorgingsproducten, etc.
4) Moet je je telefoon ook zelf betalen? Ja. Ik kies meestal voor een abonnement, dan kan je om de 2 jaar een nieuwe telefoon kiezen.
5) Vind je dat jezelf genoeg krijgt? Nou al ik het mrt €5,- moest doen dan niet. Maar ik ben ook Twitch streamer. En ik werk als vulploegleider in een supermarkt. Dus voor de supermarkt verdien ik momenteel gemiddeld €500/650 p/m. En met Twitch verdien ik door subs ongeveer €1600,  en als je de bits en donaties ook nog is meetelt dan kom je uiteindelijk uit op een kleine €1900/€2100,- p/m thanks Twitch lol.  Dus alle bij elkaar kom heb ik maandelijks iets van €2400/€2600 p/m. 

als je dan bekijkt wat ik ervan moet betalen:

kleren €500,- 3x per jaar. (Meerdere kleren)

Schoenen €400,- elk half jaar krijg ik schoenen gestuurd vanuit Amerika van een goede vriend daar.

Verzorgingsproducten €35,- (gel, deo, aftershave, etc) maandelijks.

Opa en oma €250/€300 maandelijks. 

dus ja. Ik heb meer dan genoeg. 

Je verdiend dus iets van €112,33 per maand. (Toen die tijd)

Ik vind het een aardig netjes bedrag. Voor iemand die toen 13 was en nu 14 is. Je moet sparen voor dat soort dingetjes. En ook kijken wat je precies wilt. Je hoeft zeker niet het duurste van het duurste te kopen. En je kan veel leuke dingen vinden onder de €150,- ook wel €100,-.

Dan kun je denken ja Spookyzx, maar jij koopt wel dure dingen. En dat klopt, maar als je eenmaal meer verdiend en meer kan uitgeven dan krijg je dit denk ik. Alsnog zou ik nooit een t shirt kopen die meer dan €100,- kost. De duurste die ik heb komt uit Italy en kostte me €175,- wat een k.u.t shirt. Haha. 

Sparen mate dat is het belangrijkste!

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 7
Badge +13

1) Hoeveel kleedgeld krijg je?Ik krijg geen kleedgeld dus €0 (niks van ouders ofzo)
2) Hoeveel zakgeld krijg je?ook geen zakgeld dus €0 ( nu is van ouders ofzo)
3) Wat moet je er van betalen? Alles
4) Moet je je telefoon ook zelf betalen?ja. ik heb nu de Samsung s10 nog iets heeft toen veel geld gekost maar ja ik had eerst een s4 . Di ik trouwens nu gebruik als 3e telefoon
5) Vind je dat jezelf genoeg krijgt?ik ben tevreden met wat ik heb en krijg ook al is dit €0 . Ik heb nooit zakgeld of kleedgeld gehad . Ik weet al van jongs af aan hoe ik.verstandig met geld moet omgaan dus....
6) Hoeveel vind je dat ik moet krijgen? geen idee 

UITGEVRIJDE VERSIE

ik ben 15 jaar

1.Ik zelf krijg €0 aan kleedgeld.

maar ik werk ook zelf veel net als mijn ouders die ook nu veel weg zijn. Ik zelf doe verschillende dingen, ik doe bijles geven , ouderen en jongeren helpen met pc of hun telefoon, ik zit soms in de keuken afspoelen nu niet maar anders 3x in de maand en dat 15 uur in de maand dus en daar verdiende ik een kleine €120 per maand in bijles deed ik gemiddeld 5x per maand en dat in totaal in de maand 40 uur . En nee dat is niet veel. Daar verdien ik gemiddeld een kleine €460tot €480 per maand mee en jongeren en ouderen helpen met hun pc of telefoon dat houd in dat ik dingen doe installeren bouwen en nog een paar dingen . En dat doe ik gemiddeld 3 uur per week dus 12 uur in de maand daar verdien ik €166 mee . En ik heb zelf een handeltje in XXL dubbeldooier eieren dat doe ik 2x in de maand en besteed daar gemiddeld 6 uur in de maand en verdien hierbij best veel geld . En hou dus ook een grote winst uit in slechte tijden is het toch minimaal in de maand €630 aan winst en in een gemiddelde maand €984 en in een goede maand  is het vaak zo dat ik hiermee een mooi bedrag van € 1573 per maand aan over houd. Verder doe ik thuis ook huishoudelijke klusjes zoals koken stofzuigen(we hebben nu zo'n robot stofzuifer) de was boodschappen schoonmaken soms en daar krijg ik wel in de maand €150 voor omdat mijn ouders niet veel thuis zijn. En heb zelf dus ook veel tijd , omdat ik goed zit met school en dus makkelijk vind is dit goed te combineren. En daarnaast doe ik ook soms in opdracht van mensen design en in de vorm van indeling maken van huizen hoe iets er uit kan zien. Of designe daar die ik niet veel mee ongeveer 1x per maand en daar ben ik ook vaak lang mee bezig omdat ik dit soms voor bedrijven doe en particulieren en vaak ongeveer 15 uur mee bezig ben omdat ik ook b3drijven dan benader die dat kunnen maken en offertes daar bij aanvraag. En hierbij verdien ik gemiddeld hooguit €260 in de maand . En verder verhuur ik ook horeca dingen zoals z'on horeca koelkast , horeca servies , bakplaat en grilplaat, koffie apparaat  En nog een paar andere dingen  en daar verdien ik per maand nog een extra bedrag van €650  mee, maar daar moet ik ook nog de kosten van vervoer uren en apparatuur aanschaffen  van af.   Dus dat komt gemiddeld op €520 Ik kan dus zeggen dat ik best ondernemend ben. Ik ben trouwens enigszins kind heeft trouwens niks mee te maken maar ..... Ik ben ook vaak thuis alleen ofzo want ouders zijn veel weg en vaak niet thuis.  

en nu denk je vast dit is wel erg veel.  Ja dat klopt ook omdat ik 15 ben is dit een groot bedrag, ik koop nooit iets duurde ofzo alleen als het moet zoals mijn telefoon  en setup en nog een paar kleine dingen. Zoals steunzolen van €300 ofzo en schoen van €140 omdat ik maat 49.5 tot 50 heb zijn deze vaak online en komen ook verzendkosten bij. Omdat ik eigenlijk nooit merk koop is het zo voor mij dat ik veel spaar ik doe di vanaf mijn 14 allemaal en de XXL dubbeldooier eieren vanaf mijn 13e en ik krijg trouwens nog wel om de 3 maanden een bedrag van de overheid (kinderbijslag) van iets tussen de €300 en 400 euro maar dat wel ik nu niet mee. Omdat ik bij mijn ouders woon hoef ik nog geen huur of vaste lasten of die zooi te betalen . Maar omdat mijn ouders mij hebben opgevoed met dat ik ook die dingen zoals steunzolen zelf moet betalen en pc en telefoon  en mijn laptop en iPad en mijn 65 inch tv . Maar goed dat is juist goed want daardoor heb ik dit kunnen bereiken door hard en veel te werken en trouwens ik werk veel in de avonden weekenden en doms na school.  Ik ben niet echt een doorsnee jongen die werkt bij de supermarkt ofzo . Daar heb ik trouwens niks tegen dat is juist goed. Maar ik doe veel werk en ook werk die veel jongens van mijn leeftijd niet doen. ik heb mijzelf aangeleerd als je plezier in je werk hebt en hard werkt dan kom je er wel. 

daarnaast werk ik ook nog bij ouders van vrienden  in de zondagen en vakanties in de loods als. Elektrische pompwagen bediende en heftruck chauffeur (Ik heb geen heftruck certificaat dit mag eigenlijk dus niet maar doe het niet vaak alleen als er een tekort is aan heftruckchauffeurs) daar werk ik dus ook in ploegen. Omdat maandag ik pas door mijn rooster om 12.10 op school moet zijn kan ik zondags werken tot laat en in ploegen en daar verdien ik ook mooi wat aan maar dit is alleen als ik tijd heb dus vaak in de vakanties en 1x zondag in de maand , maar omdat dit in het weekend is en in ploegen krijg ik dubbel betaald en vaak krijg ik hierdoor wel elke maand €250 op mijn rekening er extra bij.

als ik nu even alles optel kom ik maandelijks uit (voor corona ) op een bedrag inclusief btw en die zooi . Van  €2670 per maand.

als ik de vakanties niet mee tel en telkens op gemiddelde zit en dus ook mijn bijbaan in de loods niet mee tel.  Want als ik mijn bijbaan in de loods mee tel verdien ik €2920 per maand inclusief btw. Ja dit is veel dit besef ik ook heel goed en ik werk hier ook heel hard voor. Dus ben er ook heel blij mee . ( ik heb wel gewone tijden op school in de week maar ik hoef nooit naar bijles toe, want ik geef het zelf  of naar mijn mentor toe om over punten ophalen waar veel klasgenoten dit wel hebben. omdat ik verstandig met mijn geld omga geef ik niet veel uit en stort ik elke maand minimaal €2650 op mijn rekening en nogmaals ja dit is wel op jaarbasis een bizar bedrag als ik vakanties mee tel ikzelf ga met mijn ouders wel 3x per jaar op vakantie in totaal 5 weken of 6 weken ofzo. Maar ja het is een bizar bedrag . Ik denk dat ik dit wel 10x heb verteld. Maar ja dat is ook zo.

Ik geef oongeveer wel €500 a 600 uit aan kleding omdat ik best wel eerst heel dik was en nu heel wat ben afgevallen, dus dat is ook de reden.  Per 1 jaar waar ik wel 2 a 3 jaar mee doe.

dus ik kan met gemak rondkomen en ook al krijg ik geen kleed geld of zakgeld. Ik heb het niet nodig . Als ik wil kan ik ook vrij nemen wanneer ik wil om dat ik of voor mijzelf werk of  oproepkracht ben en ja bijles dat kan ik altijd naar een ander toeschuiven die het wel tijdelijk wil overnemen . En dan hou ik zelf nog een mooi bedrag over. En dan te bedenken dat vrienden van mij mij soms uitlachen om hoeveel ik werk . Maar ja zei werken maar weinig en ver dienen niet meer dan€ 350 per maand . En kan ik om mijn beurt zeggen dat ik kan doen wat ik wil met vanalles en nogwat en trouwens ik betaal ook mijn eigen rijbewijs en die kost denk ik wel iets van €3000 .

Hopelijk is je vraag hierbij beantwoord 

En nee dit is niet een normaal bedrag dus ga er niet vanuit dat dit zomaar is en dat veel mensen van 15 dit hebben.  Als je net zo hard werkt ala mij en @Spookyzx zal het wel goed komen. Groetjes .......

PS.  Dit is niet gelogen of iets dergelijks dit is een serieus bericht dus je kan er mee doen wat je wilt.  Ik werk hard en veel . Dus daar staat ook iets tegen over. En daarbij waarom zou ik dit verzinnen . Dan had ik er niet zoveel moeite over gedaan om dit  te vertellen en had ik dit wel kort gezegd.

Reputatie 6

Heyo,

Wauw @Gebruiker c  een echte jonge ondernemer. Super leuk om dat te zien zeg! Je bent nu nog bezig met school, wat voor opleiding doe je, of ga je doen?

Ik ben blij om te zien dat je even er onder schrijft dat het bedrag wat jij en ik maandelijks verdienen niet veel voorkomt. De meeste jongeren tussen de 14/16 jaar verdienen iets van €250-€600,-. (Ligt ook aan de uren). 

Er zijn dus uitzonderingen zoals als je net als Gebruiker C lekker ondernemend ben, een eigen bedrijf hebt en heel wat uren maakt.

Of al je rijke ouders hebt die graag hun centjes naar jou willen overmaken maandelijks (verwend kind ben je dan lol).

Of als je Youtuber,  Twitch Streamer bent zoals ik. En nee ik maak wel heel wat uur per week, maar ik werk niet zo hard als Gebruiker C bijvoorbeeld. Hij gaat er echt op uit terwijl ik de gehele dag achter me pc zit te gamen en praat met de chat. 

Ik heb ook meer respect voor dat soort ondernemers dan mensen zoals ik. 

Dat wou ik even zeggen.

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi.

@Spookyzx ik zit nog op de middelbare en ik ga waarschijnlijk de opleiding economiesche bouwkunde.  En denk daarna misschien daarna .opleiding  als vertegenwoordiger. (Notaris is ook leuk maar duurt mij te lang)

*Ik ben blij om te zien dat je even er onder schrijft dat het bedrag wat jij en ik maandelijks verdienen niet veel voorkomt. De meeste jongeren tussen de 14/16 jaar verdienen iets van €250-€600,-. (Ligt ook aan de uren). *

ja dat is wel zo handig denk ik anders denkt iedereen dat ie snel geld verdient met weinig uren ofzo.

*Er zijn dus uitzonderingen zoals als je net als Gebruiker C lekker ondernemend ben, een eigen bedrijf hebt en heel wat uren maakt.*

dat is zeker waar, maar je doet inderdaad dingen opgeven vaak. Ik weet niet of jij dit met twitch of YouTube hebt ik denk namelijk wel. Het is fijn om te horen Dat mensen steeds sneller beginnen met werken zoals jij met twitch,  zoals ik al eerder zei, ik ben al op vroege leeftijd goed gaan beunen, met eerst auto's wassen ofzo daar vroeg ik voor een heel pakket €5 voor dat inhield schoonmaken van binnen en buiten en anders standaart tarief alleen buiten schoon maken was €2.50. En toen later ben ik in contact gekomen met een boer die van zijn eieren af wilde omdat zijn kippen waren bedoeld voor slacht en hij de eieren niet kan verkopen aan supermarkt.dus heb ik met hem een deal gemaakt . En nu doe ik er heel veel plezier mee met mijn eieren handeltje . En verkoop ook veel . Omdat ik mijn prijzen laag houd vergeleken de winkels en mijn eieren zijn ook 2x zo groot als die van de super.  Bij de AH kan je voor 6 dubbeldooier scharrelei €2.15 betalen bij mij kin je er 10 stuks halen voor €3.00 omdat dit ook XXL eieren zijn en dus groter dan die van de winkel. En ik zeg wel doodleuk €984 maar dat is een serieus bedrag. Ik heb toevallig net nog een bestelling gehad van een man die 100 X 10 eieren bestelde dus dat =1000 eieren dit is niet heel vaak dat hij bestelt maar wel eens in de 3 maanden dus tel maar uit 1000x3= 3000 daar moet ik ook die boer voor betalen , dat komt dan vaak op 1000 euro voor die boer nu en €2000 voor mij . Ik heb ook vaste klanten die elke 2 weken 11x 10 bestellen en nog wat andere bestellen om de 2 weken 9x10  . En daar heb ik er best veel van van die klanten  6 personen ofzo en daarnaast ook iets van 15 mensen die 3x 10 bestellen, ik  moet ook mijn uren vervoer en papierwerk uit halen dus is het voor mij nu wel een voordeel want veel mensen benaderen mij nu door deze corona crisis,  veel mensen gaan nu meer bakken en daar heb je vaak eieren voor  nodig en sommige hebben niet zin om telkens naar de winkel te gaan dus bestellen ze het bij mij . Als ze willen kan ik ze bij hun bezorgen op gepaste afstand tegen een meerprijs of je bestelt 10x10 maar dat komt niet vaak voor dat mensen voor bezorgen kiezen . Dan houden we beide afstand en krijg ik mijn geld doorgeschoven en zij de eieren. waardoor ik nu al op een winst van € 3540 zit . Dit bedrag is. Inderdaad ook niet normaal. Maar sommige ondernemers hebben huis meer werk nu en dat ben ik en na deze corona zal het weer langzaam zakken naar de €984 En sommige blijven klant maar de meeste gaan daarna niet meer bij mij bestellen want ja de winkel heeft natuurlijk hun voorkeur , en dat snap ik best . Dus is het zo dat sommige klanten blijven , dan kom ik als ik gok op een maandelijks bedrag van iets €1009 ofzo. Dit is wat ik eerd er ook zei niet normaal . Dit gebeurd dan ook vaak eens in de 3 maanden zon grote bestelling. En trouwens al die eieren doe ik zelf in doosjes dus ik zit vaak wel met meer dan 1000 doosjes.gelukkig komen die mensen ze zelf halen., dus kom ik daar niet mee in de knoei.

*Of al je rijke ouders hebt die graag hun centjes naar jou willen overmaken maandelijks (verwend kind ben je dan lol).*

@Spookyzx helemaal mee eens, ik ben wel blij dat mijn ouders ervoor kozen om niks te geven. Zodat ik zelf ging werken om iets te kunnen betalen. Zoals mijn ps4 die gelijk uitkwam en ik toen wou kopen en heb gekocht voor de hoofdprijs.

En ja , met rijke ouders heb je inderdaad wat voordelen , die ik zelf ook wel heb maar bij mij was het zo dat mijn eieren zo gewild zijn geworden omdat zei het doorvertellen an mensen , en nu gebruik ik dit nog steeds als mond op mond reclame. En ja dan ben je ook wel eens verwend dat klopt maar als het op geld gaat hebben mijn ouders gezegt. Dat ik alles zelf betaal en als ik het echt moet hebben , dat zij het voorschieten en ik dan later terug betaal.zoals mijn boxspring. 

*

Of als je Youtuber,  Twitch Streamer bent zoals ik. En nee ik maak wel heel wat uur per week, maar ik werk niet zo hard als Gebruiker C bijvoorbeeld. Hij gaat er echt op uit terwijl ik de gehele dag achter me pc zit te gamen en praat met de chat. 

Ik heb ook meer respect voor dat soort ondernemers dan mensen zoals ik.*

@Spookyzx ik snap wat je bedoelt,  je werkt er hard en veel aan om je werk uit te voeren e  mensen naar je te laten kijken.

Ik ga er inderdaad op uit , maar dat komt ook omdat ik bijna niet stil kan zitten (behalve als ik op vakantie ben)En zelfs dan word ik platgebeld, met mijn 2e of 3e telefoon 2e is trouwens voor whatsapp en 3e whatsapp en bellen en kleine dingen nog. Dus ik zit met vakantie ook continu aan de telefoon en vaak zijn het mensen die willen bestellen. Of bijles of problemen met pc ofzo . Of wel eens dat de voorraad telling niet kan kloppen of ik in het systeem kan veranderen. Sinds kort is het zo dat ik als ik in de vakantie werk bij die loods dat ik ook naar meerdere plekken ga . Ik kom zelf uit brabant en ga wel is naar Groningen Fryslân Noord-Holland, maar ook ga ik vaak naar onze zuiderburen in België en Duitsland voor de voorraadtelling en extra papierwerk doen voor de klant. Jullie kennen toch wel een paar merken die ik noem:Heineken Coca-Cola Cuba Cubaan unox Amstel Jupiter zoetenbrouwer. Of LG zonnepanelen . En dat komt allemaal door mijn vader die dingen inpalmt doorstuurt doet tellen enzovoort.  Zelf doet hij ook nog werken bij andere bedrijven die worden ingehuurd door andere voor advies ofzo.

En grappige is vaak wel in de vakanties als ik werk dat als mijn ouders eindelijk een keer thuis zijn dat ik  ergens anders ben bijvoorbeeld in Duitsland of België omdat ik zelf ook goed duits kan is het voor mij geen probleem.  Ik kan ook goed Engels en half spaans maar die Spanjaarden verstaan mij wel dus.... Ik ga wel minimaal 1x per jaar naar united kingdom oftewel Engeland.  Voor een voorraadtelling en wat papierwerk wat alleen daar kan. Ik ga dan wel altijd mee met 3 andere volwassenen van het bedrijf. Omdat ik erg jong ben nemen mensen mij niet echt serieus , maar ik heb me daar meer dan bewezen en trouwens ik zie er niet uit als een 15 jarige ben lang grote voeten best wel nog aan stevige kant en in het buitenland zijn ze vaak ook 1 a 2 koppen kleiner dan ik. Ik heb dyslexie trouwens dus kan zijn dat spelfouten zijn duss ... sorry daarvoor. En over dat ik vaak op vakantie word gebeld is ook nog wel is door kinderen doe grappig proberen te zijn en mij prank callenn  , en dan hun nummer laten zien. Ik kan zelf dan opzoeken van  wie het is duss kom er wel altijd achter. Mijn gesprekken worden ook opgenomen en mensen die beeldbellen staan er ook in geregistreerd. Als ik dan van vakantie af ben ga ik soms wel contact opzoeken met de prank caller en zijn of haar ouders. Via Whatsapp en stuur dan ook nog wel eens een mail met daarin wat hij allemaal zegt.  Het komt soms ook voor dat ik word opgelicht ofzo door een jochie van 12 ofzo die mijn nummer belt en dan stuur ik het gewoon met tekst en al naar hem en zijn ouders. Ik kan eEerst kiezen om ouders ofzo ingelicht en of zoniet de prank beller een bericht terug sturen. Maar het komt ook soms voor dat mensen mij hierdoor uitschelden tot wel soms bedreigen dat bedreigen is maar 4x voorgekomen. Maar dan is het vaak een jochie die denkt dat het grappig is , maar voor mij hangen er gevolgen bij ik ben bij 2 mensen die mij bedreigde via dat gesprek . Heb ik trouwens ook naar politie gestuurd. Ik heb zelf zijn adres achterhaald via Facebook. En stond 2 weken later voor zijn deur. Waarbij hij erg van schrok en het niet meer zou doen.  Ik heb hem ook verteld dat zijn grapje mij 90 euro koste en zijn ouders vonden dat geen leuk nieuws toen ze dat hoorden en ook hoorden dat ik bij politie ben geweest . Ik heb geen aangifte gedaan ofzo. O.dat hij jong is . En heb met zijn ouders het netjes afgehandeld en heb van hun alles vergoed gekregen. Ik denk nu wel dat hij wel in de gaten word gehouden door zijn ouders.

*

Dat wou ik even zeggen.

See ya!

Spookyzx. *

@Spookyzx Bedankt daar ben ik erg blij mee. En ik respecteer mensen zoals jij en ik als hetzelfde.  Want als ik je hoor ben je erg blij met je werk en werk je hard.  Dan heb je mijn respect meer dan verdient en trouwens niemand is hetzelfde , ik ben blij dat je iets doet waarbij je blij van word e  je passie licht. Daar mag je trots op zijn.

Hopelijk hebben mensen hier iets aan.

En de gene die onbekende prank  callen.  Doe dat niet . Je weet niet met wie je praat en het kan erg uit de hand lopen. Ik heb geen aangifte gedaan tegen hem weet trouwens niet of dat kon maar ik ben wel naar zijn huis gebracht met een handhaver doe toevallig in dezelfde buurt een ronde ging maken.

Dus jongens die dit doen niet doen het kan erg uit de hand lopen.

Joe joe.

Groetjes.  Gebruiker C

Reputatie 7
Badge +13

Hoi.

@Spookyzx ik zit nog op de middelbare en ik ga waarschijnlijk de opleiding economiesche bouwkunde.  En denk daarna misschien daarna .opleiding  als vertegenwoordiger. (Notaris is ook leuk maar duurt mij te lang)

*Ik ben blij om te zien dat je even er onder schrijft dat het bedrag wat jij en ik maandelijks verdienen niet veel voorkomt. De meeste jongeren tussen de 14/16 jaar verdienen iets van €250-€600,-. (Ligt ook aan de uren). *

ja dat is wel zo handig denk ik anders denkt iedereen dat ie snel geld verdient met weinig uren ofzo.

*Er zijn dus uitzonderingen zoals als je net als Gebruiker C lekker ondernemend ben, een eigen bedrijf hebt en heel wat uren maakt.*

dat is zeker waar, maar je doet inderdaad dingen opgeven vaak. Ik weet niet of jij dit met twitch of YouTube hebt ik denk namelijk wel. Het is fijn om te horen Dat mensen steeds sneller beginnen met werken zoals jij met twitch,  zoals ik al eerder zei, ik ben al op vroege leeftijd goed gaan beunen, met eerst auto's wassen ofzo daar vroeg ik voor een heel pakket €5 voor dat inhield schoonmaken van binnen en buiten en anders standaart tarief alleen buiten schoon maken was €2.50. En toen later ben ik in contact gekomen met een boer die van zijn eieren af wilde omdat zijn kippen waren bedoeld voor slacht en hij de eieren niet kan verkopen aan supermarkt.dus heb ik met hem een deal gemaakt . En nu doe ik er heel veel plezier mee met mijn eieren handeltje . En verkoop ook veel . Omdat ik mijn prijzen laag houd vergeleken de winkels en mijn eieren zijn ook 2x zo groot als die van de super.  Bij de AH kan je voor 6 dubbeldooier scharrelei €2.15 betalen bij mij kin je er 10 stuks halen voor €3.00 omdat dit ook XXL eieren zijn en dus groter dan die van de winkel. En ik zeg wel doodleuk €984 maar dat is een serieus bedrag. Ik heb toevallig net nog een bestelling gehad van een man die 100 X 10 eieren bestelde dus dat =1000 eieren dit is niet heel vaak dat hij bestelt maar wel eens in de 3 maanden dus tel maar uit 1000x3= 3000 daar moet ik ook die boer voor betalen , dat komt dan vaak op 1000 euro voor die boer nu en €2000 voor mij . Ik heb ook vaste klanten die elke 2 weken 11x 10 bestellen en nog wat andere bestellen om de 2 weken 9x10  . En daar heb ik er best veel van van die klanten  6 personen ofzo en daarnaast ook iets van 15 mensen die 3x 10 bestellen, ik  moet ook mijn uren vervoer en papierwerk uit halen dus is het voor mij nu wel een voordeel want veel mensen benaderen mij nu door deze corona crisis,  veel mensen gaan nu meer bakken en daar heb je vaak eieren voor  nodig en sommige hebben niet zin om telkens naar de winkel te gaan dus bestellen ze het bij mij . Als ze willen kan ik ze bij hun bezorgen op gepaste afstand tegen een meerprijs of je bestelt 10x10 maar dat komt niet vaak voor dat mensen voor bezorgen kiezen . Dan houden we beide afstand en krijg ik mijn geld doorgeschoven en zij de eieren. waardoor ik nu al op een winst van € 3540 zit . Dit bedrag is. Inderdaad ook niet normaal. Maar sommige ondernemers hebben huis meer werk nu en dat ben ik en na deze corona zal het weer langzaam zakken naar de €984 En sommige blijven klant maar de meeste gaan daarna niet meer bij mij bestellen want ja de winkel heeft natuurlijk hun voorkeur , en dat snap ik best . Dus is het zo dat sommige klanten blijven , dan kom ik als ik gok op een maandelijks bedrag van iets €1009 ofzo. Dit is wat ik eerd er ook zei niet normaal . Dit gebeurd dan ook vaak eens in de 3 maanden zon grote bestelling. En trouwens al die eieren doe ik zelf in doosjes dus ik zit vaak wel met meer dan 1000 doosjes.gelukkig komen die mensen ze zelf halen., dus kom ik daar niet mee in de knoei.

*Of al je rijke ouders hebt die graag hun centjes naar jou willen overmaken maandelijks (verwend kind ben je dan lol).*

@Spookyzx helemaal mee eens, ik ben wel blij dat mijn ouders ervoor kozen om niks te geven. Zodat ik zelf ging werken om iets te kunnen betalen. Zoals mijn ps4 die gelijk uitkwam en ik toen wou kopen en heb gekocht voor de hoofdprijs.

En ja , met rijke ouders heb je inderdaad wat voordelen , die ik zelf ook wel heb maar bij mij was het zo dat mijn eieren zo gewild zijn geworden omdat zei het doorvertellen an mensen , en nu gebruik ik dit nog steeds als mond op mond reclame. En ja dan ben je ook wel eens verwend dat klopt maar als het op geld gaat hebben mijn ouders gezegt. Dat ik alles zelf betaal en als ik het echt moet hebben , dat zij het voorschieten en ik dan later terug betaal.zoals mijn boxspring. 

*

Ik heb ook meer respect voor dat soort ondernemers dan mensen zoals ik.*

@Spookyzx ik snap wat je bedoelt,  je werkt er hard en veel aan om je werk uit te voeren e  mensen naar je te laten kijken.

Ik ga er inderdaad op uit , maar dat komt ook omdat ik bijna niet stil kan zitten (behalve als ik op vakantie ben)En zelfs dan word ik platgebeld, met mijn 2e of 3e telefoon 2e is trouwens voor whatsapp en 3e whatsapp en bellen en kleine dingen nog. Dus ik zit met vakantie ook continu aan de telefoon en vaak zijn het mensen die willen bestellen. Of bijles of problemen met pc ofzo . Of wel eens dat de voorraad telling niet kan kloppen of ik in het systeem kan veranderen. Sinds kort is het zo dat ik als ik in de vakantie werk bij die loods dat ik ook naar meerdere plekken ga . Ik kom zelf uit brabant en ga wel is naar Groningen Fryslân Noord-Holland, maar ook ga ik vaak naar onze zuiderburen in België en Duitsland voor de voorraadtelling en extra papierwerk doen voor de klant. Jullie kennen toch wel een paar merken die ik noem:Heineken Coca-Cola Cuba Cubaan unox Amstel Jupiter zoetenbrouwer. Of LG zonnepanelen . En dat komt allemaal door mijn vader die dingen inpalmt doorstuurt doet tellen enzovoort.  Zelf doet hij ook nog werken bij andere bedrijven die worden ingehuurd door andere voor advies ofzo.

En grappige is vaak wel in de vakanties als ik werk dat als mijn ouders eindelijk een keer thuis zijn dat ik  ergens anders ben bijvoorbeeld in Duitsland of België omdat ik zelf ook goed duits kan is het voor mij geen probleem.  Ik kan ook goed Engels en half spaans maar die Spanjaarden verstaan mij wel dus.... Ik ga wel minimaal 1x per jaar naar united kingdom oftewel Engeland.  Voor een voorraadtelling en wat papierwerk wat alleen daar kan. Ik ga dan wel altijd mee met 3 andere volwassenen van het bedrijf. Omdat ik erg jong ben nemen mensen mij niet echt serieus , maar ik heb me daar meer dan bewezen en trouwens ik zie er niet uit als een 15 jarige ben lang grote voeten best wel nog aan stevige kant en in het buitenland zijn ze vaak ook 1 a 2 koppen kleiner dan ik. Ik heb dyslexie trouwens dus kan zijn dat spelfouten zijn duss ... sorry daarvoor. En over dat ik vaak op vakantie word gebeld is ook nog wel is door kinderen doe grappig proberen te zijn en mij prank callenn  , en dan hun nummer laten zien. Ik kan zelf dan opzoeken van  wie het is duss kom er wel altijd achter. Mijn gesprekken worden ook opgenomen en mensen die beeldbellen staan er ook in geregistreerd. Als ik dan van vakantie af ben ga ik soms wel contact opzoeken met de prank caller en zijn of haar ouders. Via Whatsapp en stuur dan ook nog wel eens een mail met daarin wat hij allemaal zegt.  Het komt soms ook voor dat ik word opgelicht ofzo door een jochie van 12 ofzo die mijn nummer belt en dan stuur ik het gewoon met tekst en al naar hem en zijn ouders. Ik kan eEerst kiezen om ouders ofzo ingelicht en of zoniet de prank beller een bericht terug sturen. Maar het komt ook soms voor dat mensen mij hierdoor uitschelden tot wel soms bedreigen dat bedreigen is maar 4x voorgekomen. Maar dan is het vaak een jochie die denkt dat het grappig is , maar voor mij hangen er gevolgen bij ik ben bij 2 mensen die mij bedreigde via dat gesprek . Heb ik trouwens ook naar politie gestuurd. Ik heb zelf zijn adres achterhaald via Facebook. En stond 2 weken later voor zijn deur. Waarbij hij erg van schrok en het niet meer zou doen.  Ik heb hem ook verteld dat zijn grapje mij 90 euro koste en zijn ouders vonden dat geen leuk nieuws toen ze dat hoorden en ook hoorden dat ik bij politie ben geweest . Ik heb geen aangifte gedaan ofzo. O.dat hij jong is . En heb met zijn ouders het netjes afgehandeld en heb van hun alles vergoed gekregen. Ik denk nu wel dat hij wel in de gaten word gehouden door zijn ouders.

*

Dat wou ik even zeggen.

See ya!

Spookyzx. *

@Spookyzx Bedankt daar ben ik erg blij mee. En ik respecteer mensen zoals jij en ik als hetzelfde.  Want als ik je hoor ben je erg blij met je werk en werk je hard.  Dan heb je mijn respect meer dan verdient en trouwens niemand is hetzelfde , ik ben blij dat je iets doet waarbij je blij van word e  je passie licht. Daar mag je trots op zijn.

Hopelijk hebben mensen hier iets aan.

En de gene die onbekende prank  callen.  Doe dat niet . Je weet niet met wie je praat en het kan erg uit de hand lopen. Ik heb geen aangifte gedaan tegen hem weet trouwens niet of dat kon maar ik ben wel naar zijn huis gebracht met een handhaver doe toevallig in dezelfde buurt een ronde ging maken.

Dus jongens die dit doen niet doen het kan erg uit de hand lopen.

Joe joe.

Groetjes.  Gebruiker C

Nu ik dit nu lees heb ik wel meer gezegd dan ik dacht. En hopelijk hebben jullie hier iets aan.

En @Spookyzx het is fijn dat er mensen zijn zoals jij en ik die hier erg voor Open zijn.

Reputatie 7
Badge +13

PS. Omdat ik veel met bedrijfseconomische te maken heb, heb ik een groot voordeel op school ik zit niet in de vierde maar mijn mentor zij dat ik met gemak dat examen haal en zelfs nog een hogere school mag doen maar dat heb ik maar niet voor gekozen. Ik heb het hele jaar voor economie veel goede punten gehaald waardoor ik nu ook een verbazing wekkende 9.4 sta gemiddeld. En voor wiskunde een 8.9  en mijn laagste gemiddelde voor LO/gym is ik ben toch niet zo van sport maar ik sta er wel een 6.9 voor en dat vind ik wel prima als laagste gemiddelde van mij. 

Je zal nu denken wat ben jij gestoord. dat klopt ik leer veel en werk veel en kan dat goed combineren.  Ik zit niet op gymnasium ofzo , en dat wil ik ook niet , maar ik heb voordeel dat ik goed veel van economie weet en goed .et getallen kan omgaan. 

Reputatie 7
Badge +13

Trouwens @Spookyzx moet jij ook veel afstaan aan belasting?

Ik vraag dit mij af ,omdat jij ook een deel van je inkomsten moet afstaan toch? 

Ik kreeg net ook een bericht van mijn vader die schrok van een aantal bedragen die naar mijn rekening zijn overgeschreven. En ook een deel aan belasting moet betalen. 

Heb jij dit ook? En kunnen jou ouders zien wat er word gestort op jouw rekening. (Mijn ouders weten wel dat ik goed verdien maar , soms schrikken ze van de bedrage die op mijn rekeningen staan en  gestort worden. 

Mijn ouders zeiden net toen ik aan het appen met ze was dat het niet normaal is , heb jij ook wel is grote bedragen die naar je worden overgemaakt. Waarvan zelfs je ouders schrikken?

En doe jij je geld soms ook delen met vrienden?

Want voor corona was het zo dat ik de bedrag van mijn vrienden deed voorschieten , want ja ik ken mijn vrienden goed en ze betalen mij altijd terug. Ennnn ja ze weten dat ik goed verdien. Ik zeg nooit mijn bedragen tegen mijn vrienden helemaal want ik heb niet echt zin dat bijna de hele school weet wat ik verdien, snap je wel denk ik . Ik weet niet of jij dit ook hebt. Het enige wat mijn vrienden weten is dat ik minimaal €1600 verdien per maand. Ik weet niet of jouw vrienden weten wat jij verdient? Ik zelf durf niet echt te zeggen dat ik mijn maandelijks bedrag van ongeveer €2670 minimaal verdien tegen vrienden. Ik weet niet of jij dit probleem ook hebt. Mijn vrienden hebben wel is gezien dat ik op 1 van mij 3 rekeningen meer dan 14500 euro had staan. Daar schrok hij heel erg van. Ik zei toen dat dit een bedrag was waarbij ik elke jaar verjaardag geld erop zet en ik daar op die rekening mijn rekening 9000 euro storten om even overtedchrijven voor een verkeerd bedrag dat is gestort  ofzo. Maar dat is eigenlijk niet zo dit was een banktegoef die ik op de rekening van bijles en pc hulp was. zelf weet ik niet echt wat ik hierop moest zeggen,dus was dit het enige.

Weet jij tips nog hoe ik er onderuit kan komen met deze bedragen en PS. Dit bedrag was een bedrag van een  tijd geleden dus is nu veel bij gekomen.

Reputatie 7
Badge +13

Zijn hier ook jongens of meiden die net als mij en@Spookyzx veel werken en veel verdienen per maand.? Zo ja kan je dan reageren en laten weten wat je doet en verdient. Per maand

Reageer