Vraag

hoe moeten wij ( meiden in de supermarkt waar ik werk) een klant een winkelverbod zien te geven

  • 8 November 2021
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

Badge

Hallo,

 ik werk in een supermarkt, echt hardstikke fijn nooit last van nare klanten. Maaaarrr… er is 1 klant , beter gezegd alcoholist en vies oud mannetje, die mij en mijn collega’s ontzettend rot laat voelen. Elke avond koopt hij een 6 pack hertog Jan blikken, en zegt hij tegen mij en mijn vrouwelijke collega’s ‘hey wat ben jij een mooie dame.’ Of ‘ik zou wel een trio willen met jou vriend en jij’. Ook is hij vaak aggresief en hangt er bij de slijterij een foto van hem, is die foto zichtbaar, dan is hij die dag al afgresief geweest. Ik woon in een klein dorp met maa 1 supermarkt en een baas die zo klantvriendelijk mogelijk wil zijn en eerlijk gezegd weinig geeft over huilende caissières om meneer alcoholist zijn woorden.  Wanneer hij er is mag er nooit maar 1 meisje achter de kassa zijn dus komen er altijd mannelijke collega’s bij zodat hij nieta doet. Bij de cafés in ons dorp heeft hij ookal een verbod en zijn kinderen willen hem ooo niet meer zien. 
deze vent moet echt een winkelverbod krikgen maar hoe krijg je dat voor elkaar als hij nooit fysiek agressief is, en op de camera’s dus ook nieta te zien zijn? Wij willen echt heel graag van hem af maar onze baas doet ook niets.

als hij er is hangt er zo’n nare sfeer….

 Ik stelde voor om namens al mijn vrouwelijke collega’s ( meeste onder 18 trouwens) dit bericht te sturen omdat ik wist dat er veel mensen op deze site zitten

 

Groetjes, de hopeloze supermarkt collegas


2 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Jullie kunnen dit niet, dit kan alleen je baas.

Als die niet wil meewerken kun je met alle medewerkers één lijn trekken.  Iedereen, dus echt iedereen. 

Bijvoorbeeld: Iemand ziet wanneer hij in de winkel is. Zodra hij in de rij gaat staan, gaat de cassière weg van de kassa en komt er direct een man achter die kassa.  Jullie weten dat hij in de winkel is, dus je wacht dit moment af en dan wissel je zo snel dat de andere klanten er geen last van hebben.

Als hij dan naar een andere kassa gaat zegt iemand tegen hem of hij in de rij wil blijven staan: Hij wordt geholpen bij die eerste kassa.  

Als hij dat niet wil, wissel je bij zijn nieuwe kassa weer om. 

 

Als je baas het er niet mee eens is moet je twee dingen duidelijk maken:

  • dat iedereen hier achter staat
  • dat je samen hebt nagedacht over een oplossing die de andere klanten zo min mogelijk hindert.

Dat is belangrijk: Je moet niet gaan huilen en zielig doen; dan maak je een probleem dat je baas moet oplossen. Je moet vertellen dat je een oplossing hebt gevonden.

Als je baas aandringt zeggen de vrouwen dat ze zich ‘onveilig’ voelen. Daar is weinig tussen te brengen. Ze zeggen niet ‘ik vind het niet fijn’ of ‘die man is vies’. 
Ze zeggen ‘ik voel me onveilig’.

 

Hallo LB14 :)

Een petitie organiseren om de klant een winkelverbod te geven. Of collectief in opstand komen. 

-TheMightySlayer <3

Reageer