Hoe moet je ontslag nemen

  • 24 July 2018
  • 4 reacties
  • 536 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iederen,

Ik doe al 1,5 jaar aan vakkenvullen waaronder nu 8 maanden bij de huidige supermarkt maar het komt me nu wel een beetje de strot uit.
Ik werk 9 uur in de week, maar ik ga elke keer met tegenzin naar het werk en ik zit de hele tijd naar de klok te kijken tot ik weer naar huis kan. Ik vind het echt niet leuk meer om te werken en spiegelen gaat ook moeizaam omdat ik het ontzettend nutteloos vindt. Interactie met collega's heb ik ook niet echt.

Ik loop al een tijdje mee rond om ontslag te nemen maar het probleem is dat het een hechte supermarkt is omdat 'ie zo klein is en mijn moeder bevriend is met de werkgever. Zijzelf zegt dat ik het gewoon moet volhouden tot ik 16 ben en ik iets anders kan gaan zoeken. Want ik zou graag in een pretpark willen werken waarvoor je 16 moet zijn. Dat duurt nog 3 maanden voor mij.
Maar ik denk dat ik het echt niet tot die tijd kan volhouden. Dan heb ik maar geen salaris meer om dingen te kopen...

Dus mijn vraag is eigenlijk; hebben jullie tips voor mij en hoe kan ik het beste ontslag nemen? Want ik weet dus echt niet hoe dat moet.
doei

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Je opent Word. Je schrijft een aanhef. Je schrijft dat je ontslag wil nemen. Je sluit je brief af. Je print hem uit.
Vervolgens ga je na of voor je werk langs een teamleider/leidinggevende. Je geeft aan dat je graag ontslag wil nemen. Je overhandigt de brief. Als het goed is gaat dan je opzegtermijn in, zoals deze staat vermeld in je contract. Persoonlijk zou ik twee exemplaren meenemen (beide getekend) en vragen om één terug met een paraaf van ontvangst. Dan kun je altijd aantonen dat je op die datum het verzoek gedaan hebt. Voeg evt datum van schrijven, adres werkgever etc toe.
Reputatie 2
Badge +9