Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Geld verdienen<hoe?

• 28 december 2011
  • 15 reacties
  • 5476 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal!
Ik krijg wel zakgeld van mijn ouders maar ik vind dat ik zelf geld moet verdienen,alleen ben ik bang dat dat niet mogelijk is als je 13 jaar bent.Ik wil graag een baantje waarmee ik zelf geld kan verdienen. Maar ik denk dat je bij elk baantje 16 jaar moet zijn toch ? Kan iemand me wat handige tips geven?Alvast bedankt !
'x

15 reacties

Ik heb het even voor je opgezocht, want zelf had ik er nooit bij stil gestaan.
Als je 13 ben mag je in Nederland een baantje hebben.
Bijvoorbeeld: In een winkel staan en lichte werkzaamheden doen, in de tuinbouw, een camping of manege etc.
Je mag per schooldag niet meer dan 2 uur werken
en op een zaterdan niet meer dan 6 uur
Er zijn wel strenge regels aan verbonden, maar je kan altijd overleggen met de bedrijfsleider waar je het liefst een baantje wil hebben.
Ik hoop dat je er wat aan heb!
Bijvoorbeeld: In een winkel staan en lichte werkzaamheden doen, in de tuinbouw, een camping of manege etc.
Er zijn wel strenge regels aan verbonden, maar je kan altijd overleggen met de bedrijfsleider waar je het liefst een baantje wil hebben.

oke dan! Dat is mooi! heel erg bedankt!
'x
kijk wel uit met een baantje op je 13e en 14e! je verdient vaak heel slecht, omdat er nog geen minimum loon voor je geldt! en vaak willen supermarkten geen 13 of 14 jarige hebben, hoewel ik een meisje ken die wel een baan bij een supermarkt kreeg op haar 14e, maar dat was in Rotterdam bij een super grote supermarkt waar de karren van de ene kant naar de andere kant verplaatst moesten worden. ik woon in een dorp waar dat nodig is voor misschien 5 meter en dan laten ze het de vulploeg gewoon doen.
je mag sowieso folders en weekkranten in de middag bezorgen, maar daar verdien je bar weinig mee, en ik spreek uit ervaring!
succes!
xx
Hey,

Ik zelf ben 14 jaar, en werk ook al.

Elke week pas ik 1 keer bij mijn nichtjes op en verdien ik 15 euro!

Misschien kun je ook bij iemand gaan opassen? of een krantenwijk nemen?

Liefs.
vraag gewoon rond aan iedereen! misschien kun je krantenwijkje doen of rekeningen bezorgen van de tandarts<(doe ik nu ook) ik ben zelf 13 en het bevalt me Prima! 50 euro in de week "katshing!
Als je geen vaste baan wilt, heb ik een goeie tip voor je,
Speel je een muziek instrument of zing je?
Dan moet je namelijk een keer opeen feestdag zoals koningendag of op een markt gaan zingen/muziek instrument bespelen je legt een potje ervoor en hoppaa. je hebt zo 200,- op één dag verdient. Doe ik ook altijd. :)

Goodluck. x
Beste,
Als 13 jarige is er nog niet veel aan werk te vinden, maar je kunt bijvoorbeeld wel klusjes voor je ouders doen in ruil voor geld. Dat jij bijvoorbeeld de auto van je vader wast, of de badkamer schoonmaakt.Heb je buurkinderen? Misschien kun je vragen of je daar eens een keerjte mag oppassen. In de tijd dat ik zelf 13 jaar oud was had ik een krantenwijk. Ik vond het echt verschrikkelijk werk en het verdiende ook niet erg goed, maar ik was blij dat ik wat extra's aan geld had.
Toch is een baantje ook niet alles. Het is hard werken en neemt veel tijd in beslag.
hey,

ik ben zelf 13 en breng kranten rond,

gaat een stuk makkelijker dan volders en met een karretje benj e helemaal snel klaar.

ik verdien zo ong. 25 euro p maand en pas daarnaast soms ook nog op.

maar aangezien dat niet altijd evenveel is, vind ik het zelf vijner om een vast baantje te hebben.\

veel succes!

greetz.
heey,
Je kan proberen om aan een oppas adres te komen (om bijv. een advertentie te hangen bij de AH of miss hangt der al een.)
Of je kan een gaan folderen. Het is echt allemaal vanaf je 15de dat je een vast baantje kan regelen echt irritant!!
Naja succes dermee.

xxxx
Er zijn verschillende site's waar jij jouw buurt kan opgeven en dan moet je je email invullen en dan krijg je aanbiedingen van bijbaantjes. Je kan ook naar google.nl gaan en intypen: Bijbanen <vul hier jouw buurt in>. Dit is een van die site's: http://www.bijbaantje.nl/

Su6!

euh pardon? je mag als 13 jarige helemaal niet in een winkel staan of tuinbouw of camping ik ben pas 15 geworden en werk in de bloemen zaak op zaterdag 8 uur lang, pas als je 15 bent mag je een bijbaantje nemen
ik bezorg gwn kranten
klinkt ontiegelijk saai, maar ik vind het wel leuk
tijd gaat zo om als je muziek in hebt
bovendien het verdient (voor mij) redelijk veel
heb laatst zelfs 33.33% loonsverhoging gekregen op de folders!!xD
kijk wel uit met een baantje op je 13e en 14e! je verdient vaak heel slecht, omdat er nog geen minimum loon voor je geldt! en vaak willen supermarkten geen 13 of 14 jarige hebben, hoewel ik een meisje ken die wel een baan bij een supermarkt kreeg op haar 14e, maar dat was in Rotterdam bij een super grote supermarkt waar de karren van de ene kant naar de andere kant verplaatst moesten worden. ik woon in een dorp waar dat nodig is voor misschien 5 meter en dan laten ze het de vulploeg gewoon doen.
je mag sowieso folders en weekkranten in de middag bezorgen, maar daar verdien je bar weinig mee, en ik spreek uit ervaring!
succes!
xx

ik heb een krantenwijk waar ik ook folders bij moet bezorgen maar omdat mn ouders een deel doen krijg ik eenvierde van wat we verdienen. das voor mij tussen de 20 en 30 euro soms iets meer.
Misschien als je in de buurt van de kassen zit kan je daar een beetje rond vragen, heb ik ook gedaan toen ik 13 14 jaar was!
verdient redelijk
Misschien een beetje laat maar je kunt naar de kringloop gaan en daar spulletjes kopen ze een beetje opknappen (of niet) en ze op marktplaats kijken of op marktplaats kijken naar gratis spullen die nemen en dan verkopen! 

Reageer