Vraag

geld verdienen 13

  • 11 October 2019
  • 4 reacties
  • 2251 Bekeken

Badge
hoi ik heb echt geld nodig omdat ik ergens voor spaar dat als wel duur is en ik ook wil ook gwn wat meer geld want altijd heb ik maar 80 cent op me bank staan.ik heb al krantewijk gedaan maar dat was echt stom en saai en niks voor mij is er iets wat ik kan doen als 13 jarige om snel geld te verdienen HELP!!!

4 reacties

Hoi,

Snel geld verdienen als 13-jarige is lastig. Je mag nog niet heel veel, maar er zijn toch een paar kleine dingen die niet veel moeite kosten.

Wat je zelf benoemde was een krantenwijk, dat werkte niet voor jou. Wat je als alternatief kunt doen, is oppassen. Dat doe ik zelf ook en het verdient prima. Als je een adres zoekt, kan je bijvoorbeeld briefjes maken en die door de brievenbus doen, op het straatfeest of andere evenementen 'reclame' maken of zelf voor de deur een praatje maken.

Als je geluk hebt, liggen de kinderen al op bed als je komt. Het is geen vervelend klusje, maar het kost vaak wel moeite en geduld. Zeker als ze niet willen slapen of bijvoorbeeld bang zijn. Als ze op bed liggen kan je beneden aan je huiswerk werken of bijvoorbeeld televisie kijken.

Als je regelmatig oppast krijg je elke week een standaard bedrag. Zo niet, kan je kijken naar de uren dat je 'werkt'. Ik pas meestal bijvoorbeeld vier uurtjes op en dan krijg ik ongeveer 18 euro, wat gelijk staat aan zo'n 4 euro per uur. Je kan het uurtarief dan zelf bespreken met de ouders, maar ik zou niet meteen te hard van stapel lopen.

Als je wilt weten wat je nog meer kan doen, kan je eens op deze website kijken. Hier staat per leeftijd wat je wel en niet mag.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

x Alpha.

Ik zelf werk op een boerderij omdat bijna niemand dat stink werk wil doen kan ke er veel voor vragen.

Ik zelf ben 15 en ging regelmatig eens bij de oudjes in buurt langs waar ik dan gras maaide veel gaven €10  voor een beetje gras te maaien ook in de winter sneeuwruimen waar ik dan een  10-15€ voor kreeg. Het is wat werk maar de mensen zijn blij dat ze het niet moeten doen wat ik ook wel eens deed en niet plezant maar verdient goed is paardenstallen zuiver maken dat stinkt maar €25 per stal dus 4 is €100  maar men zegt wie wat wilt moet afzien.

Oppassen kan ook maar betwijfel als ze een 13 jarige gaan vragen op te passen want bv ik ben 15 jij 13 en je moet op mij oppassen denk je dat ik ga luisteren want ik ben ouder en irritante kinderen die zeuren.

 

Kleine klusjes maar laat je niet uitbuiten want er is klusjes en kinderarbeid. Let op want ik ben 15 en transseksueel zo op een dag vroeg ik kan ik helpen wil wat zakgeld nu stond ik op straat en autoruiten wassen toen hoeveel popke voor dat met de tieten bloot te doen? Ik was van godver gast wat te maar er zijn baantjes waar ze slechte gedachten hebben ookal is het tegenover een kind. 

 

Ga eens rond en vraag bv om auto's te wassen je hebt enkel water, afwasmiddel nodig en een spons en doekje pak bv €5-10 maar dat is snel verdient. Ik werk in een tatoeageshop als tekenaar wat ik mag volgens de wet want ik teken en verdien geld + ik sta ingeschreven wat je niet mag is zeggen mag ik een piercing zetten of een tatoeage want minderjarige hebben in zo'n zaak niets verloren tenzij de ouders zeggen je mag een tatoeage of piercings maar ik teken enkel dus doe ik niet iets wat verboden is want ik ben officieel in dienst als ontwerpster + leuk want mocht van mama een tatoeage die van mij was gratis omdat ik daar werk en soms fijn. 

Je bent 13 dus best denk ik de klusjes 

Halllo yoell_ :)

Je kan inderdaad zoals @Taylor  suggereert particulier gaan werken en dan bijvoorbeeld auto's wassen of oppassen of iets anders dat je wel leuk lijkt.

-Dr8gon99

Reageer