Geld van oma vragen?

• 28 August 2015
  • 5 reacties
  • 561 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik heb echt een dramatisch slechte telefoon. En als ik dramatisch slecht zeg, bedoel ik ook echt afschuwelijk. Echt worse than you can imagine. Ik MOET echt een nieuwe, want op deze manier kost hij me alleen maar geld en tijd. Toen ik het laatst liet vallen bij mijn oma, merkte ze volkomen onverwacht op dat ze wel bereid was om ervoor te betalen, als ik zou willen. Ik wist niet zo goed wat ik ermee moest, dus ik heb er toen een beetje zenuwachtig omheen gedraaid. Het is niet dat mijn oma het niet kan betalen, maar ik voel me gewoon erg bezwaard om 60 of meer euro - dat kom ik nog tekort - van haar te vragen. Voor een baantje heb ik echt geen tijd want ik zit in mijn examenjaar en ik doe al behoorlijk wat bijlessen en vrijwilligerswerk. Ik dacht dat ik mijn zakgeld er wel voor kon opsparen, maar dat duurt te lang, zeker nu ik zelfs ruzie krijg met mijn ouders over hoe slecht mijn telefoon is. Dus ik zit nu behoorlijk in de knoop: zal ik mijn oma toch maar om dat geld vragen? En zo ja, hoe ga ik haar dan bedanken, als dat al nodig is? Wat zouden jullie doen?

X
alfa77

5 reacties

Vervelend voor je 
Kan je geen geld van je ouders vragen ?
Als dat niet kan, is het beste om toch geld van je oma te vragen..
Als je je daardoor toch schuldig voelt kan je misschien zeggen dat je het later terug gaat betalen ?
Waarschijnlijk zegt je oma dan dat dat niet hoeft 
Ik zou het geld gewoon aan mijn ouders vragen.. en als dat echt niet kon zou ik het geld ''lenen'' van mijn oma ofzo
Om je oma te bedanken zou je misschien iets voor haar kunnen kopen waardoor ze blij wordt , of haar helpen met klusjes thuis ofzo
Misschien kan je gewoon zelf iets maken voor der ?

X
Heejj.

Lastige situatie.
Ik snap dat je graag een nieuwe telefoon wil hebben...
En dat je het een beetje raar & misschien wel spannend vind om aan je oma te vragen.

Als ik jou was zou ik het gewoon aan je oma vragen en zeggen dat je af en toe klusjes komt doen totdat je het hebt terug betaald.

Of misschien een bosje bloemen kopen? 
Worden oma's altijd blij van 😃 Bij de supermarkt kost dat echt maar 1 - 2 euro, en dan heb je een bosje rozen ofs.

Veel succes.

Laat je weten hoe het is afgelopen?

xxx
Heyyyy,

Jullie hebben gelijk. Ik denk dat ik binnenkort maar eens de mooiste bos bloemen voor de liefste oma ter wereld bij elkaar ga zoeken! :D

X
alfa77
Hee

Ahw, fijn om te horen!
Je oma mag trots op je zijn!

xx

Chatterbox.
Super goed opgelost 😛. 

Reageer