Vraag

geld te kort denk ik?

  • 23 December 2021
  • 7 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hey ik ben een 13 jarige meisje. En ja de titel zegt het al.  Thuis hebben we het niet zo breed en kan niet alles krijgen  die ik nodig heb bijvoorbeeld nieuwe kleren, nieuwe schoenen of andere dingen. Ik zie vaak andere klasgenoten of leeftijdsgenoten die bijvoorbeeld lopen in merk schoenen of kleding .  Ik werd op school buitengesloten omdat ik vaak de zelfde kleding draag en een lelijke kledingstijl heb. Ik bedoel ik heb gewoon een goeie kledingsmaak alleen als ik genoeg geld had kon ik mijn kledingstijl veranderen. Ik wil wel werken voor mijn geld maar ik denk niet dat je op 13 jarige leeftijd kan werken en nee krantenwijk wordt t niet;) weet iemand hoe ik geld kan verdienen??

DANKJEWEL Voor het lezen!


7 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Je kan wat 2dehands spullen en kleren verkopen en met dat geld nieuwe kleren kopen.

Reputatie 1
Badge

Ten eerst het spijt me om je thuis situatie maar helaas is er niks dat ik kan doen om je te helpen behalve een paar tips geven.

Het zou je verbasen hoeveel baantjes je eigenlijk al kan krijgen vanaf 13 jaar oud, het beste is om op een telefoon/computer op te zoeken welke bedrijven in de buurt je aan zouden kunnen nemen.

zoals ik ben ook 13 jaar en heb net de krantenwijk afgezegd omdat ik een veelbeter betaald baantje heb gevonden die heel veel tieners aan nemen. Het minimun loon ligt dan op €2.95 dus als je dan zo'n  4 uur werkt heb je dan zo'n €12 verdient.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen.

Ps: sterkte nog

Reputatie 2
Badge

@Annoniempje2008 
wat voor werk is het?/

 

Reputatie 7
Badge +2

Komen jullie nog steeds geld tekort??? Bij mijn thuis zijn we begonnen met sparen, want door de oorlog . 13 jaar is een goede leeftijd om te werken . Als je kledingstijl lelijk vindt is mijn tip om in de tweedehands winkel te kijken 

O ja .... neem hier een kijkje 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.geldkip.nl/best-betaalde-bijbaan-13-jaar&ved=2ahUKEwjf3_Heq5H3AhUGuaQKHZONDFcQFnoECAYQAQ&usg=AOvVaw3Do3-Mot7HOADPDt4UUUgx

 

Emma

Reputatie 7
Badge +9

Je kunt gaan oppassen 

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Zara_

Ik begon op m’n 13e met het wandelen met de hond van de buren. Daar kreeg ik best wel goed betaald voor, maar dat is verschillend per buur. Op deze site van de rijksoverheid staat wat je allemaal wel en niet mag doen voor werk als 13 (en 14) jarige : 
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijbaan-vakantiewerk-en-stage-door-jongeren/vraag-en-antwoord/wat-voor-werk-13-of-14-jaar

xx Eenmeisje004 

Badge

Heyy,

Als je bijv goede kleding wilt dan hebben tweedehandwinkels some nog wat ✨pareltjes✨. Kleding gaat ook niet om het merk of wat andere er van vinden, draag gewoon waar je je goed bij voelt.

Toen ik 13 was werkte ik bij een tomatenkas. Ik verdiende best goed voor een dertienjarige met ongeveer 1200 per jaar (in vakanties ook en elke zaterdag). Ik werk nu in een winkel op 3,80/u (140% in weekend) dus misschien als je 14 bent zou je vakken kunnen vullen. Afwassen in een cafe/restaurant kan ook. 

Mvg

~ Justii

Reageer