Vraag

Geld stelen van ouders??!!!

• 22 januari 2017
  • 7 reacties
  • 1319 Bekeken

Hallo ik had net ruzie met mijn moeder. Ik zit nu op me kamer maar net ging ik ff sneaky door de gang naar me ouders slaapkamer en doorzocht het nachtkastje. Gewoon, uit nieuwschierigeid.

Maar nu zag ik in me vader s nachtkastje €570!!!! Liggen in briefjes van 10, 20 en 50. Ik weet dat het fout is om er ook maar één briefje van te nemen... maar ik ben al zooo lang aan het sparen voor iets en ik heb pas €107 en het gaat zo langzaam. Ik wil het aan de ene kant niet, maar aan de andere kant ook weer wel.
DE VERLEIDING IS ZOOO GROOT. WAT MOET IK NU DOEN???!!!???!!!! HELP AUB

7 reacties

hey florrie,

Take a deep breath( haal even diep adem:-) )
Je wilt iets heel graag hebben dat begrijp ik en dat de verleiding nu groot is begrijp ik ook,
maar stelen van je ouders is geen optie.
Je vader zal het misschien wel weten hoeveel geld er ligt en het ontdekken.
Dan verlies je het vertrouwen van je ouders en worden ze wss boos.
Of ze ontdekken het niet en als je het eenmaal gekocht heb voel je schuldig of heb je toch spijt van het stelen.

Als je de verleiding echt niet weet te weerstaan ga dan nu naar je ouders of iemand anders en praat erover.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes EstherXXX
Ja indd weet je wat het is. Mijn vader die doet echt heel aggressiev tegen me altijd al doe ik 1 ding of zelfs helemaal niets fout, hij krijgt zo vaak woede uitbarstingen. Dus dat maakt het nog erger. Maar heel erg bedankt voor het advies.
Meer tips zijn altijd welkom van lezers!
Reputatie 6
Badge +17
Waarvoor ben je aan het sparen?
Heel erg bedankt, ik heb er met mijn moeder over gepraat en het is nu opgelost.
+menspersoon ik ben aan het sparen voor een fotocamera
Reputatie 6
Badge +17
Er zijn aardig wat goede camera's die rond de 100-140 euro zitten , dus als je daarvan eentje kiest heb je sneller je camera.
Oke menspersoon (klinkt nogal gek?) maar iniedergeval ik wet dat je dit 3 maanden geleden hebt gepost maar als je ooit nog in de verleiding komt: ten eerste je ouders weten echt wel hoeveel geld ze cash hebben iniedergeval met zo'n groot bedrag dus als er dan ineenkeer 10 of 20 euro weg is komen ze daar wel achter. Ten 2e eerlijkheid duurt het langst uiteindeljk als ze weten dat jij het hebt gestolen maar je wil niet toegeven: hoe langer je volhoud hoe erger als je het later verteld en ten 3e krijg je er facking erge spijt van je gaat je kut voelen(ervaringsdeskundige) ik heb het 2 of 3 keer gedaan ze zijn erachter gekomen EN NU NOOIT MEER.. Gr anno abcde1234

Reageer