Vraag

Geld --> Snoep

• 18 June 2017
  • 7 reacties
  • 1136 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik heb moeite om 'van me eigen geld' af te blijven. Ik koop vind ik eigenlijk iets te veek snoep, chocola, dingen uit de kantine enz.

Hebben jullie misschien tips voormij,
Want dan kan ik ook nog sparen.

7 reacties

Hoi!

Misschien kun je alleen geld meenemen wanneer je het echt nodig hebt, alleen voor een broodje ofzo.

Verder kun je geld dat je wilt sparen in een spaarvarken steken, een heel mooi en duur, zo eentje die niet open kan, dan blijft je geld erin zitten 😃 Het is misschien handig een lijstje bij te houden met hoeveel er in de spaarpot zit.

Groetjes
x
Hoi,

Ik zou alles op een bankrekening zetten en zelf eten vanuit huis meenemen. Dan wordt je ook niet in de verleiding gebracht om iets te kopen.
je kunt ook eens een week alles, maar dan ook echt alles opschrijven wat je eet
Ik heb mijn ouders mijn bankpas geleend. (Pincode niet) Dan kan je zelf niks uitgeven en als het nodig is kan je je bankpas terugvragen
Hey!
Ik heb dit een aantal jaar geleden ook gehad, en het makkelijkste is om geen geld mee te nemen.
Je kunt ook je geld aan je ouders geven om te bewaren.
Ik schrijf zelf al mijn uitgaven op zodat ik aan het eind kan zien hoeveel ik heb uitgegeven (best wel confronterend). Ik heb persoonlijk dat ik dan wel besef dat ik teveel uitgeef...
Heb je een spaardoel? Zo ja, zet een spaarplan op. Daar staat dus in hoeveel zakgeld/kleedgeld je krijgt en hoeveel je na zoveel weken hebt etc.
En als allerlaatste kun je ook nog gaan werken, zodat je het weer compenseert!
Succes 😉
Wat ik voorgaande jaren deed,

Was tot mijn 12e geen pinpas aanvragen. Ik dacht dat dit zou helpen, maar ik ben verrassend zuinig.

Gewoon geen geld meenemen. Dit doe ik nog steeds. Op school kocht ik altijd twixen enzo, dus ik liet Mn geld simpelweg gewoon thuis.

En als last resort, gewoon geen contant geld meer aannemen, en het meteen op je debit/credit card zetten.
En als dat niet werkt, gewoon, hoppa je bankpas aan iemand geven (je ouders bijvoorbeeld) want dan kun je gewoon nooit meer iets uitgeven.

En zo kun je ook een beloningssysteem opbouwen.

Bijvoorbeeld: iedere week, als je er in slaagde om geen geld uit te geven, (althans, niet aan snoep, chocolade, etc)
Dan trakteer je jezelf op een dag in de week, het beste op zaterdag (dan zijn alle winkels gewoon open in tegenstelling tot zondag, en dan is er ook geen school) op een kleinigheidje, (Iets leuks voor op je kamer, een ijsje, een doosje snoep of een reep chocolade) en dan het beste iets onder €1,50 (hangt ook van je inkomen af)

Ik hoop dat dit helpt,

Groetjes,
Hamiltrash
Verkoop snoep ik deed het zelf voo 1 week en had veel gesmult en ongeveer 5 eu winst kon wel veel meer maar at ook veel en mn prijzen waren laag

Reageer