Vraag

Geld is op

  • 14 September 2018
  • 6 reacties
  • 489 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn ouders hebben een bijstandsuitkering. Boodschappen doen we tot maximaal €10 per dag en dan nog zit ze te zeuren. Ik mag nooit wat lekkers uitzoeken. Er is nooit iets in huis hooguit een beetje avondeten wat al snel op is. Als ik op het werk ben dan eet ik stiekem alles op wat van anderen is. Ik schaam me kapot. Maar ik heb zo'n honger. Ik heb ook nooit zakgeld gekregen maar ik heb mijzelf altijd wel gered door zelf te werken. Toevallig stond mijn moeders bankieren nog aan op de laptop en ik zag dat er nog maar -25 op haar rekening staat. Toen keek ik bij haar spaarrekening maar die heeft ze niet eens. Ik schok me kapot. Moet ik haar nu geld geven? Ik heb zelf best wel wat maar daar heb ik zoveel jaar over gedaan en ik geef zelf geen cent uit. Wat moet/kan ik doen?

6 reacties

Je moet wel snappen dat je ouders momenteel in een moeilijke situatie zitten. Met €10,- in een week kun je het moeilijk tot niet redden. Je moet denken dat een kilo kipfilet al gauw €6/€7,- kost. En dan heb je alleen nog maar kipfilet. Dan heb je er nog niks bij. Geen groente, geen rijst, pasta of aardappels.

Dus ik snap wel dat ze geen geld hebben voor lekkers of wat dan ook. En dat je moeder momenteel al in de min staat maakt het allemaal niet veel beter.

Je kan als je dat zelf ook wilt misschien vragen of je kan helpen met de financiële kosten. En dat hoeft echt geen honderden euro's te zijn per dag of week. Maar misschien met bijvoorbeeld €50,- per maand. Daarnaast kan jij misschien zelf iets lekkers kopen voor de fam. En als je geen geld wilt uitgeven is dat ook goed, maar dan moet je wel accepteren dat je ouders niet zomaar van alles kunnen kopen.

^
Faster
Oh ik bedoel met week dag
Hey Slagroomijsje

Wat vervelend dat je je zorgen maakt over jullie financiën. Ik vind persoonlijk dat het geld dat je zelf verdiend hebt, jou toebehoort. Je hebt er hard voor gewerkt, en mag er zelf gerust iets van kopen.

Ik kan me voorstellen dat je je soms schaamt voor de financiële problemen. Is het een optie dat je ouders nog eens gaan praten met de organisatie die jullie die bijstandsuitkering betaalt?

Wie weet heeft je moeder nog wat spaargeld. Als je je zorgen maakt, kan je dit met haar bespreken.

Groetjes
Kenshin
zeg tegen je ouders dat ze boodschappen moeten doen op de markt fruit groente vlees en vis is daar ziek veel goedkoper dan in de winkel als je daar rond sluitings tijd komt krijg je zelfs dingen gratis
je hebt met 12 euro ongeveer al 3 boosdschap zakken vol met groente en fruit
me moeder(alleenstaand) leeft ook in de uitkering 3 kinderen en we hebbe nooit echt te klagen
of ga werken in een restaurant waar ik werk mag ik eten als ik honger heb en het niet druk is

Reageer