Vraag

Dure jas

  • 12 June 2022
  • 4 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo,

 

Ik heb vandaag een hele dure jas van canada goose gekocht voor €500. Zouden jullie dit ook doen of vinden jullie dit geld verspilling? En wat denken de meeste meisje als ze een jongen zien met dure merkkleding of dure jassen dragen?

Groet, iemand op het internet


4 reacties

Ik zou niet zo snel zo veel geld neertellen voor één product. Ik vind het een beetje zonde. Ik koop dan liever een paar goedkopere kledingstukken of schoenen.

Als ik iemand met extreem dure kleding zie lopen, vraag ik mezelf altijd af wat het motief daarachter is. Is dat dan puur patsgedrag. Daar ga ik namelijk heel slecht op. Maar vaak is dat wel de conclusie die ik trek. Ook vind ik het zeker voor jongeren verwonderlijk hoe ze aan het geld komen om dat te spenderen aan één kledingstuk, dus dan denk je al snel aan crimineel wereldje etc…

Dat zijn natuurlijk allemaal vooroordelen, maar dat is wel een beetje wat ik erbij denk. Beetje hetzelfde als je een gast van 18-19 in een dikke Mercedes rond ziet rijden. Dan ga je je deze dingen toch ook afvragen.

En dan is er ook natuurlijk nog de optie van het welbekende kakkerskind, die met geld van pa en ma eventjes wat kleding gaat kopen om daar vervolgens beetje mee te braggen. Vind ik ook wel wat van… 

Ik vind het zelf geldverspilling. Van 500 euro zou ik veel leukere dingen kunnen kopen die ook meer inhoud bevat dan slechts een jas. 

Je gaat straight up flexen dus met het feit dat je blijkbaar genoeg geld hebt om een dure jas te kopen. Ik vind dat persoonlijk niet zo cool. Sterker nog, ik denk zelfs dat de meeste meisjes erop afknappen als ze een jongen tegenkomen die gaan flexen met het hebben van een dure jas, gezien het nogal arrogant overkomt. Alsof je je beter voordoet dan anderen omdat jij een dure jas hebt.

 

Ik weet niet of ik dat zou doen.  Als ik de had heel mooi vind misschien.  Ik vind dure merkkleding niet perse iets waar ik iets van vind.  Ik vind het niet patserig maar ik vind het ook niet super gaaf ofzo. 

Reputatie 3
Badge +2

Het boeit me niet zo veel tbh

Reageer