Droom op topmodel te worden! :)

• 30 December 2022
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Badge

Hoi allemaal!

Ik ben onlangs 18 jaar geworden en heb het internet al helemaal afgespeurd, want ik wil namelijk al van kleins af aan model worden. Het liefst high fashion model en uiteraard in de top dan! 

Nu vraag ik mij af of jullie tips, advies of gewoon ervaringen hebben die jullie zouden willen delen. Ik weet dat er niet gewoon 1 weg bestaat om ineens model te worden en dat het heel veel tijd, hard werk en natuurlijk doorzetting vraagt. 

Ik heb de juiste maten al opgezocht en ben nu volop bezig (op een gezonde manier) om aan die maten te voldoen. Waarschijnlijk zijn jullie nu heel benieuwd naar mijn uiterlijk, dus hier komt ie:

• lengte: 177 cm 
  • borstomtrek: 85 cm
  • taille: 65 cm (dit zou dus naar 61 moeten)
  • heupomtrek: 87,5 cm
  • gezicht/fysieke kenmerken: mijn gezicht is over het algemeen best normaal, ik heb bruine ogen, een egale huid, en heb ook 1 van de 7 schoonheden namelijk een moedervlekje/sproetje boven mijn lippen op mijn rechter wang
  • haar: ik heb best speciaal haar, geen harde krul maar ook niet super stijl, ik heb mijn haar een aantal jaar geleden geverfd maar dat is er ondertussen aan het uitgroeien (de verfkleur lag trouwens ook dicht bij mijn natuurlijke haarkleur, deze is donkerblond/lichtbruin)

Verder ben ik over het algemeen eigenlijk altijd al mager geweest, nu ben ik door de pubertijd wel wat ronder kwa vormen geworden, maar ook daar kan aan gewerkt worden. 
Ik ben toen ik 14 jaar was, met professionele foto’s naar een modellenbureau geweest, zij zeiden toen dat ik best kon terugkomen als mijn blokjes (een soort beugel) weg waren. Maar omdat ik daarna eigenlijk vooral bezig was met school en acteren is me dat nooit gelukt. Nu studeer ik ook, het is mijn eerste jaar aan de universiteit, maar merk ik heel erg dat mijn interesse/passie nooit weg is gegaan voor de modellenwereld. 

Ik zou dus heel graag terug naar een modellenbureau gaan en ben dus volop bezig met het opbouwen van mijn portfolio en het opkrikken van mijn sociale media. Ook ben ik natuurlijk bezig met een gezonde sportroutine en een gezond voedingsschema, want ik weet dat ik nog wel enkele centimeters zal moeten verliezen om daadwerkelijk binnen de perfecte maten te vallen. 

Dit was dan mijn uitleg, ik heb verder nog wel één specifieke vraag, namelijk of er in België of Nederland nog catwalks/shoots worden gehouden waar je je zo kan voor aanmelden, zonder een modellenbureau nodig te hebben? Want dan kan ik dit al doen terwijl ik in shape geraak voor een modellenbureau!

Dus als jullie advies, tips of ervaringen hebben, mogen jullie die zeker delen. 

Ik weet zelf ook al erg veel over dit onderwerp, dus vragen zijn ook altijd welkom!

Groetjes,

Luna (bloempje)

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Je zou het ook kunnen proberen bij een fotostudio. Die zoeken ook wel eens modellen. Als je op google op ‘amateur model’ zoekt kom je wel wat tegen. Kledingwinkels houden ook wel eens modeshows. Misschien is dat iets? Veel succes iig.

Reageer