Vraag

CV zonder werkervaring

  • 13 August 2021
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hoii,

hoe schrijf je een cv met echt NUL werkervaring? Ik heb echt nooit iets gedaan qua vrijwilligers werk. Zelfs niet oppassen bij de buren. Ook nog nooit stage gelopen. 
 

het enige wat ee nu staat zijn mn persoonlijke gegevens en waar ik naar school ga help

ben 15 trouwens

 

xx


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Dan zet je daarop bijvoorbeeld:

 

"Ik heb nog geen werkervaring maar zou dat graag bij jullie willen opbouwen"

In principe zou deze link je wel een beetje kunnen helpen denk ik, het gaat namelijk precies over jouw situatie (CV zonder werkervaring)!

Hierbij dan ook nog een link over het schrijven van een CV in het algemeen.

Verder zou ik er voor nu niet per se een halszaak van maken. Je bent (bijna) 15 dus als je al een bijbaantje zoekt zullen ze echt niet om een heel dossier vragen. Ze zullen waarschijnlijk hooguit naar een echte sollicitatiebrief vragen, maar ik verwacht dat zelfs dat al te veel is (uit eigen ervaring vragen ze alleen een korte motivatie (bij een supermarkt)).

Hoe dan ook, wel goed dat je er al mee bezig bent. Het kan nooit kwaad om dit soort dingen aan te maken/bij te houden. Wellicht kunnen je ouders je nog verder helpen? Zij kennen jou immers beter dan dat wij jou kennen! ;)

Nu je toch met dit soort dingen bezig bent; heb je al een LinkedIn-profiel? Ook al heb je op dit moment geen (bij)baan, het kan altijd handig zijn om het in ieder geval alvast aan te maken. Daar zijn ook vaak genoeg aanvragen voor werknemers. Ook hier kunnen je ouders je misschien het beste helpen. Succes! :)

Reputatie 1
Badge +2

Probeer eens deze dingen erop te zetten: (ook voor solicitatie)

 

-wat je specialiteiten zijn

-eerdere werkervaring

-hoe oud je bent

-waarom je het werk wilt

-welke opleiding je hebt gedaan/welke niveau/school je zit

-vraag de mensen om je heen om hulp

 

“Eerdere werkervaring”  😟

Reputatie 2
Badge +1

Probeer eens deze dingen erop te zetten: (ook voor solicitatie)

 

-wat je specialiteiten zijn

-eerdere werkervaring

-hoe oud je bent

-waarom je het werk wilt

-welke opleiding je hebt gedaan/welke niveau/school je zit

-vraag de mensen om je heen om hulp

 

Reageer