Vraag

cassiere supermarkt bijbaan

  • 5 February 2023
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey,

Ik zit in eerstje jaar van mbo opleiding, en werke altijd (veilig )bij me vader in het bedrijf. Dat bedrijf is sinds juni vorig jaar gestopt, waardoor ik ook geen werk meer heb. Ik ben best wel verlegen en woon in een dorp waar niet zo veel bijbaan werk te vinden is.  Dus heb nu uiteindelijk besloten om dan maar bij een suppermarkt (op 20 min fiets aftand bij afgelegen wegen bij weilanden)te gaan werken als vulploeg medewerker. Helaas ging dat niet wegens mijn leeftijd en ben ik nu l kassamedewerker toegewezen. Wat ik echt heel spannend ook vind want ik ben heel snel bang dat ik wat fout doe en social akward. Maar de gene van het solliciteren zei dat het vast wel goed kwam enzo. En wat andere slijm praatjes om mij gewoon binnen te hengelen. En leek ook dat ie me dwingde dat ik heel vaak moest komen werken. Wat ik dus niet wil want  heb al best druk met school.

Maar ik ben dus ook nogal een stresskip en zou graag willen weten of jullie ervaring hebben met werken bij supermarkten en hoe het er aan toe gaat? Of zo geduld met je hebben of zo je gelijk in het diepe gooien?  En ook alle andere nuttige info is welkom.  Zoals wat je moet weten voor überhaupt een baantje haha

Alvast bedankt 😊


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Nina.123,

het zal wel anders voelen in die supermarkt dan bij jouw vader in het bedrijf. Met familie die je al je hele leven kent en die jou ook al zo lang kennen is het sws anders dan in een andere winkel met andere mensen.

Ik denk dat jouw nieuwe baas jou ook wel wil helpen als je vragen hebt. Vragen is goed en helemaal niet erg, want jullie hebben er allebei wat aan.. Jij leert er steeds dingen bij en dat is weer goed voor jouw baas, want dan kan hij jou die dingen laten doen zonder zich druk te maken of het wel goed gaat en voor jou is het goed voor jouw zelfvertrouwen als je dingen die je nu nog niet weet vraagt, daarna dan doet en ook weet dat je het kunt.

Jouw baas snapt ook wel dat je niet vanaf dag één alles kunt, dus vraag het en voel je niet dom. Het is juist slim om dingen te vragen. Beter dan omklungelen en dan niks leren.

Natuurlijk moet je ook eerst wel even nadenken of je iets wel zelf kan, ook al heb je het nog nooit gedaan. Dat is niet altijd makkelijk, maar een baas is altijd blij dat je zegt dat je niet precies weet hoe iets moet, maar dat je dan al zegt dat je denkt dat je dit en dat moet doen en dan zal hij/zij wel zeggen of het goed is of nog niet helemaal goed is. Dus zelf initiatief tonen is ook belangrijk.

 

Jouw baas heeft er meer aan dat ie jou in het begin nog dingen gaat leren als jij het vraagt, want dan ben je sneller zelfstandig. Ik denk dat het werk dan ook leuker wordt als ze zelf meer dingen kan en mag doen.

Misschien is het voor jouw baas wel lastig om goed personeel te krijgen en dan snap ik wel dat ie jou zoveel mogelijk wil laten werken in de winkel, maar als jij het ook druk hebt met school, moet je dat gewoon tegen hem zeggen. Dan kunnen jullie kijken op welke dagen en welke uren jij wel kunt komen werken.

 

Hij heeft er ook niks aan als jij het zo druk hebt met school en werken dat je binnen een paar weken thuis zit omdat je overwerkt bent. Bedenk thuis van tevoren even hoeveel uur jij denkt dat je kunt komen werken en bespreek het met jouw ouders en dan heb jij al een plan wat je kunt bespreken met jouw baas.

 

Lijkt je dat iets om te doen?

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 1
Badge

Ja opzich wel hoor.

 Ben en blijf gewoon een stress persoon

Reputatie 7
Badge +17

Logisch dat je het spannend vindt. Je hoeft niet bang te zijn dat ze je aan je lot over laten. 😉 Alle info die je nodig hebt krijg je echt wel van je baas/teamleider. Voorkennis heb je ook niet nodig. Het meeste leer je sws wel in de praktijk.

Dat social awkward zijn is heel herkenbaar. Ik heb daar zelf ook wel last van maar een baantje in een winkel heeft mij juist heel goed geholpen daar mee om te gaan. Ik hoop dat dat voor jou ook zo werkt.

Wat uren betreft moet je idd gewoon overleggen met je baas. Hij/zij zal echt wel proberen met jouw wensen rekening te houden. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat ze niet zoveel hebben aan een medewerker die maar 2 uurtjes per dag kan. 😉 Het moet dus van beide kanten komen, maar dat komt vast goed.

Heel veel succes.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @tim16 ,

mooie aanvulling, jij hebt praktijkervaring, dus je weet waar je over praat

 

@Nina.123

Ben en blijf gewoon een stress persoon

 hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt, ook voor jou 😉

Echt

 

Gr MickeyMouse

 

Reputatie 1
Badge

bedankt voor de reacties!

Reageer