butler/bediende/lakei

  • 7 February 2023
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Badge

Hoi mensen, ik heb altijd heel veel interesse gehad in het werk van butler, lakeien, enzovoorts. Echt in een groot huis, waar ik mensen kan bedienen, voor ze buigen enzo,ย netjes kan praten, onderdanig zijn en een super mooi pak, uniform, livrei kan dragen.ย 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ja, dat heeft wel wat idd. Ik heb samen met mโ€™n moeder de hele Downton Abbey serie gezien en die pakken en zo zijn echt mooi. Ik zou zelf dat werk nooit willen doen tho. ๐Ÿ˜„

In Nederland is er zelfs een butler school https://www.butlerschool.com/about-our-school/location/

Goedkoop is die school niet: 15.500 euro voor een opleiding van 10 weken.

Badge

Thankss!

Ja, zelf een butler of idd bediende hebben lijkt me ook wel gaaf, al is dat minder reeel dat dat ooit gaat gebeuren haha ;)ย 

Als ik dan een bediende hebt, wil ik ook dat ie ALLES voor me doet, mij aan en uitkleden, mij helpen als ik ergens heen moet, mij eten en drinken geven als ik daar om vraag, mij scheren, mijn haren kammen, mij aan tafel bedienen, mij wakker maken, mij gewoon in alles helpen en ondersteunen. Dat ik dan meneer word genoemd, en dat hij alles voor mij doet, ja, ook echt geweldig lijkt me dat :)ย 

ย 

Badge

Ja, ik heb echt al heel veel series met bedienden enzo gekeken, en vind het echt geweldig! Vooral die kleding, die is zo mooi!ย  Als je nog meer series of films weet, let me know ;)

Het werk lijkt me zwaar, maar wel goed en ook wel leuk om te doen. Ik zou best een lakei in een mooi livrei willen worden, of butler in een mooi jacquet, netjes praten, deuren open, stijf in de houding staan, buigen, ja, het lijkt mij wel wat

Reputatie 7
Badge +17

Gosford Park is ook een mooie film. En de series The Gilded Age en Belgravia (van de makers van Downton Abbey) zijn ook goed.

Ik denk dat ik liever zelf een butler heb. ๐Ÿ˜„

Reageer