Bijles geven

  • 12 June 2018
  • 9 reacties
  • 665 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen,
Sinds heel kort heb ik besloten om bijles te geven voor mensen (op de basisschool) die het moeilijk hebben met de Engelse taal.
Alleen de vraag is: Hoe kom ik aan klanten? Ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat moet aanpakken. Ik heb wel een doelgroep (het liefst kinderen op de basisschool) maar ik weet niet wat ik verder moet doen. Hoe zorg ik er voor dat mensen geïnteresseerd raken in mijn bijles mogelijkheid?
Of hoe moet ik überhaupt voor klanten zorgen?
-
En nog een vraagje...
Is het denken jullie raar en onprofessioneel om als een 13 jarige Engels bijles aan basisschool scholieren te geven?
Ik heb wel veel ervaring en ik denk wel dat mensen echt iets van mij kunnen leren, maar ik ben vooral bang voor de vooroordelen van de ouders..

9 reacties

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er basisschoolkinderen zijn die bijles willen, meestal geeft de leraar ze extra les als ze dit nodig hebben. Maar als je het wilt proberen kan je denk ik het beste naar je oude basisschool gaan om via leraren 'klanten' te regelen.
Dankjewel voor je reactie, ik zal proberen om het via mijn oude basisschool te regelen met de docenten.
Reputatie 2
Badge +17
Ik ben het eens met wat Karel zegt. Veel kinderen hebben geen eens Engels op de basisschool of moeten alleen een paar woordjes leren. Die hebben denk ik weinig behoefte aan bijles Engels.
Je kunt inderdaad naar je oude basisschool gaan, maar je kunt je kunsten ook aanbieden bij een andere willekeurige basisschool. Het maakt niet zo veel uit bij welke basisschool dat is.
Is het niet handiger om te proberen iets te regelen op jouw huidige school?
Middelbare scholen hebben wel vaker een groep voor bijles en zij hebben ook scholieren die dat willen.
hey,
ten eerste goed idee om bijles te gaan geven. maar ik denk niet dat kinderen op de basisschool bijles in engels nodig hebben... je kan misschien wel bijles aan brugklassers op je eigen school gaan geven.
ghost
Hoi,

Om aan te sluiten bij de rest, het lijkt mij inderdaad doeltreffender om iets op te zetten op je huidige school. Bij mijn zus op school hebben ze een soort 'bijlesbank' waarbij bovenbouwers voor een kleine vergoeding bijles geven aan klassen onder hen is vrijwel alle vakken. Misschien is er ook zo'n initiatief bij jou op school of kun je zoiets opzetten (met de leerlingenraad ofzo). Ik denk dat er best wel meer mensen zijn die hier aan mee willen doen en/of hier behoefte aan hebben.

Gr. Pin

Ik vond het zelf ook altijd moeilijk om studenten te vinden die hulp zochten. Heb me daarom destijds bij verschillende online platformen aangemeld zoals bijvoorbeeld Yoopies.nl waar ik makkelijker contact kon leggen met bijleszoekenden. https://yoopies.nl/ 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik vind het wel heel top dat je dit wilt doen ! Je vind vast een manier en dan heel veel succes, super leuk !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +17

Ohw dit is al een topic van 3 jaar geleden :blush: haha nouja toch leuk ! Het brengt me in elk geval op een idee :)

Grtz liefs Julian X

Reageer