Vraag

bijbaan die bij me past

  • 24 May 2021
  • 6 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo 


Ik ben al een tijdje op zoek naar een bijbaan, maar ik heb echt geen idee wat ik nou zou kunnen doen. Een tijdje terug heb ik een maand gewerkt als vakkenvuller, maar ik voelde me daar niet zo prettig dus besloot om te stoppen.

Nu zou ik graag weer iets gaan doen om extra geld te verdienen. Maar alle standaard bijbaantjes lijken me niks: vakkenvullen, in de horeca.. Lijkt me niet echt heel leuk. Ik ben ook best verlegen…, dus dat zou ervoor kunnen zorgen dat ik iets snel stom vindt

Hebben jullie misschien andere ideeën? 


6 reacties

Heyhoi!

 

Wat is je leeftijd als ik vragen mag?  Ik neem aan tussen de 15 en 17 ?

Als je vakkenvullen niks vind en wat verlegen bent kun je bijvoorbeeld bij Domino's solliciteren als fietsbezorger. Je zit vaak op de fiets en je bent niet constant met mensen bezig. Pizza pakken-naar het adres fietsen/rijden en pizza afgeven-terug. :grin::pizza:

Als je dan echt niet met mensen in contact wilt zijn, kun je ook altijd kranten bezorgen of fruit plukken.

Groetjezzz,

Hugo

Hoi Hugo

 

dankjewel voor het idee! Ik ben 16. Het bezorgen lijkt me best leuk, alleen het probleem  is dat ik in een ‘afgelegen’ dorp woon. Er is wel een stad in de buurt, maar dat is lang fietsen dus ik denk dat dat niet echt handig is.

Hallo Supercool,

Inderdaad is dat dan best lastig. 

Je hebt vast in de buurt een aantal fruit/groenten kweekers. Misschien kun je er heen fietsen  en  na vragen? :relaxed:

 

Dankjewel voor het idee. Ik ga er eens naar kijken !

Hoi. Nog even een vervolg: ik heb nog niks gevonden. Er zijn ook niet echt kwekers hier, en ik ben best verlegen dus zou ook niet zomaar daar op af durven te stappen om te vragen voor een baantje. Het liefst heb ik gewoon dat je kunt solliciteren via een site. Maar ik zou niet weten waar...

Heb je al een LinkedIn-profiel? Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen! Je kan je ouders daar eventueel ook hulp bij vragen. Ik heb weliswaar al een bijbaan, maar krijg geregeld berichtjes binnen van vacatures (in de buurt).

Wat betreft een baantje vragen bij lokale bedrijven, je kan dat ook schriftelijk doen door middel van een mailtje, alhoewel live af en toe wel handiger kan zijn. Uiteindelijk vindt je echt wel wat, succes!

Reageer